Algemene prestaties in Tokyo

Reinoud

Well-known member
Dat interview met Kimmann is schitterend. Tijdens de race van Smulders. Hij leeft heel mooi mee en op de achtergrond zie je zus Smulders heel emotioneel reageren. Had heel dik kippenvel zojuist. Hele mooie TV.

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat interview met Kimmann is schitterend. Tijdens de race van Smulders. Hij leeft heel mooi mee en op de achtergrond zie je zus Smulders heel emotioneel reageren. Had heel dik kippenvel zojuist. Hele mooie TV.
Die gouden plak voor Kimmann met Jelle van Gorkum in de studio. Voor mij het mooiste moment van de spelen tot nu toe.

JMD

Well-known member
49erFX 12e in de 7e race, ze lagen op medaillekoers, maar de nummer 1 werd 16e, wat hun schrapresultaat was. Dus nog steeds 2e.

Joost

Well-known member
Het is vandaag wel een rustig ochtendje als ik het zo zie.
Na het middaguur is het wel drukker met twee teamsporten en atletiek maar daarvoor enkel eventing.

D

Deleted member 2709

Guest
Sjezus Grol, ik had al geen medaille verwacht, maar niet eens van die Oezbeek winnen. Tegen die Tsjech daarna was ok geweest, maar dit.

Tijdperk van Teddy Riner is ook voorbij trouwens.

JMD

Well-known member
Die Deense was dus helemaal niet gediskwalificeerd en had nog mee mogen zeilen, dit is anders op de Spelen dan normaal (aldus Bouwmeester)... Ze had een straf, maar hoefde niet te stoppen.
Dat is dan een flinke blunder

D

Deleted member 2709

Guest
Die Deense was dus helemaal niet gediskwalificeerd en had nog mee mogen zeilen, dit is anders op de Spelen dan normaal (aldus Bouwmeester)... Ze had een straf, maar hoefde niet te stoppen.
Dat is dan een flinke blunder
Bizar. Heeft de Deense Nederlands bloed?

JMD

Well-known member
NL 6e bij de 49erFX, bizar spannend daar om plek 2,3,4, scheelt 2 punten.
En doordat de Britten (die flink aan kop lagen) 14e eindigen, vallen zij in de schoot van die 3 boten, verschil tussen plek 1 en 4 is nu 4 punten...
Vandaag nog 1 race, morgen nog 3 en dan de medalrace.

D

Deleted member 2709

Guest
Commentator zegt 5e plaats, maar ik denk 6e? Brazilië leek mij er nog net voorbij te komen

edit. ja, zegt de NOS nu ook

D

Deleted member 2709

Guest
Nederland ligt 8e, ruim voor de Britten en gaan er voorbij in de stand, maar Spanje gaat voorbij Nederland als het blijft zoals nu.

JMD

Well-known member
Toch wel knap van de analisten bij de NOS, ze weten elke positie zo te draaien dat NL het toch het beste doet... :)

D

Deleted member 2709

Guest
Gaat nu vooral om hun positie t.o.v. Spanje, gunstig is dat de Brazilianen en Britten het niet goed doen.
Nederland nu 7e en Spanje 6e, dat betekent dat Nederland nu weer 1e staat in de virtuele totaalstand.

JMD

Well-known member
Shootoff om de gouden medaille boogschieten bij de dames nu, die Koreaanse moest alles uit de kast halen om verlies te voorkomen.

Inge Jansen leek op weg naar de finale schoonspringen, maar verknalde haar 4e sprong. Moet nu de 5e sprong nog goed doen om de finale te halen.

JMD

Well-known member
De Russische had nog geen 8 geschoten, maar doet dat in de shootoff. De Koreaanse had al een 10 gescoord en wint dus goud.

Dat zeilen is echt heel spannend, maar de NL boot lijken de aansluiting met Spanje kwijt.

D

Deleted member 2709

Guest
Spanje 6e, Nederland 8e, bij deze stand staan ze straks gelijk.

Brazilië is wat aan het terugkomen, 10e nu, dan staan ze 3 punten achter ESP/NED.

JMD

Well-known member
6e Spanje, 8e Nederland.
Brazilië komt wel op nu, G.Britt 17e... De Britten hebben een dramadag, stonden vnochtend ruim voor, vandaag 16, 14 en nu 17... Kans op goud een stuk kleiner, staan nu zelfs virtueel buiten het podium

Bovenaan