Algemene prestaties in Tokyo

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou dan moet Steve het maar doen voor de boogschutters. Onze laatste troef! Kom op, Steve!

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bijzonder verhaal van die Poolse boogschutter. Het zijn z'n tweede spelen. Zijn eerste waren in 1992 in Barcelona. Dat moet haast wel een record zijn.

JMD

Well-known member
Bijzonder verhaal van die Poolse boogschutter. Het zijn z'n tweede spelen. Zijn eerste waren in 1992 in Barcelona. Dat moet haast wel een record zijn.
Zijn dochter kwalificeerde zich niet voor deze Spelen, dat was de droom van hem.

Wijler wint ook set 2.

JMD

Well-known member
Bij het boogschieten nu een Koreaanse tegen een Chaadse, die is 683e op de wereldranglijst.
Bij de plaatsingsronde schoot de Koreaanse 680 (in ik meen 720 pijlen), die Chaadse 553

JMD

Well-known member
Maar die Chaadse wint set 1... :) De Koreaanse begon met een 8.

Maar in set 2 begint de Chaadse met een 5, dus de Koreaanse wint set 2

erka

Well-known member
Maar verliest wel. Toch grappig dat je bij zo'n OS iemand uit Tsjaad ziet op een ander onderdeel dan een "vrij" onderdeel waarop zwakke landen altijd mogen inschrijven zoals de 100m of de 100vrije slag.

JMD

Well-known member
Mexicaanse verliest nu in het boogschieten doordat ze te laat is met schieten. Was de beslissende pijl.

D

Deleted member 2709

Guest
Mijn conclusie met judo is nu wel dat "we" lang niet zo goed zijn als dat we denken obv eerdere toernooien.
We zijn ook gewoon niet zo goed als Nederland denkt, dat zei ik eerder al. Nederland is eigenlijk maar een klein judo landje, we eindigen meestal ergens rond de 15e/20e plek op de medaillespiegel bij een OS. We hebben pas 4x goud in de geschiedenis pakt, waarvan maar 1 tijdens mijn leven.

Desalniettemin kun je zeggen dat het tegenvalt deze Spelen, net als de vorige twee keer. We zijn in de breedte altijd wel goed, in veel klasses medaillekandiaten. De ene meer kans dan de andere, maar toch.. het zou statistisch gezien wel iets vaker goed moeten vallen.
Niets gezien vandaag overigens, verslapen.

D

Deleted member 2709

Guest
Bij het zeilen valt de algehele oogst ook wel zwaar tegen volgens mij (ja, Badloe geweldig en de prijzen moeten nog verdeeld worden, maar niet eens meer kans op goud voor Bouwmeester en De Geus is wel teleurstellend).

JMD

Well-known member
We zijn ook gewoon niet zo goed als Nederland denkt, dat zei ik eerder al. Nederland is eigenlijk maar een klein judo landje, we eindigen meestal ergens rond de 15e/20e plek op de medaillespiegel bij een OS. We hebben pas 4x goud in de geschiedenis pakt, waarvan maar 1 tijdens mijn leven.
Bij het WK eerder dit jaar 5x brons, 2 jaar terug 1x goud/3x brons en in 2018 3 medailles.
Geen topland idd, maar toch doen we wel mee...

Bovenaan