Algemene prestaties in Tokyo

D

Deleted member 2709

Guest
Hoppa!
Dikke verrassing al, want hij staat niet hoog op de ranglijst heb ik begrepen.

Hij staat 13e (9e van de mensen die er zijn, vanwege 1 judoka per land regel), stuk hoger dan deze Oekraïner. Dat hij van die Rus won was erg verrassend, maar die Taiwanees waar hij van verloor had hij kunnen hebben (11e vd wereld, 8e geplaatst)

Judo is sowieso een sport van verrassingen. Er staat bv nu ook een Fransman in de halve finale die de nr 20 van de wereld is.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Bij de dames vandaag geen Nederlandse judoka, daar wel zeldzaam dat de nummers 1, 2, 3 en 4 in de halve finale stonden, dat zie je bijna nooit.
 

Reinoud

Well-known member
Hij staat 13e (9e van de mensen die er zijn, vanwege 1 judoka per land regel), stuk hoger dan deze Oekraïner. Dat hij van die Rus won was erg verrassend, maar die Taiwanees waar hij van verloor had hij kunnen hebben (11e vd wereld, 8e geplaatst)

Judo is sowieso een sport van verrassingen. Er staat bv nu ook een Fransman in de halve finale die de nr 20 van de wereld is.
Daarbij heb je ook weer tegenstanders die je wel of juist niet liggen. Zo zwaar zo'n toernooi dag.
 

JMD

Well-known member
Tsjakadoea moet tegen de verliezer van de 1/2 finale tussen een Japanner en een Kazach. Die staan inmiddels al 6 minuten in golden score te judoën...
 

Friesland

Well-known member
Bertens doet volgens mij alleen nog mee aan het damesdubbel, niet de mixed. Dat begint later deze week pas.
Het is wel de bedoeling dat ze aan het gemengd dubbel meedoet, maar daar moet je voor uitgenodigd worden. Gaat op basis van de gezamenlijke ranking van beide spelers. Ik denk dat die wel hoog genoeg is.
 

Reinoud

Well-known member
Blijft gek dat de verliezend halve finalisten bij judo in het nadeel zijn met herstel periode.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Bij de dames staat de Kosovaarse in de finale, wordt de 2e medaille ooit voor dat land (eerder ook judo goud in 2012, zij komt morgen in actie)
 
D

Deleted member 2709

Guest
Georgische naam dus, maar als je had gezegd dat het gewoon Fries was had ik het ook geloofd.
Tornike Tjakadoea, Taeke Taekema
 
Bovenaan