Algemeen Wedstrijdtopic

U.G.

Well-known member
Lijkt het meer op elkaar dan Nederlands en Vlaams?

Nee, daar kun je het ongeveer wel mee vergelijken. Het Portugees is daar gewoon anders gaan evolueren. Afro, Indiaanse, en waarschijnlijk Italiaanse invloeden. Veel verbasteringen ook, en gewoon fout Portugees. Maar door hun meerderheid aan populatie, bepaald dat land momenteel wel mijn moerstaal.
 

U.G.

Well-known member
Nee, daar kun je het ongeveer wel mee vergelijken. Het Portugees is daar gewoon anders gaan evolueren. Afro, Indiaanse, en waarschijnlijk Italiaanse invloeden. Veel verbasteringen ook, en gewoon fout Portugees. Maar door hun meerderheid aan populatie, bepaald dat land momenteel wel mijn moerstaal.

Bij nader inzien lijken het Vlaams en Nederlands mss dus meer op elkaar :eek:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die reclamespotjes met die indiaan zijn schijt irritant.

Wat ben je weer mild...

Nee, daar kun je het ongeveer wel mee vergelijken. Het Portugees is daar gewoon anders gaan evolueren. Afro, Indiaanse, en waarschijnlijk Italiaanse invloeden. Veel verbasteringen ook, en gewoon fout Portugees. Maar door hun meerderheid aan populatie, bepaald dat land momenteel wel mijn moerstaal.

Gelukkig hebben die Vlaamse eikels geen invloed op onze taal. Helaas wel allerlei andere minkukels.
 

U.G.

Well-known member
Gelukkig hebben die Vlaamse eikels geen invloed op onze taal.

Zoals het hoort toch. De VS hebben ook geen invloed op het Engels in Engeland. Ik vind het dus ergens een zwaktebod van Portugal, maar soit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Brazili? zelf ook wel. Het is gewoon weer niet best na een aardig begin.
 
Bovenaan