Algemeen Wedstrijdtopic

Pascallovic

Well-known member
Eigenlijk zijn alleen Brazili?, Argentini?, Frankrijk en Duitsland goed. De rest is opvulling. Oh ja, Colombia misschien nog als ze niet gelijkspelen vandaag tegen Senegal.
Van die vijf landen hebben er 4 dit toernooi nog helemaal niks laten zien. Dan is het logisch dat je gaat kijken naar landen zoals Kroatie die op zich redelijk uitgebalanceerd materiaal hebben.
 

zwammy

Well-known member
Dankzij 2 enorme blunders en een zondagsschot. Rakitic speelde goed, dat geef ik toe maar verder werd er niks gecre?erd, heb je een logge, trage defensie en geen spits met een Mandzukic die schromelijk over-the-hill is. Dezelfde hype was er 2 jaar geleden ook en we hebben daarna echt van ze genoten...

Ze zijn door naar de 8e finale zonder inspanning. Hebben wel een degelijke defensie ondanks dat ze traag zijn en er de slechte voetballer van het EK er bij loopt en ze hebben met Rakitic en Modric wel een middenveld om in de gaten te houden met een snelle omschakeling. Als Mandzukic alleen maar op de plek hoeft te staan om een bal binnen te tikken hoeft hij ook niet meer te doen.
 

Batigoal

Well-known member
Ze zijn door naar de 8e finale zonder inspanning. Hebben wel een degelijke defensie ondanks dat ze traag zijn en er de slechte voetballer van het EK er bij loopt en ze hebben met Rakitic en Modric wel een middenveld om in de gaten te houden met een snelle omschakeling. Als Mandzukic alleen maar op de plek hoeft te staan om een bal binnen te tikken hoeft hij ook niet meer te doen.

Juist voor dat spelletje hadden ze met Kalinic een ideale spits mee, maar ja die is naar huis gestuurd. Nu hou je Mandzukic als enige spits terwijl je dat met hem niet moet willen.
 

zwammy

Well-known member
Van die vijf landen hebben er 4 dit toernooi nog helemaal niks laten zien. Dan is het logisch dat je gaat kijken naar landen zoals Kroatie die op zich redelijk uitgebalanceerd materiaal hebben.

Klopt, met een degelijk team kun je ver komen. Belgi? met waarschijnlijk het beste materiaal gaat ook niet veel verder komen dan de kwartfinale. Argentini? gaat er in de volgende ronde ook uit.
 

Makanaky

Well-known member
Ze zijn door naar de 8e finale zonder inspanning. Hebben wel een degelijke defensie ondanks dat ze traag zijn en er de slechte voetballer van het EK er bij loopt en ze hebben met Rakitic en Modric wel een middenveld om in de gaten te houden met een snelle omschakeling. Als Mandzukic alleen maar op de plek hoeft te staan om een bal binnen te tikken hoeft hij ook niet meer te doen.

Zeker waar, maar om hierover heel lyrisch te gaan doen zoals in veel media, gaat mij wat ver. Bij FOX al gehoord dat ze de finale gaan halen.
 

zwammy

Well-known member
Juist voor dat spelletje hadden ze met Kalinic een ideale spits mee, maar ja die is naar huis gestuurd. Nu hou je Mandzukic als enige spits terwijl je dat met hem niet moet willen.

Maar met een spits die weigert in te vallen zorg je wel dat je teambalans blijft door te laten zien dat niemand groter is dan het geheel. Dus er is in deze van beide wat te zeggen.
 

zwammy

Well-known member
Zeker waar, maar om hierover heel lyrisch te gaan doen zoals in veel media, gaat mij wat ver. Bij FOX al gehoord dat ze de finale gaan halen.

Nee, dat ook zeker niet. Heb geen uitgesproken favoriet en het zal zeker aan de waan van de dag liggen.
 

Abubakari

Well-known member
Ze (Engeland en/of Belgie) zitten wel aan de goede kant van het schema, met alleen Brazilie als zware tegenstander. De andere kant heeft Frankrijk, Spanje, Portugal en Argentinie. En de Kroaten.

Dat kan niet, Spanje en Portugal kunnen niet aan dezelfde kant zitten. En volgens mij zit Bazilie aan de kant waar Argentini? en Frankrijk ook zitten.

Frankrijk-Argentini?
Portugal- Uruguay
Brazili?-Mexico
G1-h2

Kroati?-Denemarken
Spanje-Rusland
Zwitserland-Zweden
H1-g2

Als je tweede wordt in de groep van Belgi? en Engeland ga je dus naar het onderste groepje en daN tref je in de kwartfinale Zweden of Zwitserland. De nummer 1 treft Brazili? of Mexico in de kwartfinale als ze hun achtste finale winnen.
 

JMD

Well-known member
Als het Belgi? - Japan wordt als 1/8e finale ligt de weg naar de halve finale open voor Belgi? en Spanje.
Maar goed, de Duivels zaten in 2016 ook in het 'makkelijke' deel van het schema en gingen er toen uit tegen Wales.
 

Kielse Rat

Well-known member
Je moet ze allemaal pakken als je wereldkampioen dus ik ben het niet eens met de redenering dat je tweede 'moet' worden.
 

ALenstra

Well-known member
Dat afschuwelijke rekenvoetbal. Als we zus zo zus dit doen dan ontmoeten we die in de volgende ronde. Waarom niet gewoon loten?
 

JMD

Well-known member
Dat afschuwelijke rekenvoetbal. Als we zus zo zus dit doen dan ontmoeten we die in de volgende ronde. Waarom niet gewoon loten?

He ja, dat is leuk. De nummers 1 en 2 gaan door, maar door loting wordt bepaald wie eerste of tweede wordt. Leuk idee!!!
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
He ja, dat is leuk. De nummers 1 en 2 gaan door, maar door loting wordt bepaald wie eerste of tweede wordt. Leuk idee!!!

Het kan nog leuk worden als beide ploegen inderdaad absoluut geen 1e willen worden en het gelijk staat tegen het einde van de wedstrijd. Bij gelijke stand wordt 1 en 2 in de poule bepaald door "fair play". Lijkt me leuk als spelers bewust kaarten gaan pakken om die reden!
 

ALenstra

Well-known member
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel twee potten, een met groepswinnaars en en de andere met de nrs 2. Dus elke wedstrijd is groepswinnaar tegen nummer2.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon de hele wedstrijd tegen de scheidsrechter aan ouwehoeren. Krijg je vanzelf een keer geel.
 
Bovenaan