Alcides

SanMark.

Well-known member
Ik had verwacht dat er al een topic over deze club zou zijn.

Alcides neemt afscheid aan het eind van het seizoen van de trainer Goedkoop.

Reden is dat Alcides naar 3x in de week trainen wil en dat de trainer daar geen tijd voor heeft. ( bron meppelercourant.nl en twitter MC)

Opvallend dat een 1ste klasser naar 3x in de week trainen gaat want ik denk dat de meeste clubs 2x in de week trainen dus daar is dus winst te boeken.

Aan de andere kant hoe vaak trainden ze bij Alcides toen het nog een hoofdklasser was ? Want als het toen ook 3x in de week was, vind ik het opvallend dat ze bij de degradatie minder zijn gaan trainen.
 

De Groene Scout

Well-known member
2x per week trainen vind ik wel heel weinig voor een hoofdklasser. Volgens mij pakken de meeste clubs toch wel 3 trainingen per week.
 

Mug

Member
Nog steeds niet bekend wie de opvolger van Casper Goedkoop is. Ik doe een gokje , Wilco Niemer ?
 

Mug

Member
Niemer was ook in beeld bij vv Hoogeveen.
Daar kozen ze voor Nico Haak.
Nu lijkt Alcides wel waarschijnlijk.
Veel meer vrije clubs op 1e klasse niveau of hoger zijn er niet in de buurt.
Je vergeet MSC zondag, ook daar zijn ze nog op zoek , maar of ze daar nog ambitie hebben , vraag ik mij af ? Gaan helemaal inzetten op het zaterdag voetbal ?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zou leuk zijn voor hem. Heb hem 'm op de trainerscursus gezeten. Goede vent!
 

Mug

Member
Het jeugdvoetbal in Meppel zit niet in de top honderd van alle amateurclubs in Nederland. Geeft te denken .
 

de waan

Well-known member
Ik vind het nogal arbitrair dat ze zoveel belang hechten aan tweede teams per categorie. Bij 95% van alle clubs (schat ik in) zijn dat helemaal geen selectieteams, als ze al een tweede team hebben, zeker niet bij de O19 en O17.

Ik zou niet al te veel waarde hechten aan zo'n lijstje.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Op zich toch niet zo heel raar ?
De stad Meppel heeft minder dan 30.000 inwoners, er zijn 3, denk ik ongeveer evengrote, voetbalverenigingen .
Grofweg een kleine 10.000 mensen per club. Als je het zo bekijkt, ontbreken er nogal wat clubs in die top-100
En in Meppel heb je ook behoorlijk wat sport-alternatieven.
Clubs als Staphorst, HHC en Genemuiden staan er bv ook niet bij .
Om eens een knuppel in het hoenderhok te gooien : De kans om wel bij die top 100 te staan wordt natuurlijk groter wanneer de 3 clubs in Meppel de jeugd zouden samenvoegen.

Heerenveen heeft nog geen 30.000 inwoners en staat met twee van de drie verenigingen in de top 100.
 

SanMark.

Well-known member
Dat Staphorst er niet bij staat is helemaal niet gek. Daar gaat (bijna) alle aandacht naar het eerste en in de jeugd word alles zeer moeizaam geregeld.

Die kun je dus echt niet vergelijken met Alcides en FC Meppel.

HHC en Genemuiden vind ik dan wel opvallend dat die niet in de top 100 staan.
 

Mug

Member
Het zou mij niet verbazen dat Wilco Niemer met nog een club bezig is,. Achilles Assen ?
 

bqandy

Well-known member
Die club heeft nog geen trainer in ieder geval.
Misschien kan Theo ten Caat naar Alcides.
Dan kan de reiskostenvergoeding ook binnen de perken blijven.

Volgens mijn info gaat Ten Caat zich volgend seizoen volledig richten op de jeugd van FC Twente. Maar ja niets is zo veranderlijk als de voetballerij.
Maar er lopen nog genoeg mensen "vrij" rond voor clubs als Alcides, MSC en Achilles. Wilco Niemer inderdaad, Berry Zandink heeft toch nog geen club? Misschien een assistent ergens met ambitie om het zelf te gaan proberen?
 
Bovenaan