Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Het lijkt of die Matheus of Joronen te worden. Ik realiseerde het me gisteravond niet, maar die Matheus is dus de Braziliaan die al jaren eerste keeper is/was van Braga. Die was wel prima. Alleen sinds kort door een jonge keeper eruit gespeeld en mag gelijk vertrekken. Joronen heeft vooral Serie B-ervaring en lijkt me niet zo denderend. Maar goed, voor een half jaar als backup keeper is het niet zo erg.

Over Rosa was Fabrizio Romano blijkbaar iets te voorbarig, want vandaag geeft hij aan dat Ajax en Valladolid nog onderhandelen, gisteravond was het rond. Romano is ook niet meer zo scherp de laatste tijd.

Ondertussen lijkt Bounida na het charme-offensief van afgelopen weekend toch bij te tekenen. Zou wel mooi nieuws zijn.

JFK

Well-known member
Hij kostte 5 miljoen, dus daar hebben we kiet op gespeeld. Vorig jaar leek hij flinke stappen te zetten, maar blijkbaar zag niemand het echt in hem zitten, ook Farioli als voormalige keeperstrainer niet. Dus had niet echt een toekomst. Dan moet je komende zomer wel een nieuwe keeper kopen of wellicht gokt men op Reverson die het goed doet bij Jong Ajax. En voorlopig hopen dat Pasveer de rest van het seizoen fit blijft.
Ik blijf het een domme move van Ajax vinden. Een talentvolle keeper voor een prikkie wegdoen ter faveure van een opa.

Abubakari

Well-known member
Ik blijf het een domme move van Ajax vinden. Een talentvolle keeper voor een prikkie wegdoen ter faveure van een opa.
Die opa geeft leiding aan de minst gepasseerde defensie van de eredivisie.
Op zich een prima keuze gebleken, kan me voorstellen dat Ramaj dan weg wil en dat Ajax daar aan meewerkt.

Hankie

Well-known member
Over Rosa was Fabrizio Romano blijkbaar iets te voorbarig, want vandaag geeft hij aan dat Ajax en Valladolid nog onderhandelen, gisteravond was het rond. Romano is ook niet meer zo scherp de laatste tijd.
Romano werkt alleen nog maar voor de zaakwaarnemers volgens mij.

Batigoal

Well-known member
Tahirovic voor dik verlies verkocht aan Brøndby en aan Banel zowaar nog geld verdiend dankzij Burnley. Tsja, het ging nogal moeizaam maar goed Ajax is bezig met het aantal spelers en vooral de salariskosten naar beneden te brengen en dat lukt op deze manier.

Ramaj wordt door Dortmund trouwens direct verhuurd aan FC Kopenhagen. Het zou me niets verbazen als hij en Tahirovic via een omweg toch nog een hele leuke carrière tegemoet gaan.

Bovenaan