Ajax Transfertopic

Pascallovic

Well-known member
Wat een leuk potje tegen Sparta niet allemaal kan doen. Afgelopen donderdag werd meneer zoals alle bagger die clubs bij AZ weghalen nog na 45 minuten gewisseld. Afgelopen 2 jaar is de klad in zijn carriere gekomen qua spel. Van EK-ganger naar niet meer in beeld bij Oranje en een matig eerste half jaar bij Ajax waar hij vooral opvalt om zijn laconieke houding. Dit soort teksten zijn prima als je de afgelopen 10 wedstrijden iedereen op een hoop gespeeld hebt met een excellerende linkerflank.
 

Abubakari

Well-known member
Men doet nog wel eens negatief over het transferbeleid, maar volgens Wijndal heeft Ajax afgelopen zomer met Wijndal en Bergwijn de beste linkerflank van Nederland en misschien wel Europa binnengehengeld. Dat hebben Hamstra, Huntelaar en Van der Sar goed voor elkaar.
Moeilijk he, begrijpend lezen:

'Natuurlijk moeten er nog heel veel dingen beter, maar we voelen elkaar goed aan. We zijn samen zeker de besten van Nederland aan die linkerkant. Als we echt gasgeven, denk ik dat we een goede linkerkant hebben voor in Europa.'
 

Max

Administrator
Forumleiding
Moeilijk he, begrijpend lezen:

'Natuurlijk moeten er nog heel veel dingen beter, maar we voelen elkaar goed aan. We zijn samen zeker de besten van Nederland aan die linkerkant. Als we echt gasgeven, denk ik dat we een goede linkerkant hebben voor in Europa.'

Ik heb een andere variant voorbij zien komen. Neemt niet weg dat Pascallovic zijn overzicht wel redelijk accuraat is. In zijn AZ tijd vond Wijndal zichzelf al met afstand de beste linksback van Nederland. Sindsdien is hij toch aardig afgegleden. Volstrekt buiten beeld geraakt bij het Nederlands elftal, bij AZ moeiteloos vervangen en bij Ajax met moeite aanhaken. Maar goed, misschien moeten we hierin vooral lezen hoe goed Bergwijn is.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb een andere variant voorbij zien komen.
Waar dan?

Tsja, het is vrij simpel, het was op Ajax tv en daar zegt hij dat als ze echt gas gaan geven ze wel een goed linkerkantje hebben voor in Europa. Dus over wat ie nou gezegd heeft hoeven we verder niet te discussiëren.

Verder wel eens dat Wijndal beter moet wil hij bij Ajax slagen. Of hij de Ajax topper wordt die hij zelf denkt te zijn heb ik mijn twijfels ook bij. Maar aan de andere kant begint het met in jezelf geloven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waar dan?

Tsja, het is vrij simpel, het was op Ajax tv en daar zegt hij dat als ze echt gas gaan geven ze wel een goed linkerkantje hebben voor in Europa. Dus over wat ie nou gezegd heeft hoeven we verder niet te discussiëren.

Verder wel eens dat Wijndal beter moet wil hij bij Ajax slagen. Of hij de Ajax topper wordt die hij zelf denkt te zijn heb ik mijn twijfels ook bij. Maar aan de andere kant begint het met in jezelf geloven.

Was een geschreven stuk. Vandaag Inside zo te zien. Daarnaast nog via Twitter. Kennelijk was het lastig om goed te quoten als Ajax TV de bron was.
 

Batigoal

Well-known member
Volledig uit beeld bij Oranje is natuurlijk ook maar overdreven. Iets hoger niveau halen en als basisspeler van Ajax zit je er vrij vlot weer standaard bij.
 

Maasveld

Well-known member
Volgens de Telegraaf zou Tijani (prachtige voornaam trouwens) Reijnders de opvolger moeten worden van Edson Alvarez. Gaan ze er dan toch weer intuinen?
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens de Telegraaf zou Tijani (prachtige voornaam trouwens) Reijnders de opvolger moeten worden van Edson Alvarez. Gaan ze er dan toch weer intuinen?
Ach ja, zo gaat dat. Als Reijnders bij Feyenoord had gespeeld in plaats van Wieffer, had nu de discussie geweest of Reijnders niet bij Oranje zou moeten. Kortom hij doet het goed in Alkmaar en dan kom je vanzelf op de radar bij de topclubs. Wanneer leren ze het eens dat je bij AZ alleen maar overbetaalde troep kunt halen. Zodra ze buiten Alkmaar komen kunnen 9 van de 10 spelers geen bal meer rechtdoor schieten voor de rest van hun carriere.

Los van dat Reijnders geen speler is die ik voor de Alvarez rol zou nemen, volgens mij vertolkt Clasie een vergelijkbare rol in Alkmaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Reijnders wordt ook wel gelinkt aan het Nederlands elftal. Zou ik op basis van dit seizoen geen vreemdere keuze dan Taylor vinden. Het is inderdaad alleen net als Wieffer eigenlijk meer een 8. Op de positie van Alvarez zou je eerder bij Zerrouki uitkomen. Al speelt die ook nog vaak met een verdedigende middenvelder ernaast en denk ik dat je als Ajax zijnde beter in een andere vijver kan gaan vissen. Je ziet het met Wijndal, die deed het op het laatste seizoen AZ na erg leuk maar bij Ajax blijft er weinig van over. Wel een goede speler Reijnders. Schijnbaar heeft Feyenoord eerst hem geprobeerd te halen voordat ze voor Zerrouki gingen.
 

Pascallovic

Well-known member
Reijnders wordt ook wel gelinkt aan het Nederlands elftal. Zou ik op basis van dit seizoen geen vreemdere keuze dan Taylor vinden. Het is inderdaad alleen net als Wieffer eigenlijk meer een 8. Op de positie van Alvarez zou je eerder bij Zerrouki uitkomen. Al speelt die ook nog vaak met een verdedigende middenvelder ernaast en denk ik dat je als Ajax zijnde beter in een andere vijver kan gaan vissen. Je ziet het met Wijndal, die deed het op het laatste seizoen AZ na erg leuk maar bij Ajax blijft er weinig van over. Wel een goede speler Reijnders. Schijnbaar heeft Feyenoord eerst hem geprobeerd te halen voordat ze voor Zerrouki gingen.
Ik denk dat Taylor, Wieffer en Reijnders elkaar niet veel ontlopen. Prima Eredivisievoetballers, maar nog geen hele bijzondere hoogvliegers dat ze al bij Oranje al in beeld zouden moeten zijn. Belangrijkste verschil is de club waar ze voor spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Taylor, Wieffer en Reijnders elkaar niet veel ontlopen. Prima Eredivisievoetballers, maar nog geen hele bijzondere hoogvliegers dat ze al bij Oranje al in beeld zouden moeten zijn. Belangrijkste verschil is de club waar ze voor spelen.

Nou ja, de vorm van Taylor en Reijnders was eventjes wat minder, terwijl Wieffer enorm in vorm was. Dat keert zich wel weer. Als je aan een nieuw Nederlands elftal wil gaan bouwen, dan snap ik wel dat je iets nieuws wil proberen. Vorige bondscoach periode van Koeman was De Roon nog relatief onbekend en onbemind en dat werd toen een speler waarmee Koeman zijn stempel drukte. Het is niet alsof we nou overlopen van geweldige middenvelders. Eerlijk gezegd vond ik ze vrijwel allemaal vrij matig in Qatar. Er zijn dus ook erg weinig hoogvliegers die deze eredivisiespelers buiten kunnen houden.
 

Pascallovic

Well-known member
Nou ja, de vorm van Taylor en Reijnders was eventjes wat minder, terwijl Wieffer enorm in vorm was. Dat keert zich wel weer. Als je aan een nieuw Nederlands elftal wil gaan bouwen, dan snap ik wel dat je iets nieuws wil proberen. Vorige bondscoach periode van Koeman was De Roon nog relatief onbekend en onbemind en dat werd toen een speler waarmee Koeman zijn stempel drukte. Het is niet alsof we nou overlopen van geweldige middenvelders. Eerlijk gezegd vond ik ze vrijwel allemaal vrij matig in Qatar. Er zijn dus ook erg weinig hoogvliegers die deze eredivisiespelers buiten kunnen houden.
Dat enorm in vorm viel ook wel mee. Speelde 3 aardige wedstrijden, niet meer en niet minder. Snap dat het tegenwoordig genoeg is voor Oranje. Taylor mocht zelfs mee naar het WK, terwijl hij toen al minder presteerde en in de Champions League verzoop. Veel middenvelders zijn net als onze keepers lood om oud ijzer. De Roon, Schouten, Taylor, Reijnders, Wieffer, Clasie, Klaassen, etc. allemaal nuttige middenvelders, maar ontlopen elkaar niet veel.
 

Batigoal

Well-known member
Aardige speler die Reijnders, maar nog niet van het niveau dat ons verder brengt plus hij is niet een heel jong talent meer. En hij is al helemaal geen type Alvarez, maar dat lijkt me vooral een slechte conclusie van de Telegraaf dat hij als diens opvolger zou worden gehaald.
 

Batigoal

Well-known member
Sontje Hansen gaat transfervrij naar NEC. Verrassende keuze enerzijds aangezien hij altijd hoog aangeschreven stond. Anderzijds verstandig om eerst maar eens te kijken of hij het Eredivisie-niveau aan kan.
 
Bovenaan