Ajax Transfertopic

Hankie

Well-known member
Ik snap het alleen niet met de aanwezigheid van Huntelaar, Traore en Brobby. Het lijkt mij dat 1 van de laatste 2 de nieuwe spits zou moeten worden volgend jaar, maar krijgen dan natuurlijk te weinig kansen.
 

Makanaky

Well-known member
Zit West Ham in acute geldnood ofzo?
Er gaan nu geruchten dat Ajax Haller voor in totaal maar 20 mln. binnen kan halen. Dan boek je zo hup een volledige Postcodekanjer af.
 

Batigoal

Well-known member
Zit West Ham in acute geldnood ofzo?
Er gaan nu geruchten dat Ajax Haller voor in totaal maar 20 mln. binnen kan halen. Dan boek je zo hup een volledige Postcodekanjer af.

Zo gaat dat al jaren als Engelse clubs spelers kwijt willen. Dat is nu eenmaal de realiteit als je veel te veel geld betaald voor spelers. Andere dure aankoop Felipe Anderson hebben ze afgelopen zomer uit ellende maar verhuurd zodat ze in ieder geval (een deel van) zijn loon kwijt zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik snap het alleen niet met de aanwezigheid van Huntelaar, Traore en Brobby. Het lijkt mij dat 1 van de laatste 2 de nieuwe spits zou moeten worden volgend jaar, maar krijgen dan natuurlijk te weinig kansen.
Traoré is gewogen en te licht bevonden. Brobby is nog jong dus daar zullen ze - nog - niet voldoende vertrouwen in hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Ik snap het alleen niet met de aanwezigheid van Huntelaar, Traore en Brobby. Het lijkt mij dat 1 van de laatste 2 de nieuwe spits zou moeten worden volgend jaar, maar krijgen dan natuurlijk te weinig kansen.

Huntelaar is al bijna gestopt, Brobbey had in de jeugd vooral zijn fysiek mee, maar ik zie in hem vooralsnog geen bovengetalenteerde voetballer. Bovendien loopt zijn contract af en met Raiola als zijn zaakwaarnemer kan ik me voorstellen dat Ajax inschat dat hij niet wil blijven.

Traoré heeft zich wel goed ontwikkeld moet ik zeggen, maar heeft blijkbaar niet voldoende overtuigd om vaste spits te worden. Maar goed dan zou hij volgend jaar de stand-in worden van Haller. Met zijn (dan) 20 jaar lijkt me dat geen slechte positie.
 

Abubakari

Well-known member
Staat zelfs al op teletekst.

Ajax is al langer op zoek naar een topspits die er direct staat, al voor dit seizoen begon.
Nu ze alledrie geblesseerd zijn en er een beslissende maand voor de deur staat zal de noodzaak wel nog groter geacht worden.
 

Atreides

Well-known member
Ajax mist dat beetje extra kwaliteit en heeft momenteel Huntelaar, Brobbery en Traoré in de lappenmand terwijl alle topduels voor de deur staan. Kun je iemand halen die de trainer en competitie goed kent en bovendien bijna alle eisen heeft die de traditionele Ajax centrumspits zou moeten hebben.

Lijkt me een - op papier - hele goede aankoop.

Best kostbaar, maar gezien het eerdere aankoopbedrag van West Ham kun je hem moeilijk te duur noemen.

Edit: Schone wil graag weer naar Ajax. Aangezien het huwelijk met Alvarez nog niet heel gelukkig is lijkt me dat een prima deal. Alvarez verpasten voor veel centjes en Schone terughalen. Enige minpuntje is dat centraal achterin de spoeling niet super dik is, anderzijds heb je dan met Blind, Schuurs, Martinez en Timber best wat opties.
 

SanMark.

Well-known member
Wat Batigol zegt weinig tot geen weerstand in de jeugd door hun uitstekende fysiek en daardoor steken ze er daar boven uit. Dat verdwijnt in Ajax 1.
 

Atreides

Well-known member
Wat Batigol zegt weinig tot geen weerstand in de jeugd door hun uitstekende fysiek en daardoor steken ze er daar boven uit. Dat verdwijnt in Ajax 1.

Brobbery misschien. Maar over Traore zegt Batigoal iets anders:
'Traoré heeft zich wel goed ontwikkeld moet ik zeggen, maar heeft blijkbaar niet voldoende overtuigd om vaste spits te worden. Maar goed dan zou hij volgend jaar de stand-in worden van Haller. Met zijn (dan) 20 jaar lijkt me dat geen slechte positie. '

Je hebt bij Ajax ook gewoon minimaal 2 liefst drie redelijk goede spitsen nodig en zou Traore (of beiden) gewoon rustig doorgroeien.
Overigens heb ik bij Brobbery ook gewoon best wel goede dingen in Ajax 1 gezien. De Italiaanse kranten waren destijds ook onder de indruk van hem (met name zijn fysiek). Het lijkt me wel heel gemakzuchtig om zo'n jongen nu al af te schrijven.
 
Bovenaan