Ajax transfer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batigoal

Well-known member
Paar jaar geleden was ik wel fan van die snelle, kleine vleugelflitser. Maar sinds ik de laatste twee jaar niet meer echt het Franse voetbal buiten de topteams volg weet ik niet goed hoe hij er voor staat.
 

Pascallovic

Well-known member
Er gaan ook geruchten over Sanogo van Arsenal om te huren. Mag hopen dat die niet komt met zijn ene doelpunt in 2 jaar.

Het gerucht over die Mounier wordt overigens al ontkent door Overmars.
 

Pascallovic

Well-known member
Sanago speelde voornamelijk in invalbeurtjes in de Premier League. Geef die jongens gewoon eens een kans.
Ik kijk gewoon waar Ajax behoefte aan heeft en dat is doelpunten. We maken er tenslotte gemiddeld amper 2 per wedstrijd. Deze speler heeft op het hoogste niveau nooit mee mogen doen op wat invalbeurtjes na en in die invalbeurtjes heeft hij welgeteld 1 doelpunt in de Ligue 1 gemaakt drie jaar geleden. Op basis waarvan zou je dan interesse in deze jongen moeten hebben? Op basis van het feit dat hij bij Arsenal onder contract staat? Sowieso hebben we niet echt goede ervaringen met huurlingen die van een stapje hoger komen. Als hij nu bewezen had mee te kunnen in de Premier League was het wellicht een ander verhaal geweest, maar deze speler heeft werkelijk niks laten zien op het hoogste niveau.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ik kijk gewoon waar Ajax behoefte aan heeft en dat is doelpunten. We maken er tenslotte gemiddeld amper 2 per wedstrijd. Deze speler heeft op het hoogste niveau nooit mee mogen doen op wat invalbeurtjes na en in die invalbeurtjes heeft hij welgeteld 1 doelpunt in de Ligue 1 gemaakt drie jaar geleden. Op basis waarvan zou je dan interesse in deze jongen moeten hebben? Op basis van het feit dat hij bij Arsenal onder contract staat? Sowieso hebben we niet echt goede ervaringen met huurlingen die van een stapje hoger komen. Als hij nu bewezen had mee te kunnen in de Premier League was het wellicht een ander verhaal geweest, maar deze speler heeft werkelijk niks laten zien op het hoogste niveau.
Aan de andere kant hebben we ook geen geweldige ervaring met spelers die er wel moesten staan, denk aan een Sightorsson of Sulejmani. Milik is natuurlijk het tegenover gestelde, die deed het juiste goed.

Wie weet bloeit die jongen op in de eredivisie. Ik vind gewoon dat je die jongen niet kan afschrijven zonder dat ie ook maar een stap op het veld gezet heeft.

Waarom wil Arsenal hem verhuren en niet meteen weg laten gaan? Blijkbaar hebben ze nog wel vertrouwen in die jongen en na dat jaar moet Zivkovic rijp genoeg zijn voor het eerste.
 

Pascallovic

Well-known member
Aan de andere kant hebben we ook geen geweldige ervaring met spelers die er wel moesten staan, denk aan een Sightorsson of Sulejmani. Milik is natuurlijk het tegenover gestelde, die deed het juiste goed.

Wie weet bloeit die jongen op in de eredivisie. Ik vind gewoon dat je die jongen niet kan afschrijven zonder dat ie ook maar een stap op het veld gezet heeft.

Waarom wil Arsenal hem verhuren en niet meteen weg laten gaan? Blijkbaar hebben ze nog wel vertrouwen in die jongen en na dat jaar moet Zivkovic rijp genoeg zijn voor het eerste.
Sigthorsson hoefde er toch niet meteen te staan? Was overigens jonger dan Sanogo nu toen hij naar Ajax kwam. Sulejmani was gewoon belachelijk dat ze die na 17 leuke wedstrijden gehaald hebben voor 16 miljoen.

Ik geef liever vantevoren aan iets niet te begrijpen, dan dat ik na 15 wedstrijden zonder dat hij een knikker geraakt heeft achteraf kom vertellen dat ik zijn komst al niet begreep. Als hij toch komt krijgt hij gewoon de kans om zich te bewijzen, maar op voorhand vind ik dit een vreemde schakeling.

Mijn eerste vraag is waarom Arsenal hem uberhaubt heeft gehaald. Als tweede is het doorgaans een heel slecht teken in Engeland om verhuurd te worden, dan wordt je daar doorgaans al afgeschreven. Helemaal als dit naar het buitenland of het Championship is. Niet vergeten dat hij afgelopen half jaar al verhuurd was aan Crystal Palace. Nu gaan ze dus nog een stapje lager qua competitie. Meestal geen teken van vertrouwen.

Wat betreft Zivkovic denk ik dat Frank geen enkel vertrouwen in die jongen heeft en dat hij onder Frank nooit rijp genoeg voor het eerste zal zijn. Frank vond afgelopen seizoen zelfs Schone meer rijp voor de spits dan Zivkovic, gezien de prestaties van Schone op die positie zegt dat genoeg over hoe Zivkovic erop staat. Denk dat we pas bij een nieuwe trainer weer een kans voor Zivkovic mogen verwachten.
 

vakx2.0

Banned
Stel dat hij het twee keer zo goed doet als in Engeland, dan komt ie aan vier doelpunten komend seizoen. Vreemde keuze.

Nog vreemder vind ik de deadlines die Overmars telkens aan een beoogde versterking stelt. Waardoor nu ook zo'n Sisto, die aangaf wat meer bedenktijd te willen, is afgeschreven. Geduldig afwachten, de lijntjes openhouden en een speler overtuigen is blijkbaar toch een kunst, die Marc niet verstaat. En met die arrogante 'take it or leave it' attitude ga je geen juweeltjes binnenhengelen.
 

Eresd?g?

Banned
Als Zivkovic er in Tilburg 15-20 in schiet gaat hij het jaar er op heus wel een kans krijgen. Hij moet bepaalde dingen alleen nog leren. Qua goals, vergeet niet dat Ajax ander systeem gaat spelen. Waarschijnlijk Klaassen op 10. Gaat ook minimaal 15 goals maken.
 

Pascallovic

Well-known member
Stel dat hij het twee keer zo goed doet als in Engeland, dan komt ie aan vier doelpunten komend seizoen. Vreemde keuze.

Nog vreemder vind ik de deadlines die Overmars telkens aan een beoogde versterking stelt. Waardoor nu ook zo'n Sisto, die aangaf wat meer bedenktijd te willen, is afgeschreven. Geduldig afwachten, de lijntjes openhouden en een speler overtuigen is blijkbaar toch een kunst, die Marc niet verstaat. En met die arrogante 'take it or leave it' attitude ga je geen juweeltjes binnenhengelen.
Ik wacht nog steeds op de speler die zou komen toen van der Vaart niet snel genoeg uitsluitsel kon geven. Toen had Ajax ook haast omdat ze dan konden doorschakelen naar andere spelers. Of moeten we Heitinga of Dijks als de spelers zien die voor Rafael in de plaats komen?
 

SanMark.

Well-known member
Als Zivkovic er in Tilburg 15-20 in schiet gaat hij het jaar er op heus wel een kans krijgen. Hij moet bepaalde dingen alleen nog leren. Qua goals, vergeet niet dat Ajax ander systeem gaat spelen. Waarschijnlijk Klaassen op 10. Gaat ook minimaal 15 goals maken.

En als hij er buiten Tilburg ook nog een stuk of 10 inschiet kan het zijn dat hij zomaar topscoorder word van de ere divisie.
 

Batigoal

Well-known member
Afgelopen voorjaar werden we lekker gemaakt met de berichten dat er deze zomer serieuze versterkingen zouden komen aangezien de selectie te zwak was en dat de scouts op pad zouden worden gestuurd voor directe versterkingen. En dan komen ze dus met dit soort kansloze spelers die met goed geluk pas eind maart beginnen te draaien. Echt, ik ben er al weer helemaal klaar mee.

Om dan in april weer lezen dat de selectie te zwak was voor het kampioenschap en er in de zomer daarop echte versterkingen komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gudelj, Heitinga en Dijks (in wat mindere mate) zijn toch wel goede aankopen?
 

Eresd?g?

Banned
Ik snap ook niet dat ze Bale nog niet hebben binnen gehaald hoor... Men vergeet ff voor t gemak dat de spelers die vertrokken zijn niet echt belangrijk of bepalend zijn geweest. Fischer is ook weer terug en Klaassen (veruit de beste speler van de selectie) blijft ook gewoon. Er is nu alleen nog een spits nodig en de selectie is gewoon compleet. We zijn half juli. Niet slecht hoor mijn inziens...
 

Batigoal

Well-known member
Gudelj, Heitinga en Dijks (in wat mindere mate) zijn toch wel goede aankopen?

Heitinga is in twee jaar tijd op de bank gekomen bij twee degradatiekandidaten. Ik ben bang dat hij een Mathijsen-verhaal wordt en over the hill is. Dijks is niet veel. Gudelj uiteraard een topper.

Ik snap ook niet dat ze Bale nog niet hebben binnen gehaald hoor... Men vergeet ff voor t gemak dat de spelers die vertrokken zijn niet echt belangrijk of bepalend zijn geweest. Fischer is ook weer terug en Klaassen (veruit de beste speler van de selectie) blijft ook gewoon. Er is nu alleen nog een spits nodig en de selectie is gewoon compleet. We zijn half juli. Niet slecht hoor mijn inziens...

Je bent vergeten hoe slecht de huidige selectie voetbalde de afgelopen anderhalf jaar? Blijkbaar is iedereen alweer in de na?eve zomersfeer en worden dramatische prestaties van de voorbije maanden alweer weg gestreept. Zelfs De Boer gaf aan dat het veel beter moet komend seizoen.

Hij had volgens de Telegraaf ook graag Pisto er bij gehad, maar het is een beslissing van Overmars om de deal af te blazen. Het is niet de eerste keer dat er zulke geluiden naar buiten komen. Zal mij benieuwen hoe dat de komende maanden gaat tussen die twee.
 

Pascallovic

Well-known member
Gudelj, Heitinga en Dijks (in wat mindere mate) zijn toch wel goede aankopen?
Het is maar hoe je het bekijkt. Heitinga is een gok, gezien zijn prestaties bij zijn laatste clubs. Dijks is een simpele back die hopelijk zal meehobbelen en qua niveau niet verschilt van een Viergever op die positie. Gudelj is qua niveau gelijkwaardig aan de huidige middenvelders, maar schijnt iets te hebben wat men weer niet concreet kan maken.

Voorlopig lijkt het vooral op blijven doormodderen op dezelfde weg als de afgelopen anderhalf jaar. Bidden dat er per ongeluk een bal in vliegt of dat de tegenstander hem er zelf inschiet.
 

Eresd?g?

Banned
Ik verwacht dat Ajax qua spel echt gaat verrassen. Spelers willen ook revanche en willen t publiek wat aanbieden. Kijk zelf echt uit naar de eerste wedstrijden in de C.L.
 

vakx2.0

Banned
Ik verwacht een vliegende start van Ajax, temeer ze vroeg zijn begonnen met de voorbereiding en bij aanvang van de competitie al wat CL-voorrondes hebben gespeeld.
Daartegenover zou het dan tegen de kerst best eens kunnen instorten wegens blessures / vermoeidheid / etc.
En dan wordt het een zaak van "hoe gaat De Boer dat managen?" Dubbeltje dat alle kanten kan oprollen... richting nieuwe titel, of richting nieuw chagrijn en teleurstelling.

Ikzelf ben vooral erg benieuwd naar Feyenoord. Heb het idee dat die zomaar eens kunnen gaan verrassen. En ze hoeven zich puur en alleen op de competitie te richten, dat scheelt een slok op de borrel vergeleken bij Ajax en PSV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan