Ajax seizoen 2022/2023

Pascallovic

Well-known member
Daar is een betrekkelijk eenvoudige oplossing voor; haal de beloftenteams uit de Eerste Divisie.

Talenten die Ajax onder 19 ontgroeid zijn maar nog niet aan speelminuten bij het eerste toekomen kun je prima stallen bij andere clubs via een verhuur. De reserves van Ajax 1 kun je in een nieuw op te richten reservecompetitie laten spelen.

Spelers zoals Sontje hadden dan 1 of 2 jaar bij een andere club ervaring opgedaan op Eerste of Eredivisieniveau. Dan wist Ajax direct of ze de stap naar Ajax1 kunnen maken.

Bijkomend voordeel is ook nog dat Ajax minder spelers onder contract hoeft te hebben, salariskosten spaart en talentvolle spelers eerder instromen bij andere clubs zodat het niveau van de Ere en Eerste Divisie vanzelf omhoog gaat.
Och komt die onzin redenering met het gehuil over jong ploegen in de KKD weer. Ajax weet nu ook na 2 jaar of spelers de stap naar Ajax1 (nog) niet kunnen maken. Beter zelfs dan wanneer ze verhuurd zouden worden, want dan zie je ze niet iedere dag op de club. Een Feyenoord zit niet met een jong ploeg in de KKD en die werken precies volgens de door jou beschreven methode en lopen precies tegen hetzelfde probleem als Ajax. In het recente verleden vielen spelers als Azarkan, Vente, Wehrmann, Bannis, Conteh, Bouchatoui, Antonucci, Burger, etc. ook net tussen het eerste elftal en de KKD in, aangezien ze in die laatste competitie niet echt meer beter werden. De vraag is wat je na een x-periode van Jong Ajax met spelers gaat doen die toe zijn aan een stap hoger, maar nog niet gereed voor Ajax 1. Daar zie ik nog weinig ideeën van bij Ajax. Zonder Jong Ajax in de KKD hadden de in eerdere posts door mij genoemde spelers nog op precies hetzelfde kruispunt in hun carrière gestaan. Dus ja, Roda JC mag dus lekker blijven genieten van 2 wedstrijden tegen Jong Ajax ieder seizoen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gezien de selectie toch niet is afgestemd op de doorstroom van jeugdspelers, kun je natuurlijk inzetten op waar mogelijk het verhuren van spelers waarvan je niet verwacht dat ze direct een rol gaan spelen. Dan is Jong Ajax een verzameling van spelers waar geen interesse voor bestaat of waar wel snel een debuut verwacht wordt. Zo’n Hansen had best bij een andere KKD club kunnen spelen of wellicht eredivisie.
 

Joost

Well-known member
Och komt die onzin redenering met het gehuil over jong ploegen in de KKD weer. Ajax weet nu ook na 2 jaar of spelers de stap naar Ajax1 (nog) niet kunnen maken. Beter zelfs dan wanneer ze verhuurd zouden worden, want dan zie je ze niet iedere dag op de club. Een Feyenoord zit niet met een jong ploeg in de KKD en die werken precies volgens de door jou beschreven methode en lopen precies tegen hetzelfde probleem als Ajax. In het recente verleden vielen spelers als Azarkan, Vente, Wehrmann, Bannis, Conteh, Bouchatoui, Antonucci, Burger, etc. ook net tussen het eerste elftal en de KKD in, aangezien ze in die laatste competitie niet echt meer beter werden. De vraag is wat je na een x-periode van Jong Ajax met spelers gaat doen die toe zijn aan een stap hoger, maar nog niet gereed voor Ajax 1. Daar zie ik nog weinig ideeën van bij Ajax. Zonder Jong Ajax in de KKD hadden de in eerdere posts door mij genoemde spelers nog op precies hetzelfde kruispunt in hun carrière gestaan. Dus ja, Roda JC mag dus lekker blijven genieten van 2 wedstrijden tegen Jong Ajax ieder seizoen.
Prima als jij het onzin en gehuil vindt, maar je bevestigd wel precies mijn punt. Er zullen altijd spelers blijven die in een beloftenteam of tweede team komen, uiteindelijk niet de stap gaan maken en op een punt uitkomen zoals Hansen nu.

Maar zonder de verplichting van Beloftenteam in een reguliere competitie hoeft de selectie veel minder groot te zijn en dan kom je simpelweg op logica uit. Als je de beschikbare kwaliteit spelers moet verdelen over minder elftallen gaat uiteindelijk het niveau vanzelf omhoog.
 

Jef400

Well-known member
Och komt die onzin redenering met het gehuil over jong ploegen in de KKD weer. Ajax weet nu ook na 2 jaar of spelers de stap naar Ajax1 (nog) niet kunnen maken. Beter zelfs dan wanneer ze verhuurd zouden worden, want dan zie je ze niet iedere dag op de club. Een Feyenoord zit niet met een jong ploeg in de KKD en die werken precies volgens de door jou beschreven methode en lopen precies tegen hetzelfde probleem als Ajax. In het recente verleden vielen spelers als Azarkan, Vente, Wehrmann, Bannis, Conteh, Bouchatoui, Antonucci, Burger, etc. ook net tussen het eerste elftal en de KKD in, aangezien ze in die laatste competitie niet echt meer beter werden. De vraag is wat je na een x-periode van Jong Ajax met spelers gaat doen die toe zijn aan een stap hoger, maar nog niet gereed voor Ajax 1. Daar zie ik nog weinig ideeën van bij Ajax. Zonder Jong Ajax in de KKD hadden de in eerdere posts door mij genoemde spelers nog op precies hetzelfde kruispunt in hun carrière gestaan. Dus ja, Roda JC mag dus lekker blijven genieten van 2 wedstrijden tegen Jong Ajax ieder seizoen.
Die II-elftallen zijn het eerste wat ik er uithaal als ik het voor het zeggen had. Opsodemieteren met die kutelftallen voor spelers die het anders ook niet zouden redden.
 

noordooster

Well-known member
Geen 2e elftallen in de standaardcompetities !!
Competitievervalsend en niemand zit op die 2e elftallen te wachten, behalve de verenigingen die ervan profiteren.
Laat die teams gewoon spelen in een competitie voor 2e elftallen, uiteraard ook Volendam 2, Sparta 2 en Feijenoord 2.
 

Pascallovic

Well-known member
Ze zitten er toch ook om commerciele redenen bij.
Anders kijkt er geen hond inderdaad en heeft men helemaal geen tv-inkomsten meer. Maar laat het gehuil over beloftenploegen lekker in een daarvoor bestemd topic. Ik probeer hier een discussie over het Ajaxbeleid totstand te brengen, niet een discussie te voeren of Helmond Sport meer in de KKD te zoeken heeft dan Jong AZ.
 

De Wolf

Well-known member
Geen 2e elftallen in de standaardcompetities !!
Competitievervalsend en niemand zit op die 2e elftallen te wachten, behalve de verenigingen die ervan profiteren.
Laat die teams gewoon spelen in een competitie voor 2e elftallen, uiteraard ook Volendam 2, Sparta 2 en Feijenoord 2.
Mag van mij op voorwaarde dat spelers alleen tijdens de transferperiode mogen wisselen naar het eerste elftal.
 

Jef400

Well-known member
Nou zegt dat natuurlijk ook niet heel veel als driekwart van je selectie in Qatar is geweest natuurlijk
 

Batigoal

Well-known member
Nou zegt dat natuurlijk ook niet heel veel als driekwart van je selectie in Qatar is geweest natuurlijk
Dan nog stond er meer dan 50 miljoen aan gekochte spelers op het veld. Afgelopen week verloren zo ook kansloos van Blackburn Rovers.

Ik heb nog zó geen zin in de 2e seizoenshelft.
 

Abubakari

Well-known member
0-1 Gaetano Oristiano (7')
0-2 Joey Antonioli (46')
0-3 Brian Plat (48')
1-3 Jorrel Hato (56')
2-3 Francisco Conceição (58')
3-3 Brian Brobbey (65')
4-3 Francisco Conceição (69')
4-4 Calvin Twigt (74')
5-4 Brian Brobbey (89')


Opstelling Ajax:​

Stekelenburg; Sánchez (Aertssen 62'), Rensch, Kaplan (Hato 46'), Bassey; Fitz-Jim (Vos 62'), Regeer, Hlynsson; Conceição (Lucca 86'), Brobbey, Rasmussen.

Wissels Ajax:​

De Graaff, Aertssen, Hato, Vos, Lucca.

Opstelling FC Volendam:​

Stankovic; Buur, Mbuyamba, Benamar, James; Gustavo, Oristanio, Eiting; Ould-Chikh, Mühren, Blom.
 

Pascallovic

Well-known member

Het eerste seizoen van Kaplan kun je dus een streep door zetten. Had in september ook al een blessure aan zijn linkerknie opgelopen waarbij men dacht aan een zware blessure. Nu heeft hij die dus waarschijnlijk als nog. Sindsdien nog amper fit geweest, dus ben dan altijd benieuwd of dit dan toeval is of gewoon verkeerd behandeld en dat ze dachten dat het met rust en andere oefeningen wel zou over gaan. Heel vervelend voor zo’n jongen. Die gaat gewoon 0 wedstrijden spelen dit seizoen, zelfs bij Jong Ajax niet meegedaan. Kan ook nog implicaties voor een transfer van Blind hebben, want als hij ook vertrekt zit je heel krap op linksback en linkscentraal.
 

Pascallovic

Well-known member
Mooie korte docu op ESPN over Calvin Bassey en zijn achtergrond. Harder werker die nooit heeft opgegeven en door bijna elke Engelse club is afgewezen. Uiteindelijk toch bij Leicester prof kunnen worden en via Rangers nu bij Ajax natuurlijk. Heel sympathiek hoe hij over komt. Het geeft je toch een inkijkje in wat voor type man het is. Iemand die echt geloofd als je wil dat het uiteindelijk kan. Iemand die niet opgeeft. Dat vind ik wel positief. Dat ie het vertrouwen uit zichzelf haalt dat ie beter kan worden en zich dus ook het Ajaxspel eigen kan maken. Er zit een goede kop op zullen we maar zeggen.
 

Abubakari

Well-known member
Docu nog niet gezien, maar dat het iemand is met een erg hoge gunfactor was me al eerder opgevallen. Hup Bassey!
 
Bovenaan