Ajax Nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Wat Eef zegt.
Meen je dat? Ik vind het echt een bezopen interview en het zou op zichzelf al reden tot ontslag mogen zijn.
Waar heb je het dan over? Ik vond het wel verhelderend. Of ik het er mee eens ben dat ie het in Heitinga ziet zitten is een ander verhaal, maar ik zie niet waarom dit een bezopen interview zou zijn.

Batigoal

Well-known member
Ik vond het interview laten zien dat hij in zijn eigen wereld leeft. Hij neemt zijn eigen supporters niet serieus.

Allereerst geeft hij aan dat iedereen verwacht dat we het niveau van 2019 weer gaan aantikken. Waar haalt hij die onzin vandaan? Werkelijk geen enkele supporter verwacht dat. Wel mag je toch wat meer verwachten dan weggetikt worden in eigen stadion door Telstar en NAC.

Verder zegt hij dat wij fans Ajax verwachten te zien winnen van Inter en Marseille, maar we moeten realistisch zijn en dan zijn de nederlagen prima. Nee, ook hier weer; men verwacht helemaal niet dat dit Ajax even wint van deze 2 clubs, maar open huis houden en uitgerekend met een tactiek spelen die deze clubs in de kaart spelen, dát is waar er veel kritiek op komt (ook van werkelijk iedereen buiten Ajax).

En blijkbaar omdat alle Nederlandse clubs verloren was de nederlaag van Ajax die week ook prima; he wat een onzin?

'Het voetbal heeft zich internationaal doorontwikkeld en wij – als land – niet voldoende. Sterker, op bepaalde punten zijn we terug bij af.' Oké, lijkt een fair point, totdat je bedenkt dat vorig seizoen en daarvoor diverse Nederlandse clubs prima resultaten boekten Europees, dus dat slaat eigenlijk ook nergens op. En laat juist vorig jaar bij ons hebben laten zien dat je met een tactisch sterke trainer verder komt. Misschien moet je niet als die trainer vertrekt iemand aanstellen die geen tactische visie heeft, dat helpt.

"Eigenlijk kan ik dit al niet zeggen, want dan roepen de mensen: die gozer is niet ambitieus. Nee, ik ben gewoon realistisch. Het zijn anderen die een beetje moeten afkicken.'
Ook hier weer; wie dan? Alleen mensen die de afgelopen 2, 3 seizoenen in een grot zonder internet hebben gezeten denken dit. Vind dit echt een rare opmerking voor iemand die het technische beleid uitzet en een beetje minachting van supporters.

Daarnaast vergelijkt hij Heitinga blijkbaar opeens met Arteta, maar pareert de kritiek vervolgens telkens alleen maar met hoe vervelend het is dat die van alle hoeken kritiek krijgt. Helemaal nergens lees ik wat er dan wél goed gaat momenteel, waar de verbetering zou moeten zitten en wat de visie is. Het ligt allemaal aan anderen. Wat mij betreft een beschamend interview voor de belangrijkste beleidsmaker.

Batigoal

Well-known member
Maar er is nog zoveel meer waarvan ik achterover sla.

De kritiek over de Henderson-deal is niet per sé dat Hendo vertrok, want wist iedereen wel. De kritiek is dat er geen fatsoenlijke vervanger kwam terwijl je dit al ruim een half jaar wist. Jouw taak als TD.

Dan volgt weer het financiële argument. Klopt, maar je hebt wel gewoon 50 miljoen uitgegeven deze zomer, dus dat er geen geld was voor een nieuwe 6 is onzin. Dan had je dat geld anders moeten gebruiken. Jouw taak als TD.

Ook lekker hier en daar nog steken onder water naar Farioli. Komt lekker betrouwbaar over als TD.

Ook aangeven dat hij nog geprezen zou worden als beste TD van Nederland toen we bijna kampioen werden. Wat? Heb ik echt nog nooit gelezen.

En dat de verwachtingen veel te hoog zijn geworden toen; "we zijn te snel 2e geworden". Ehh nee? Men was het er juist over eens dat Farioli de spelersgroep boven zichzelf uit heeft laten stijgen.

Echt, hoe vaker ik het lees hoe groter de verbazing.

Abubakari

Well-known member
Bati mag nooit een belangrijke rol bij Ajax krijgen, straks helpt hij ze er nog bovenop
Jouw kinderhand is ook snel gevuld. Een andere trainer en een 6 halen zegt elke Ajacied. En waarschijnlijk ook elke niet Ajacied.

Tsja, ik ben geen fan van Kroes, maar ik heb wel eens raardere interviews gelezen. Ik vind wat hij zegt wel wat meevallen.

Bovenaan