Ajax Nieuwstopic

Pascallovic

Well-known member
Younes speelt ook niet in Jong Ajax als ze het wel hadden geweten. Net zoals Veldwijk niet in Jong FC Groningen speelt, dat mag namelijk ook.

Zou ook niet weten waarom je Younes nog speeltijd zou geven, in plaats van dat je een speler met enige toekomst bij de club neerzet.
 

Batigoal

Well-known member
Sinkgraven is geblesseerd geweest, anders was die eerste keus geweest van de LB positie. Cassiera had allang verhuurd moeten worden. Dijks hadden ze gewoon nooit aan moeten beginnen maar die raken ze gewoon niet kwijt, die dient z'n contract gewoon uit. Verder speelt er gewoon eigen jeugd dus te stellen dat het een "afvoerputje" is gaat mij net even te ver.
Verder wil ik wel een eind met je mee gaan, een maximum van pak 'm beet 18 of 19 instellen en maximaal 2 buiten de boot gevallen spelers van het eerste.

Sowieso zijn Cassierra en Orejuela maar de enige voorbeelden, de rest heeft amper speelminuten gemaakt in Jong Ajax dus het wordt overdreven. Dat Ajax te veel heeft betaald voor twee matige spelers uit Colombia betekent trouwens ook niet dat ze veel te goed voor de Jupiler League zijn.
 

Batigoal

Well-known member
De volgende club waar Ajax mee gaat samenwerken is Sydney FC. Het gaat om dezelfde soort samenwerking als met Guangzhou R&F en Sagan Tosu.
 

ElSimao

Active member
Ajax is tevreden over Huntelaar en zou hem er nog een jaar bij willen houden. Ik ben het daar mee eens, hopelijk hervindt Dolberg zijn vorm en dan heb je aan Klaas een goede pinchhitter. Sierhuis als derde spits in Jong Ajax en Cassierra verhuren. Of eventueel andersom.

Ziyech zou willen vertrekken. Op zich geen ramp, maar ik ben bang dat onze leiding dan denkt dat er voldoende is om hem intern te vervangen. Dan krijg je Fdj-vd Beek-Schone met Siem en types als de Wit, Mazraoui etc. erachter en dat zie ik echt niet zitten. Ziyech mag best weg, maar er zal dan een goede vervanger voor in de plaats moeten komen.
 

Batigoal

Well-known member
Sierhuis is ook alweer bijna 20 jaar, dus ben benieuwd of dat zoveel is in de Eredivisie. Scoort wel gemakkelijk, dat wel.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is gewoon dringen voor de spitspositie. De meeste opvolgers zijn ook al bekend. Je zit met Dolberg, Huntelaar, Cassiera en Sierhuis. Daarachter zitten alweer Danilo en Brian Brobbey die je toch ook al binnen 2.5 jaar richting het eerste verwacht.
 

ElSimao

Active member
Het is gewoon dringen voor de spitspositie. De meeste opvolgers zijn ook al bekend. Je zit met Dolberg, Huntelaar, Cassiera en Sierhuis. Daarachter zitten alweer Danilo en Brian Brobbey die je toch ook al binnen 2.5 jaar richting het eerste verwacht.

Mwa, valt wel mee. Sierhuis is het waarschijnlijk ook niet en Brobbey en Danilo zijn echt nog maar afwachten. Dezelfde geluiden hoorde je eerder over Castillion en we weten allemaal hoe het daarmee vergaan is. Dan hou je twee blessuregevoelige spitsen over waarvan eentje aan zijn laatste jaar gaat beginnen en een ander waarvan het nog maar zeer de vraag is hoe hij terugkeert na zijn blessure.
 

JMD

Well-known member
Even wat anders: zag van de week de finale van de Youth Cup en zag een 14-jarige (ben zijn naam vergeten...) in een onder17-team spelen en de beste zijn. Dat zou een topper moeten worden. Hoe zien de heren kenners dat?
 

ElSimao

Active member
Even wat anders: zag van de week de finale van de Youth Cup en zag een 14-jarige (ben zijn naam vergeten...) in een onder17-team spelen en de beste zijn. Dat zou een topper moeten worden. Hoe zien de heren kenners dat?

Ach, het blijft afwachten. Wordt vergeleken met Nouri, maar laten we wel zijn, Nouri was niet bepaald "on track" om het echt te gaan maken. Zelfs Bosz twijfelde daar gewoon nog over.

We zullen het wel zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. Al was dit een beetje een seizoen dat het wel of niet moest gaan gebeuren voor Nouri.
 

SanMark.

Well-known member
Even wat anders: zag van de week de finale van de Youth Cup en zag een 14-jarige (ben zijn naam vergeten...) in een onder17-team spelen en de beste zijn. Dat zou een topper moeten worden. Hoe zien de heren kenners dat?

Die zit over 2 jaar in Engeland.
 

Batigoal

Well-known member
Daarentegen hebben we geen aanvallende middenvelder in de selectie buiten Ziyech, dus ik denk dat hij zijn minuten wel had gemaakt.
 
Bovenaan