Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shayman

New member
Het lijkt me niet echt een stevige drinker want anders had ik Korsakov ook een kans gegeven.

Waarschijnlijk heeft hij er wel een theorie over maar hij klinkt aardig van het padje af als hij denkt dat een Nederlandse club op het niveau kan komen van de Europese top. Een Barcelona wat niet eens als koopclub te boek staat koopt Suarez voor meer als wat Ajax/PSV uitgeven in 3 jaar aan alle spelers.
 

De Wolf

Well-known member
Cruijff heeft last van het "95 syndroom"

Oftewel hij heeft een enorme plaat voor zijn kop.

Ajax is geen grote jongen meer.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Inderdaad, zo vreemd is het niet wat hij zegt. Toeschouwers vermaken met goed voetbal en dan komt de rest vanzelf.
 

Kevah

New member
Het zal ook wel heel lang duren, maar als Bayern zo goed kan worden. Kan Ajax toch ook een poging doen om zo goed te worden?
 

inhethoekje

Active member
Het zal ook wel heel lang duren, maar als Bayern zo goed kan worden. Kan Ajax toch ook een poging doen om zo goed te worden?

Altijd proberen, maar het nadeel is als Ajax erg goed begint te worden koopt Bayern, Real, Barcelona etc etc de belangrijkste spelers op en kan alles weer opnieuw beginnen.

Er zal incidenteel best een keer weer een succes worden geboekt (2e ronde, kwart of halve finale) maar ooit weer zo goed worden als Bayern (verdienen in 1 jaar meer aan merchandising dan alle Nederlandse clubs de komende 15 jaar bij elkaar) of Real zal voor Nederland een droom blijven, maar dromen mag, maar de realiteit is anders.
 

Kevah

New member
Tuurlijk makkelijk wordt het niet. Dat zal ik ook niet ontkennen, maar met een goede jeugd opleiding kan je al een stuk komen. Verder een stuk commerci?ler te werk gaan.

Het stadion kopen zal meer inkomsten genereren.
Het oude logo invoeren zal zorgen voor een betere merchandise.
Spelers voor ze echt uitgroeien tot toppers een contract voor 5 jaar geven. Zodat als ze toppers worden nog 3 jaar onder contract staan en je niet genoodzaakt bent ze voor elk redelijk hoog bedrag te verkopen.

Ik zeg ook niet dat we het niveau zullen halen, maar een hoger niveau dan dat er nu op de Nederlandse velden tentoon gespreid wordt moet toch wel echt veel hoger kunnen.
 

inhethoekje

Active member
Klinkt goed Kevah maar ook hier heb je een nadeel vergeten,de clubs waar Ajax, PSV en Feyenoord tegen spelen worden leeg gekocht door de top 3 waardoor de weerstand nog minder wordt en de wedstrijden niet om aan te zien zullen zijn omdat het krachtverschil te groot is, dus zullen spelers nooit voor 5 jaar tekenen omdat ze weten dat ze na 3 jaar weg moeten wezen uit Nederland.

Leuk om tegen Excelsior spelen maar beter wordt je er niet van.
 

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat je als Nederlandse club beter naar Portugal kan kijken. Dat niveau moet wel te halen zijn.
 

inhethoekje

Active member
Ach ja, aan de andere kant, het krachtsverschil in Spanje begint ook met het seizoen lachwekkender te worden, men kijkt nu vreemd op als Barcelona niet met 6-0 wint.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens mij kunnen Ajax, PSV en zelfs Feyenoord qua budget nog meekomen met een hoop Spaanse clubs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan