Ajax in Europa 2022/2023

Reinoud

Well-known member
In de Eredivisie met meer tijd ziet Bassey er aan de bal al veel beter uit. Zonde dat de 1-1 niet over de streep is getrokken, maar (dik) verdiende nederlaag. Wellicht kan de kleine nederlaag nog wel belangrijk blijken.
 

Abubakari

Well-known member
Hij levert de bal zelden bij een tegenstander in, kent zijn beperkingen. Liverpool liet hem bewust de opbouw doen, opende ondanks dat de opbouw niet zijn sterkste punt is een paar keer goed met een lange bal. Maar Bassey weet heel goed dat hij de bal normaal gewoon bij iemand anders in moet leveren. Genant slecht is gewoon dikke onzin.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hij levert de bal zelden bij een tegenstander in, kent zijn beperkingen. Liverpool liet hem bewust devoobouw doen, opende ondanks dat de opbouw niet zijn sterkste punt is een paar keer goed met een lange bal. Maar Bassey weet heel goed dat hij de bal normaal gewoon bij iemand anders in mort leveren. Genant slecht is gewoon dikke onzin.
'Soms' gênant slecht, zei ik. Dat even ter nuancering. Die twee momenten dat hij een heel klein beetje onder druk werd gezet en de bal lomp over de zijlijn schoot vond ik gênant. Ook vind ik het op dit niveau eigenlijk niet kunnen dat een speler minstens drie balcontacten nodig heeft alvorens hij de pass kan geven. Wat hij inderdaad wel goed doet is 9 van de 10 keer niet denken dat hij met de oplossing naar voren moet komen, maar de bal inlevert bij Timber of Alvarez.
 

Pascallovic

Well-known member
Helaas verdient verloren. Zonde dat ie pas zo laat valt, maar hij ook bijna niet uitblijven. Ajax weet nu wat er gevraagd wordt als het niveau omhoog gaat en waar ze naartoe moeten werken. Men kwam er nu niet echt uit zullen we maar zeggen.

Heb kennis gemaakt met de ‘magie van Anfield’, maar moet zeggen dat het allemaal niet heel bijzonder was. Lawaai maken als er gescoord wordt doet elke club. Had niet echt het idee dat het publiek op het eind nog het elftal extra aanspoorde het verschil te maken.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die magie van Anfield leeft toch sowieso alleen in verhalen? Is het al jaaaaaren niet meer. Kan ook bijna niet anders met de ticketprijzen daar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien deed de dood van Queen Elizabeth ze toch meer dan men zou verwachten gezien de geschiedenis.

De prijzen zijn daar inderdaad buitensporig hoog. Zes jaar geleden rondom Manchester - Feyenoord nog gekeken of we Liverpool nog mee konden pikken. Gezien de prijzen was een bezoek aan Barnsley - Notthingham Forest en Derby County - Norwich toch leuker.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een beetje als de Turkse heksenketel en de kolkende Kuip.

Als het meezit enkele keren per jaar. Het is zelden zo dat een ambiance volledig los staat van de wedstrijd in De Kuip. Tijdens memorabele of belangrijke wedstrijden zoals tegen Sevilla of Marseille gebeurt er echt wat. Ik kan mij voorstellen dat het tijdens de incidentele overwinning tegen Ajax ook wat luidruchtiger is. Bij een zaadpot is het op de tribune meestal evenmin feest. Enige keer dat de tribune en de wedstrijd echt los van elkaar stonden was een potje tegen Sofia thuis. Bloedeloze 0-0. Op de tribune tot en met Rotterdam CS leek het wel alsof we de Champions League wonnen.

Op zich vind ik zo’n koppeling tussen wedstrijd en tribune best prima. Beter dan een trommel en een megafoon om bij iedere wedstrijd hetzelfde liedje af te draaien. Kan mij alleen wel voorstellen dat dit wat jammer is als je echt op die heksenketel had gerekend.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Zo eentje was er gisteren ook mee met Ajax. Horendol.

Dan is de perceptie van Pascallovic wellicht ook niet accuraat. Zelfs met een kolkende Kuip hoor je nog wel eens van uitsupporters dat het muisstil was als ze zelf 90 minuten met een trommel in de weer waren geweest. Ook op TV krijg je zelden een accurate indruk. Hangt er maar net van af waar de microfoons hangen en in welke mate ze geluid filteren. Kennelijk weten ze trommels helaas slecht te filteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Makanaky

Well-known member
Die zijn ook verschrikkelijk penetrant. Net zoals de plantsoenendienst altijd en eeuwig in de weer is met van die zoemende kantjesmaaiers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Batigoal

Well-known member
Gaat wel gelijk een pittige klus x2 worden tegen Napoli. Verwacht dat het niveauverschil dan wat dichter bij elkaar zal zitten, maar Ajax tegen Italiaanse tegenstanders is nooit zo geweldig. De druk zal er goed opzitten. En mocht het niet zo goed lopen tijdens de wedstrijd, dan hoop ik wel dat Schreuder iets eerder ingrijpt en probeert de boel om te zetten i.p.v. maar afwachten en hopen dat het vanzelf goed komt.
 

Abubakari

Well-known member
Wat had ie gister moeten doen? Ik denk dat er op de bank niemand zat die in staat was de wedstrijd om te draaien. En tot de 89’ minuut heb je gewoon een resultaat in handen, ondanks alles.
 

Batigoal

Well-known member
Wat had ie gister moeten doen? Ik denk dat er op de bank niemand zat die in staat was de wedstrijd om te draaien. En tot de 89’ minuut heb je gewoon een resultaat in handen, ondanks alles.
Ik denk dat Liverpool te goed was om echt de boel om te zetten, maar met Brobbey had je wel vroeger een extra aanspeelpunt kunnen inzetten, omdat we de bal telkens wel erg gauw kwijtwaren en je zag in die paar minuten met hem wel weer dat hij daar sterk in is. Dan had je Kudus bijvoorbeeld kunnen laten zakken en had je 2 balvastere spelers. Verder liepen er een paar al rond minuut 60 met hun tong op hun schoenen. Je had daar wat sneller frisse krachten in zetten. Of het een verschil had gemaakt tegen een sterk Liverpool weet ik niet, maar nu zat je af te wachten tot de tegentreffer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat dat betreft zou het mooi zijn als Rangers vandaag kan stunten tegen Napoli.

Om een mooie uitgangspositie te creëren en dan uit tegen Rangers er met 1-0 lullig af gaan. Dit zou wel des Ajax zijn.

Klinkt beide niet echt realistisch. Mochten jullie het die laatste pot nog in eigen hand hebben, dan zijn jullie echt geen PSV en gaan jullie gewoon door in de CL. Tegen Zuid-Europese clubs kan je er lullig uitvliegen, tegen Rangers moet je wel heel erg je best doen.
 

JMD

Well-known member
Dan is de perceptie van Pascallovic wellicht ook niet accuraat. Zelfs met een kolkende Kuip hoor je nog wel eens van uitsupporters dat het muisstil was als ze zelf 90 minuten met een trommel in de weer waren geweest. Ook op TV krijg je zelden een accurate indruk. Hangt er maar net van af waar de microfoons hangen en in welke mate ze geluid filteren. Kennelijk weten ze trommels helaas slecht te filteren.
Dat idd... Ik heb weleens in het Philips Stadion gezeten waar er 90 minuten gezongen werd (Europees duel), ik schor thuiskwam, kijk ik de beelden terug hoor ik bijna geen geluid van supporters... Maar je hoort idd wel die kuttrommel en zo'n idioot die door de megafoon heel belangrijk staat te zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Dan is de perceptie van Pascallovic wellicht ook niet accuraat. Zelfs met een kolkende Kuip hoor je nog wel eens van uitsupporters dat het muisstil was als ze zelf 90 minuten met een trommel in de weer waren geweest. Ook op TV krijg je zelden een accurate indruk. Hangt er maar net van af waar de microfoons hangen en in welke mate ze geluid filteren. Kennelijk weten ze trommels helaas slecht te filteren.
Ach ik kan prima horen hoor. Vooral hoe men door de eigen (halve) minuut stilte ging blèren. Of wellicht was ik daar ook afgeleid door een trommel. Een soort slotoffensief in de laatste 10 minuten merk je wel op, want het was ook niet dat het uitvak 90 minuten lawaai maakte. Dat heb ik dus niet gehoord t.o.v. minuut 50, 60 of 70. Het kabbelde lekker voort, maar echt bijzonder qua sfeer was het niet.
 
Bovenaan