Ajax in Europa 2022/2023

Joost

Well-known member
Bij zulke situaties moet je als regio toch ook het beeld kunnen tonen waar de handsbal te zien is.
 

Batigoal

Well-known member
Een Europese 0-0 bij Ajax is al een tijdje niet voorgekomen voor mijn gevoel.

Je hebt hier niet zoveel aan, maar er is gezien het spelbeeld weinig op af te dingen.
 

erka

Well-known member
Laatste 0-0? Dat zoeken we op

Uit 2019-20 tegen APOEL Nicosia
Thuis 2015-16 tegen Fenerbahce
 

Pascallovic

Well-known member
Slechte wedstrijd. Niet super veel weggegeven, maar nog minder gecreëerd. Vooral angsthazenvoetbal zonder branie en durf om een bal naarvoren te spelen. Bassey zal wel het vaakst de bal hebben gehad en een record aantal aangekomen passes hebben. Volgende week moet het wel beter. Hoe lang duurt het eigenlijk voor we Bergwijn een miskoop mogen noemen. Vandaag weer in de krant huilen dat ie 5 potjes rechtsbuiten moest staan. Alsof ie als linksbuiten wel een knikker heeft geraakt sinds oktober. Berghuis ook dramatisch trouwens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is ook gewoon gelul van Bergwijn. Heeft in zijn carrière genoeg rechtsbuiten gespeeld en zijn rendement is niet heel anders als rechtsbuiten dan als linksbuiten.
 

Maasveld

Well-known member
Dat snap ik wel en dat blijkt ook wel in de eerste helft. Ik vond het gewoon best apart om te constateren dat Union de afgelopen dagen opeens wel de krediet krijgt die ze verdienen en vorig jaar niet. Terwijl er zogezegd weinig is veranderd daar. Maakt ook niet uit, zo belangrijk is het allemaal niet.

Hopelijk lukt het Ajax in de tweede helft wel om een keertje op doel te schieten.
Inderdaad, slechts 9 andere spelers nu in de basis t.o.v. 1ste wedstrijd tegen Feyenoord vorig jaar.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat mij vooral verbaast is dat dit vorig jaar van veel mensen de mening was toen Feyenoord tegen Union Berlin moest in de Conference League. Zo gek veel is daar niet veranderd en nu opeens is het een hele, hele zware tegenstander. Het zal wel, het was toen al een sterke ploeg en dat zijn ze nog steeds, maar het is geen Bayern ofzo.

Is toch verklaarbaar? Union had het jaar ervoor voor het eerst van zich doen spreken en stond 8e in het begin van het seizoen toen jullie ze lootten. Nu hebben ze een vijfde plek op hun naam en staan ze 2e, op 1 punt van koploper Bayern. Die status is echt wel iets veranderd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is toch verklaarbaar? Union had het jaar ervoor voor het eerst van zich doen spreken en stond 8e in het begin van het seizoen toen jullie ze lootten. Nu hebben ze een vijfde plek op hun naam en staan ze 2e, op 1 punt van koploper Bayern. Die status is echt wel iets veranderd.
Jij bent getuige geweest van mijn bovenstaande bewering. Ik was m'n handen in onschuld in dezen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
@Max wtf. Jij verzekerde me dat er amper wat veranderd was bij die club in de afgelopen 15 maanden.

Hebben nog geen 25 miljoen uitgegeven aan transfers. Hun gevaarlijkste speler is voor 20 miljoen vertrokken. Puur qua marktwaarde is er niet echt iets gebeurd. Die selectie is nog minder waard dan die van Feyenoord. Het is echt niet alsof ze opeens qua profiel een heel ander soort selectie hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat is al maanden duidelijk toch? Misschien wel qua prijs/kwaliteit verhouding de slechtste aankoop ooit.

Op Max zijn beweringen afgaan is sowieso iets wat je nooit moet doen.
Ik vind de kritieken in zowel de media als in het stadion nog wel meevallen op zijn presteren. Daar ben ik verrast over gelet op het prijskaartje. Dan hoor je ook altijd het geneuzel dat ie ook een paar potjes niet op de juiste plek heeft gestaan.
 
Bovenaan