Ajax 2019/2020

Batigoal

Well-known member
Diezelfde Driessen zei van de week nog dat de aankopen van Ajax helemaal niks zijn, dus het lijkt me des te knapper dat we ondanks al die broddel goed kunnen presteren.
 

Pascallovic

Well-known member
Het lijkt inderdaad alsof ze de lat leggen op een triple en anders gefaald. Dit terwijl het niet zo zwart/wit is natuurlijk. Ajax is met dit materiaal de grote favoriet voor de landstitel en de beker. Dat is inprincipe ook altijd de doelstelling om die beiden te winnen volgens mij. Echter mocht dat niet lukken heb je niet per definitie gefaald. Als je uit naar Eindhoven of Alkmaar moet kun je een keer verliezen in de beker. Als dat gebeurd heeft Ten Hag niet per definitie gefaald. Als Ajax zich via de voorronde plaatst voor de CL en de landstitel pakt zijn de belangrijkste doelstellingen volgens mij gehaald.
 

Atreides

Well-known member
@Pascallovic, mooie analyse.

M.b.t. Valentijn D. Overduidelijk weer een stuk waar een gezocht vergelijking wordt gemaakt die bijna niet te halen is, opdat Valentijn maar lekker weer stoer kan gaan roepen dat.... Sowieso opmerkelijk, jarenlang lopen roepen en zeuren om meer investeringen en nu nu....
Is de jeugdopleiding een issue;
Of moet Ajax wel kampioen worden want er zijn zoveel investeringen gedaan....

Misschien moet Valentijn gewoon ook nog eens de statistieken induiken hoe vaak een club de dubbel pakt en hoe vaak een club de dubbel prologeert.

De investeringsvergelijking is verder natuurlijk helemaal ridicuul. Niet alleen heeft Ajax eerst een verlieslijdende begroting moeten omturnen tot een cash genererende machine, ook 'vergeet' Valentijn 'per ongeluk' dat de grote verkopen vlak v??r het tijdperk ETH (dus BOSZ en Keizer) niet zijn meegenomen en die gaten lang niet allemaal gevuld zijn terwijl daar alleen al met Milik, Sanchez, Klaassen, Bazoer, Riedewald, El Ghazi en Cilissen voor honderd veertig miljoen is verkocht.

Belangrijkste 'maar' in zijn verhaaltje is natuurlijk dat het niet gaat om de relatieve herinvesteringswaarde, maar om de absolute herinvesteringswaarde en die is tot dusver gedaald.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax 2019/2020

Ajax moet zichzelf qua nationale prijzen vergelijken met Bayern gezien het budget. Ik weet niet hoe vaak Bayern de dubbel pakt. Maar goed, het kampioenschap is het belangrijkste. Beker is een absolute bijzaak als je ver komt in Europa.
 

Atreides

Well-known member
Ajax moet zichzelf qua nationale prijzen vergelijken met Bayern gezien het budget.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Bayern meer budget heeft dan de nummer 2 en 3. En dat al heel erg lang. Dat gaat in Nederland 'helaas' voorlopig nog niet die kant op. Zeker niet aangezien Bayern wel standaard geplaatst is voor de CL. Dat maakt begroten toch een stukje makkelijker.

Ik weet niet hoe vaak Bayern de dubbel pakt. Maar goed, het kampioenschap is het belangrijkste. Beker is een absolute bijzaak als je ver komt in Europa.

Verder eens. Al is er niet altijd sprake van een mislukt seizoen als je geen titel pakt. Dat het gemiddelde fors omhoog mag is in elk geval wel duidelijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Net bij Voetbal Inside kwam de naam Bande bovendrijven. Leeft die jongen ?berhaupt nog? Vorig seizoen in de voorbereiding geblesseerd geraakt en daarna nooit meer gezien.
 

Abubakari

Well-known member
"Hij zit nog steeds in zijn revalidatie. Het was een gecompliceerde breuk en er is veel tijd over heen gegaan. Hij zit in de eindfase. Ze verwachten dat hij steeds meer kan doen op het veld. Ze willen niet overhaasten, in het begin zal hij denk ik vooral bij Jong Ajax spelen. De bedoeling is dat hij daarna dan aansluit.''

Aldus Ajax volger Freek Jansen.
 

Pascallovic

Well-known member
Thnx, had verwacht dat ie verder zou zijn, aangezien hij aan het begin van de voorbereiding van dit seizoen ook al in de eindfase zat. Dan dacht ik inderdaad aan Jong Ajax om daar al dan niet vanaf de bank stapje voor stapje verder te komen. Ook daar is ie dus nog niet aan toe.
 

Pascallovic

Well-known member
Dit gaat toch wel hard richting een mislukt seizoen. Het spel lijkt al maanden nergens op. In Europa lig je er bijna uit en in de competitie is iedere wedstrijd een worsteling. Je staat nog op kop, maar je had natuurlijk veel verder voor moeten staan. Volgende week speel je tegen AZ en kan het weer zomaar gelijk in punten worden. Je wint namelijk geen enkele lastige wedstrijd meer. Je weer er niet eens een punt te pakken. Of het nu uit bij Groningen, Heracles, AZ of Getafe is het maakt niet uit. Je boekt geen resultaat en weet in die 4 wedstrijden maar 1 doelpunt te maken. Inmiddels speel je met een aanval van gemiddeld 34 jaar en achterin speel je gewoon met een Blind. Aan gebrek aan ervaring ligt het dus niet. Ik zie het qua spel ook niet zomaar omdraaien. Dan wordt het dus knokken om in de nog lastige uitwedstrijden die je krijgt de punten te pakken. Juist dat knokken dat zie ik niet.
 

Batigoal

Well-known member
Tsja, ik heb het al vaker gezegd maar onze selectie is niet breed genoeg. Als er dan een paar blessures zijn en vormcrisis bij een aantal en nu heb je gewoon geen serieuze alternatieven om in te brengen tijdens een wedstrijd. Ekkelenkamp, Marin, Eiting, Danilo of Traoré gaan allemaal geen wedstrijden voor je winnen. Met ons geld moet er gewoon een sterkere bank zijn.

Komende week kan vervelend worden met Europese uitschakeling en AZ dat op gelijke hoogte komt. In de competitie heb je dan gewoon nog alle kansen om kampioen te worden, maar Europees is het wel een aardig fiasco. Je bent dubbel genaaid tegen Chelsea, maar zelf had je gewoon moeten winnen van Valencia.

Laat eens te meer zien hoe uniek vorig seizoen was en helaas was dat een incident.
 
Bovenaan