Aftellen naar het nieuwe seizoen, JC Schaal: Feyenoord - PSV

fr-keff

Active member
cid203485_fey-psv_580x310.jpg

Nu het EK ten einde is kunnen we langzaam weer de blik richten op het oude vertrouwde Nederlandse voetbal. De Eredivisie die dit seizoen 60 jaar bestaat zal aftrappen op 31 juli met de wedstrijd tussen Feyenoord en PSV om de Johan Cruijff schaal. Om 18:00 zal de aftrap verricht gaan worden in de Amsterdam ArenA.

De weg naar de JC schaal
De traditionele openingswedstrijd tussen de kampioen en de bekerwinnaar zal net als in 2008 tussen kampioen PSV en bekerwinnaar Feyenoord gaan. PSV pakte de titel op de slotdag doordat Ajax niet verder kwam dan een gelijkspel op bezoek bij De Graafschap dat later via de play-offs een stapje terug zou doen. Feyenoord won de beker door in de finale met 2-1 te winnen van FC Utrecht.

Wie zijn er gekomen, wie zijn er vertrokken?
Feyenoord haalde tot nu toe ??n grote naam binnen. Nicolai J?rgensen zal met rugnummer 9 dit seizoen de vaste spits gaan worden in de Kuip. Een opvallende naam uit de hoge hoed van Martin van Geel. Verder werd Brad Jones gehaald. De keeper speelde het afgelopen halve seizoen bij NEC. Vaste keeper Vermeer zal tot januari uitgeschakeld zijn en vaste tweede keeper Hahn is nog altijd herstellende van zijn vorig seizoen opgelopen blessure. Woudenberg en Dammers keerde terug van een verhuur periode. Vilhena die leek aan te geven te vertrekken bij Feyenoord heeft toch zijn contract met twee jaar verlengd.

De grote en enige aankoop tot nu toe van PSV is Daniel Schwaab. De 27-jarige centrumverdediger zal Bruma gaan opvolgen die voor 15 miljoen naar Wolfsburg vertrok. Verder is de selectie ook bij PSV op moment van schrijven nog redelijk gelijk aan de selectie die begin mei de titel binnen haalde.

Laatste tien ontmoetingen 'Feyenoord - PSV':
2015/16: Feyenoord - PSV 0-2
2014/15: Feyenoord - PSV 2-0
2013/14: Feyenoord - PSV 3-1
2012/13: Feyenoord - PSV 2-1
2011/12: Feyenoord - PSV 2-0
2010/11: Feyenoord - PSV 3-1
2009/10: Feyenoord - PSV 1-3
2008/09: Feyenoord - PSV 1-0
2007/08: Feyenoord - PSV 0-1
2006/07: Feyenoord - PSV 1-1
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb wel zin in dit potje. Ik zie het ook gewoon als een prijs. En ik ben erbij!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben er ook bij. Ik zie alleen een beetje op tegen het dubbele retourtje.
 

DeftonesJP

New member
Toen wij naar rotterdam moesten voor de beker was dat nagenoeg onmogelijk. Het liefst had ik door een of andere hek ontsnapt maar dat zat er niet in. Hoeveel man nemen jullie mee voor de JC schaal?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Aftellen naar het nieuwe seizoen, JC Schaal: Feyenoord - PSV

Minder dan zesduizend verwacht ik. De teller stond van het weekend nog niet zo hoog.
 

Lennard95

New member
Psv mag voor 20 euro met de auto naar de wedstrijd en Feyenoord voor 30 euro in de supporters veewagon...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Aftellen naar het nieuwe seizoen, JC Schaal: Feyenoord - PSV

Ik ben onderweg naar de ArenA. Via De Kuip...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Moet je dat na afloop ook weer doen?

Yes. Al probeer ik wellicht er tussenuit te sneaken. Al kan dat wellicht vervelende gevolgen hebben. Wellicht een stadionverbod. Je moet wel op dezelfde bus terug, dus het zal opvallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we het hopen. Het reizen zal zwaarder vallen bij een slecht resultaat... Ik las dat er geen verlenging zal zijn, dus dat scheelt potentieel weer een half uur.
 
Bovenaan