African Cup of Nations 2025

erka

Well-known member
Het is dan ook wel de kraker Benin-Botswana. Welke Marokkaan wil daar nu niet heen op zijn vrije zaterdag?

Makanaky

Well-known member
Tunesië-Nigeria bood ook het nodige spektakel met bij vlagen goed voetbal, keiharde tackles (2x rood in 1 actie had niet vreemd geweest), arbitrale blunders (zie hiervoor) en bijna een miraculeuze onverdiende comeback (2 levensgrote kansen op de 3-3 im blessuretijd).

Raul

Well-known member
Die Geny Catamo kon met veel ruimte tegen Gabon spelen, maar eerlijk wat een speler is dat zeg. Ik vond Gabon tegen Mozambique echt een leuke wedstrijd om te zien.

Batigoal

Well-known member
Prachtig die ontlading van Mozambique na hun allereerste overwinning op een Afrika Cup ooit. Van Gabon had ik wel meer verwacht, die hebben wel een aantal goeie spelers. Alhoewel ze in hun beide duels ook wel kansen hadden op meer.

Op papier een topwedstrijd Ivoorkust-Kameroen en volgens mij ook wel een leuke pot. Qua samenvatting in elk geval wel. Beide landen wel kansen op de overwinning, maar bij Kameroen is met name Mbeumo een wildebras. Ivoorkust net wat meer kwaliteit vind ik. Zij, Algerije en Senegal hebben tot nu toe op me wel een goede indruk gemaakt.

BlauwVinger

Well-known member
Gelet op de spaarzame feedback is de topic-titel African Cup of Nations Groups Phase veranderd in African Cup of Nations.

Het schaamteloze media-gedweep met het gastland begint overigens wat mij betreft storende proporties aan te nemen.

Joost

Well-known member
Dat ben ik wel heel erg met je eens. De stadions zijn veel te netjes en ik mis die groepjes Subsahariaanse Afrikaanse supporters.

Eef de Kip

Well-known member
Grasmatten die er puik uit zien, scheidsrechters die qua niveau niet veel onder doen van wat we in Europa zien en tv beelden die kloppen.
Nee dit is niet mijn Afrika cup.

Bovenaan