Africa Cup of Nations 2019

Ceephax

New member
Ik lees overal dat het een blamage is voor Marokko, maar die hebben toch al jaren niets gepresteerd. Congo speelde vorige editie nog in de halve finale. Dus ik snap die favorieten rol niet helemaal van de media (waarschijnlijk alleen de Nederlandse media).
 

Batigoal

Well-known member
Ik lees overal dat het een blamage is voor Marokko, maar die hebben toch al jaren niets gepresteerd. Congo speelde vorige editie nog in de halve finale. Dus ik snap die favorieten rol niet helemaal van de media (waarschijnlijk alleen de Nederlandse media).

Die consensus was er in dit topic ook. Congo heeft de laatste jaren steeds meer spelers rondlopen in de grote competities en behoort langzaamaan tot de grotere voetballanden in Afrika wat mij betreft. En op een eindtoernooi heeft Marokko het standaard moeilijk. Nu missen ze Ziyech ook nog natuurlijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Sowieso is Congo een sterk land op clubniveau in Africa. Mazembe en Vita Club zijn zelfs een continentale topclub
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Een keeper van 44 jaar bij Egypte. Hij won al eens een Afrika Cup. In 1998...
 

Batigoal

Well-known member
Een keeper van 44 jaar bij Egypte. Hij won al eens een Afrika Cup. In 1998...

Nu je het zegt; El-Hadary, die naam ken ik nog wel. Als hij dit toernooi nog even doorstoomt kan hij waarschijnlijk net in de top 20 komen van voetballers met meeste interlands. Toch wel mooi dat keepers zo lang op niveau meekunnen. Nou gaan die Egyptenaren sowieso wel lang door met voetballen op hoog niveau, denk aan Hossam Hassan en Ahmed Hassan.
 
Bovenaan