AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
Als Atletico Madrid vanavond wint, gaat het CL ticket van de EL winnaar naar de nummer 3 van Frankrijk en verdwijnt Frankrijk uit de voorronde. De nummer 2 van Turkije en Tsjechi? schuiven dan door naar de volgende ronde. Dan zou Ajax in de eerste ronde tegen PAOK of Sturm Graz moeten.
Als Olympique wint en tweede of derde wordt in Frankrijk geldt dit ook.

Wordt Olympique vierde dan komen (zoals de stand in Turkije/Tsjechi? nu is) Fenerbahce en Slavia Praag er nog bij als mogelijke tegenstander.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax begint het Europese seizoen dus tegen Sturm Graz. Eerst thuis (24 of 25 juli), de uitwedstrijd is een week later.
 

Abubakari

Well-known member
Thuis tegen Oostenrijkers, kan ook nog gestaakt worden omdat iemand een staaf op het veld gooit. Om alle opties open te houden.
 

JMD

Well-known member
Met commentaar van Freek uiteraard.

Over dat duel mag ook wel eens een ANdere Tijden Sport gemaakt worden. Over de keuzes van Ajax om Freek de Jonge (en eerder Frank Masmeijer) als stadionspeaker in te huren voor dat duel. Over Freek de Jonge die dacht leuk te zijn door te zeggen dat 'Herr Waldheim soll Herr Wiesenthal anrufen', over de staafgooier (wat bezielt zo iemand). Over Ajax dat op dat moment financieel aan de grond zat en Van Praag die het op dat moment ook niet meer wist. (https://www.youtube.com/watch?v=IecmY2d1Y-E)

Men heeft ook ooit een uitzending gemaakt met de bommengooier uit Oss (NL - Cyprus), daar kan dit een mooie opvolger van zijn. Omdat het natuurlijk ook een tijdsbeeld schetst.
 

erka

Well-known member
Sturm Graz, kan Ajax alvast mooi oefenen tegen de reserve-Duitsers in de opmaat naar de Bundesliga.
 

JFK

Well-known member
Over dat duel mag ook wel eens een ANdere Tijden Sport gemaakt worden. Over de keuzes van Ajax om Freek de Jonge (en eerder Frank Masmeijer) als stadionspeaker in te huren voor dat duel. Over Freek de Jonge die dacht leuk te zijn door te zeggen dat 'Herr Waldheim soll Herr Wiesenthal anrufen'

Ik heb daar toen echt om gelachen om die opmerking over Kurt Waldheim.
Dat van Frank Marsmeijer kan ik me eerlijk gezegd niets meer van herinneren. De bijnaamvan die keeper die die staaf op zijn rug kreeg was De Magneet.
 
Bovenaan