ADO Den Haag Nieuws Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Hehe.

Wel lekker dat je eigen aandeelhouder de club de nek om draait. Hopelijk voor ADO dat er wat Hagenezen met geld straks de boel redden. Ik zie de gemeente niet instappen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Op deze wangklanken kon je wachten.

De dag dat dit soort figuren de toegang tot het voetbal wordt ontzegd, gaat bij mij de vlag uit. Oprotten met die patjepee?rs xie een club als speeltje willen.
 

Pascallovic

Well-known member
De dag dat dit soort figuren de toegang tot het voetbal wordt ontzegd, gaat bij mij de vlag uit. Oprotten met die patjepee?rs xie een club als speeltje willen.
Als hij de club als speeltje wilt hebben dan valt daar nog iets voor te zeggen, maar in zijn geval is het compleet onduidelijk wat hij nu eigenlijk wil. Zelfs al is het een speeltje, dan nog kan er een idee achter zitten. Nu heeft hij een club gekocht en sindsdien is het compleet stil. Voor iemand die voor de lol een club koopt is dat zelfs raar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die beelden bij VI waren overigens ook wel een partij erg. Hoe ze erover praten. Werkelijk tenenkrommend.
 

Fabian

Active member
Dan had meneer Wang zijn plan beter moet inventariseren. Je kunt niet tevreden zijn omdat je meer verwacht had, maar dan betreft dat een eigen inschattingsfout. Geen excuus om de portemonnee niet te trekken. Daar zijn immers afspraken over. Het zegt wel iets over ADO dat ze in dit soort constructies beland raken.

Iemand moet ADO in bedwang houden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mijn ervaring met Chinese klanten is dat ze vooral heel veel willen, behalve de rekening betalen.
 

Maasveld

Well-known member
De vraag is wat Wang en ADO allemaal af hebben gesproken wat betreft die opleidingen. Als ADO daarin ook grondig tekort schiet in het nakomen van afspraken, kan ik het wel enigszins begrijpen.
 

Fabian

Active member
Ik heb eerder het idee dat Wang de 'kennis' van ADO heeft overschat. Het is ook niet echt een club in Nederland die bekend staat om hun geweldige opleiding. (met alle respect natuurlijk)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zolang Wang geen geld ter beschikking stelt hebben ze financieel helemaal de armslag niet om de jeudopleiding in China voldoende op te tuigen. Zoals Fabian al terecht opmerkt hebben ze in Nederland al geen bijzondere jeugdopleiding.
 

Batigoal

Well-known member
Gevalletje slechte inventarisatie van Wang en zijn baas enerzijds en een te grote broek aantrekken door ADO door toezeggingen te doen op projecten in China anderzijds. De vraag is nu wie er contractueel zijn afspraken niet of te weinig nakomt en dus voor het geld moet zorgen.
 

Fabian

Active member
Gevalletje slechte inventarisatie van Wang en zijn baas enerzijds en een te grote broek aantrekken door ADO door toezeggingen te doen op projecten in China anderzijds. De vraag is nu wie er contractueel zijn afspraken niet of te weinig nakomt en dus voor het geld moet zorgen.

Of ze hebben elkaar niet goed begrepen.
 

Methone

New member

Ik vraag me af of ze met die paar miljoen echt veel verder komen. Bij Vitesse is er in 5 jaar meer dan 125 miljoen in gepompt, en ze zijn nu zo langzamerhand een stabiele subtopper, maar veel hoger is gewoon niet mogelijk. Of je moet echt onverantwoorde risico's gaan nemen zoals Twente dat heeft gedaan, om 1 of 2 seizoenen met de top mee te draaien. Het gat naar de top is zo enorm qua inkomsten. Dan het je het over minimaal 50 miljoen per seizoen verschil.
 

Max

Administrator
Forumleiding
ADO zal echt niet de middenmoot gaan ontstijgen en misschien net als FC Utrecht incidenteel een uitschieter naar boven. Die Chinees gaat er niet al te veel geld in pompen en qua potentie zou de middenmoot voor ADO als best mooi zijn. ADO moet vooral leren zelf een stabiele huishouding te hebben en geen gekke dingen te gaan doen voordat die gekke dingen gefinancierd zijn door die Chinees.
 

Pascallovic

Well-known member
'Buitenlandse betalingen verlopen via een reeks procedures. Dat leidt tot vertraging. De fans van ADO hoeven zich geen zorgen te maken. Deze bedragen zaten van het begin in het plan om de club verder te ontwikkelen. Maar het is wel nodig dat ADO nog meer als bedrijf gaat opereren en zelf meer inkomsten gaat genereren. Het geld om in ADO te investeren, is geen probleem. Maar het is niet de bedoeling dat de club steeds de hand ophoudt.'
Zou die Wang nu echt niet weten dat nagenoeg elke club in Nederland hier moeite mee heeft en juist dit punt niet voor elkaar krijgt? Als hij wilt dat ze dit gaan doen, dan moet juist hij laten zien hoe ze meer inkomsten kunnen genereren, want zelf zullen ze dat punt echt nooit voor elkaar krijgen. Dat lukt namelijk geen enkele club.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daarom is het ook allemaal flauwekul. ADO is een club die op eigen kracht bovenin het rechterrijtje mee moet kunnen draaien en op dat moment haar stinkende best moet doen om break even te draaien. In de meeste gevallen moet er dan eens in de paar jaar geld bij.
 
Bovenaan