9e speelronde

JMD

Well-known member
Na de interlandbreak gaan we in het weekend van 15/16 oktober verder met de 9e speelronde van de eredivisie. We zijn dus halverwege de eerste seizoenshelft en kunnen stellen dat Ajax na een mindere start steeds beter gaat spelen en scoren, dat PSV na een goede start ver weggezakt is (slechts 2 zeges in de laatste 5 duels) en dat Feyenoord een uitmuntende seizoensstart aflevert. Maar waar Ajax tot nu toe de op papier 'eenvoudige' duels had komt er voor de Amsterdammers juist nu een lastige serie aan met ADO, Feyenoord en AZ uit in 3 weken. PSV heeft juist 3 thuisduels tegen 'op papier' mindere tegenstanders en een uitduel in Arnhem. Feyenoord ontvangt in de 10e speelronde Ajax. De vraag is dus of de Rotterdammers de Klassieker ingaan zonder puntverlies, daarvoor zullen ze uit bij NEC moeten winnen. De zondagmiddaglaatwedstrijd is ADO - Ajax. PSV ontvangt op zaterdag Heracles. Onderin zijn ook een aantal interessante duels: Excelsior - Roda JC is een duel waar je als 'degradatiekandidaat' punten moet pakken, en door de huidige stand is FC Utrecht - Go Ahead ook zo'n duel. Verder wordt de Noordelijke derby gespeeld in de Euroborg en is er een onvervalst subtopduel tussen AZ en Vitesse. FC Twente speelt opnieuw tegen een provinciegenoot, het ontvangt PEC Zwolle.

Zaterdag 15 oktober
Sparta R. - Willem II (18.30)
FC Utrecht - Go Ahead Eagles (18.30)
PSV - Heracles Almelo (19.45)
AZ - Vitesse (20.45)
FC Groningen - SC Heerenveen (20.45)

Zondag 16 oktober
FC Twente - PEC Zwolle (12.30)
Excelsior - Roda JC (14.30)
NEC - Feyenoord (14.30)
ADO Den Haag - Ajax (16.45)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hopelijk winnen we ook bij NEC. Dan kunnen we enigszins onbevangen richting de Klassieker. Zeker als Ajax punten laat liggen in Den Haag.
 

JMD

Well-known member
Hopelijk winnen we ook bij NEC. Dan kunnen we enigszins onbevangen richting de Klassieker. Zeker als Ajax punten laat liggen in Den Haag.

Gezien hoe Den Haag de laatste weken speelt zou ik op dat laatste niet rekenen...

Ajax heeft 6 van haar 8 duels tegen ploegen uit het rechterrijtje gespeeld, verder thuis tegen Vitesse (6) en uit tegen een promovendus...
Bij Feyenoord is dat 5 van de 8, thuis tegen 2 ploegen uit linkerrijtje en winst bij PSV
PSV heeft ook 5 van de 8 duels tegen ploegen uit het rechterrijtje gespeeld, maar speelde slechts 3x thuis, en speelde maar 1 thuisduel tegen een ploeg uit het linkerrijtje.
 

DeftonesJP

New member
Waarschijnlijk loopt feyenoord zich echter stuk op muur van NEC en pakt Ajax in de laatste minuut drie punten in den Haag. Het wordt een beladen klassieker in elk geval!
 

JFK

Well-known member
Waarschijnlijk loopt feyenoord zich echter stuk op muur van NEC en pakt Ajax in de laatste minuut drie punten in den Haag. Het wordt een beladen klassieker in elk geval!

Welke muur van NEC? Je bedoelt dat wankele kartonnen plaatje van ze? Binnen 25 minuten stond PSV kinderlijk eenvoudig met 0-4 voor.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Voor vanavond, hup Heerenveen!

Ik verwacht een moeilijke avond. Groningen staat natuurlijk te laag. Ik verwacht een stormachtig begin van de Groningers. Heerenveen zal scherp moeten starten en dan de kracht via de vleugels moeten benutten. Daar is wat te halen, mits Larsson nu wel echt fit is.

Als Heerenveen de eerste fase goed doorkomt, dan zie ik een goede kans op een mooi resultaat. Komt Groningen al vroeg in de flow, dan kan het weleens een donkere avond worden. Heb er in ieder geval wel zin in.

Forza SCH!
 

Abubakari

Well-known member
Ga je er ook heen?

Ik was er anders wel heen gegaan, maar ik ga vanavond naar een concert en dat overlapt nu Noorderslag om 20.45 begint.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ga je er ook heen?

Ik was er anders wel heen gegaan, maar ik ga vanavond naar een concert en dat overlapt nu Noorderslag om 20.45 begint.

Nee. Behoorlijk druk op het werk de laatste tijd en veel weg, dus nu maar even een avondje 'oppe bank'.
 

Abubakari

Well-known member
Nee. Behoorlijk druk op het werk de laatste tijd en veel weg, dus nu maar even een avondje 'oppe bank'.

Okay. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat het samenvalt met een concert, al verwacht ik er toch vaak meer van dan wat het wordt bij Groningen.
 
Bovenaan