7e speelronde

JMD

Well-known member
We zullen zien. Feyenoord uit tegen Willem II en NEC die snakken naar meer punten. Ajax tegen Utrecht en Den Haag en PSV uit tegen Heernenveen (en thuis Heracles maar die tel ik maar even niet mee) voor de klassieker. En dat weekend speelt PSV thuis tegen Sparta. Op 24/10 zou PSV zo maar boven aan kunnen staan.
Dat laatste lijkt me zeer sterk... Daar moet wel erg veel voor ons de goede kant op vallen. Eerst maar eens zaterdag tegen Heerenveen, daar wonnen we de laatste 4 jaar niet, en wonnen we slechts 2 van de laatste 10 keer. Verder zo vlak na een Europees uitduel... Zie ons niet zo maar winnen.
 

gevegt

Well-known member
Dat laatste lijkt me zeer sterk... Daar moet wel erg veel voor ons de goede kant op vallen. Eerst maar eens zaterdag tegen Heerenveen, daar wonnen we de laatste 4 jaar niet, en wonnen we slechts 2 van de laatste 10 keer. Verder zo vlak na een Europees uitduel... Zie ons niet zo maar winnen.

Als Heerenveen het tempo aanhoudt als dit weekend, wordt het een walk over.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Prima overwinning op zich. Amper wat weggegeven en vijf goals gemaakt. Kun je niks van zeggen, al was de tweede helft echt van een bedroevend niveau. Zo ook de manier waarop Roda de goals weggaf. Echt zo slecht. Die Brouwers is echt ??n grote grap. Jarenlang heb ik me wijs laten maken dat die kerel elke Bundesliga spits opvreet en in Oranje moet, krijg ik deze kerel te zien. Moet haast wel zijn broer zijn.
 

Eresd?g?

Banned
Nadat ze puntje stalen in de Arena vond Roda t wel prima voor de rest van t seizoen? Wat een droevig niveau zeg.....
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Op hoeveel goals gaat El Ahmadi eindigen? Dit was alweer zijn derde. Hij komt ook steeds vaker in scoringspositie en schiet nu zonder na te denken. Dat werkt, blijkbaar.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hij heeft in ieder geval een weddenschapje met Hansie Hansie over het aantal doelpunten. Gaat om 10 stuks.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vlak Vilhena niet uit en Kongolo is ook lekker bezig.

Spelen prima ja, maar ik vind El Ahmadi en Botteghin echt onmisbaar. El Ahmadi vanwege zijn leidersrol op het middenveld. Hij bepaalt het tempo, wanneer er druk gezet moet worden en verovert zelf gigantisch veel ballen. En Botteghin is het cement in onze verdediging. Je zag tegen FC Oss wat er gebeurt als hij er niet is. We gaven prompt kans na kans weg.

@PES5: klopt ja. Ik betwijfel of hij dat gaat halen, maar we zullen zien.
 

gevegt

Well-known member
Als Botteghin onmisbaar is, word je nooit kampioen.

Het zit hem in het middenveld en dat ze nu het wel kunnen opbrengen dat ze de linies kort bij elkaar kunnen houden bij mindere tegenstanders.
Bij PSV lukte dat niet en heeft Feyenoord heel veel geluk gehad.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
@Abu:

Ik keek Ajax-PEC met wat Ajacieden en die vonden Younes al een tijdje ruk ook.

Cerny dan maar?

Ik ben het trouwens met wel Janssen eens vwb het labiele PEC. Ajx moet het nu gaan laten zien tegen betere ploegen en ook vooral in Europa. Ik snap best dat men hier opgelucht is na 10 doelpunten tegen Willem II en PEC, maar Ajax is ook de lat hoog leggen en kritisch blijven toch? Die kanttekening van Janssen was dus op z'n plaats en daar heeft Fortuna vrij weinig mee van doen.
 

Abubakari

Well-known member
@Abu:

Ik keek Ajax-PEC met wat Ajacieden en die vonden Younes al een tijdje ruk ook.

Cerny dan maar?

Ik ben het trouwens met wel Janssen eens vwb het labiele PEC. Ajax moet het nu gaan laten zien tegen betere ploegen en ook vooral in Europa. Ik snap best dat men hier opgelucht is na 10 doelpunten tegen Willem II en PEC, maar Ajax is ook de lat hoog leggen en kritisch blijven toch? Die kanttekening van Janssen was dus op z'n plaats en daar heeft Fortuna vrij weinig mee van doen.

Ik ben het wat dat betreft gewoon met Janssen eens hoor, daar ging het niet om.

Er wordt nog steeds weinig gecree?rd en Ziyech is wat dat beftreft een zegen voor Ajax. Ik ben ook nog lang niet opgelucht, wel blij dat er weer eens wat vaker gescoord wordt. Ik ben wel opgelucht dat ze de laatste 5 a 6 wedstrijden weer weinig tegengoals krijgen. De basis voor succes is tenslotte een stabiele laatste linie.

Elke keer als ik het aandoenlijk zwakke Roda en Willem II zie spelen vraag ik me af hoe je daar -nota bene thuis- punten tegen laat liggen cq zelfs van verliest. Ajax is een labiele bende en ik heb het gevoel dat een zeperd ondanks alle kwaliteit telkens en nog steeds op de loer ligt. Zag je tegen PEC voor rust ook, had je ook net zo goed achter kunnen staan. Maar dat gebeurde onder de Boer in de eerste seizoenen ook, tegenstander laat zijn kansen liggen, Ajax niet, hop 3 punten. De 3-1 was de KO voor PEC, daarna speelde Ajax bevrijd en was PEC het geloof volledig kwijt en was er bij Ajax ook meer lef. Ik denk ook dat Ajax dit heel hard nodig had, dat het vertrouwen en daarmee het lef terug keert. Na de week met Roda, Rostov en WII was alle vertrouwen weg en dat krijg je alleen terug door te winnen, liefst ook nog een beetje dik. Ik vind dat we voor de eredivisie een prima ploeg hebben, we hadden ook gewoon op 21 uit 7 moeten staan, de enige punten die je laat liggen zijn die tegen Roda en Willem II. Die twee wedstrijden kunnen je zomaar de titel gaan kosten...

Eerst maar eens kijken wat het donderdag zonder Ziyech wordt, daarna angstgegner Utrecht. En een langere serie neerzetten met vaker goed spel, ook voor je door stille situaties via Ziyech voor komt. Tot die tijd is er geen enkele reden voor tevredenheid of opluchting.

En wat Younes betreft, Cerny is een rechtsbuiten, ik zou dan eerder Dolberg linksbuiten zetten (speelde die vroeger naar het schijnt ook) en Cassierra in de spits. Traor? mooi rechtsbuiten laten. Maar goed, misschien eerst Younes nog wat tijd geven om terug op zijn niveau van vorig jaar te komen, moet ie wel opschieten trouwens.
 
Bovenaan