[3 sept 2015] Nederland - IJsland, EK Kwalificatie

Max

Administrator
Forumleiding
Zou wel eens te aanvallend kunnen zijn. Al heeft hij vorig seizoen ook wat wedstrijden op die positie bij Ajax gespeeld. Hangt ook veel van af of Wijnaldum weer onzichtbaar is of hij dit keer wel meedoet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind het beoogde middenveld en de aanval juist heel logisch. We hebben er niets aan om vanuit de controle te spelen, dus dan maar aanvallen. Ik ben ervan overtuigd dat als Nederland naar z'n kwaliteiten speelt, we altijd beter zijn dan IJsland en Turkije. En onze kwaliteiten liggen in het aanvallende gedeelte.

Ik had achterin een andere keuze gemaakt, door Blind en De Vrij centraal te laten spelen. Maar anderzijds zou dan Kongolo linksback worden, en dat kan ook niet.
 

de waan

Well-known member
Is het een hele gekke gedachte om als je met Depay en Ribben speelt geen centrumspits op te stellen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn toch wel wat redenen voor te verzinnen? IJsland heeft een matige ploeg. Het Nederlands elftal heeft met Depay en Robben twee spelers in goede doen. Het Nederlands elftal heeft weer een bondscoach die tot redelijk logische en evenwichtige opstellingen kan komen.

Is het een hele gekke gedachte om als je met Depay en Ribben speelt geen centrumspits op te stellen?

Dat is geen hele gekke gedachte nee. De spits kan nuttig zijn in de combinatie of met de restballen of door de centrale verdedigers weg te trekken door in te zakken. Dan zou ik eerder voor De Jong of Van Persie gaan, dan voor Huntelaar.
 

Janssen

Well-known member

Ik snap je punt maar je hebt toch echt iemand nodig die met de rug naar de goal staat. Ookal loopt die spits er soms verloren bij. Zo speelden alle teams waarin Robben gespeeld heeft. Hij kan vanaf rechts niet drie verdedigers bezighouden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap je punt maar je hebt toch echt iemand nodig die met de rug naar de goal staat. Ookal loopt die spits er soms verloren bij. Zo speelden alle teams waarin Robben gespeeld heeft. Hij kan vanaf rechts niet drie verdedigers bezighouden.

Jij bent in deze rol voorstander van Huntelaar boven Van Persie of De Jong?
 

Janssen

Well-known member
Jij bent in deze rol voorstander van Huntelaar boven Van Persie of De Jong?

Maakt in wezen niet veel uit aangezien je als spits tussen Depay en Robben een bijrol speelt. Huntelaar is positioneel wel het beste en is de beste afmaker voor het geval die bal toch een keer goed valt.
 

de waan

Well-known member
Ik snap je punt maar je hebt toch echt iemand nodig die met de rug naar de goal staat. Ookal loopt die spits er soms verloren bij. Zo speelden alle teams waarin Robben gespeeld heeft. Hij kan vanaf rechts niet drie verdedigers bezighouden.
Ik bedoelde dat ie Robben heet, maar dat die kuttelefoon er Ribben van maakt.

Maar bedankt voor deze tactische uiteenzetting. :)
 

Batigoal

Well-known member
Ik snap je punt maar je hebt toch echt iemand nodig die met de rug naar de goal staat. Ookal loopt die spits er soms verloren bij. Zo speelden alle teams waarin Robben gespeeld heeft. Hij kan vanaf rechts niet drie verdedigers bezighouden.

Voor die rol is Van Persie de aangewezen man.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je een spits zoekt met de rug naar de goal, kan je volgens mij juist het beste voor Van Persie kiezen. Huntelaar is wat dat betreft echt heel matig. In de zestien is Huntelaar dan weer beter.
 
Bovenaan