29e speelronde

JMD

Well-known member
Na het Paasweekend/interlandweekend gaat de eredivisie de eindfase van de competitie in. Afgelopen speelronde deelde Ajax een klap uit aan medetitelkandidaat PSV, in de 29e speelronde is het directe duel om rechtstreekse degradatie, De Graafschap ontvangt Cambuur. Dit duel vindt op zaterdagavond plaats, later die avond heeft PSV weer een zwaar duel, nu gaat het naar Alkmaar om de titelkansen levend te houden. Nog later op die avond is de derby van Rotterdam in de Kuip, Feyenoord - Excelsior dus. De speelronde wordt afgesloten door de nieuwe koploper, Ajax, dat PEC Zwolle ontvangt. Op zondag is tevens de altijd beladen wedstrijd NEC - Vitesse. De ploegen net boven de degradatiestreep hebben beiden een thuisduel, Roda ontvangt Heerenveen en Willem II FC Twente.

Vanwege het interlandweekend is er op vrijdag geen wedstrijd.

Zaterdag 2 april
Heracles Almelo - FC Utrecht (18.30)
De Graafschap - SC Cambuur (18.30)
AZ - PSV (19.45)
Feyenoord - Excelsior (20.45)
Willem II - FC Twente (20.45)

Zondag 3 april
NEC - Vitesse (12.30)
ADO Den Haag - FC Groningen (14.30)
Roda JC - SC Heerenveen (14.30)
Ajax - PEC Zwolle (16.45)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat doet hij niet vaak. Om op tijd de laatste bus op Leiden te halen terug?
 

delmaestro

Well-known member
Derby! Momentje om een matige fase een lekkere boost te geven. We hebben thuis al gewonnen, dus we maken weer eens kans op een zespunter tegen NEC. Iets wat volgens mij al 50 jaar niet is voorgekomen ofzo...
 

Joost

Well-known member
Belangrijk potje voor ons. Ik ga er vanuit dat Excelsior niet gaat winnen in de Kuip. Dan kunnen we met winst op Heerenveen op 9 punten komen en de Friezen en misschien ook zelfs Groningen bijhalen. Dan zou het gat naar Excelsior 9 punten zijn. Hoewel de Kralingers nog 5 duels hebben waarin een resultaat best mogelijk is zie ik ze daarin niet plots 10 punten meer halen dan wij.
 

JMD

Well-known member
PSV mist morgen behalve Locadia ook Guardado.
Hup Lestienne en Hendrix!
 

JMD

Well-known member
Vlaar kan niet spelen bij AZ.

Brenet bij PSV ipv Willems
Hendrix voor Guardado
Pereiro voor Locadia.

Hups PSV!!! Puntverlies is nu dodelijk.
 

De Groene Scout

Well-known member
Komt maar moeizaam op gang in Almelo.
Utrecht iets beter, maar Heracles met de iets betere kansen.
0-0; 2e helft is begonnen.
 
Bovenaan