27e speelronde

JMD

Well-known member
Hups Ajax! Pak de koppositie!
In Pole Position naar de titel!

NEC won in 2016 nog geen uitduel, was kansloos tegen PSV en Ajax is in vorm.
Alles onder de 3-0 ben ik tevreden mee, lopen we in ieder geval niet veel averij op voor wat betreft doelsaldo.

Hoe die Vitessespeler voor Kramer gewoon verzuimt een sliding naar de bal te maken.... Pfff...
 

JMD

Well-known member
50 Euro op Gudelj dat ie een schorsing pakt...

Mwah. Staat sinds begin november al op scherp.... Zou wel erg dom zijn om nu de gele kaart te pakken.

Lijkt me overigens niet lekker spelen, je weet dat je met een gele kaart de topper mist, maar wil er toch ook alles aan doen om vandaag te winnen. En met 4 spelers bij Ajax op scherp ben ik benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Dan hebben ze ook nog de pech dat ze Van Boekel als scheids hebben, die gemiddeld per duel de meeste kaarten geeft dit seizoen.


Goede redding Cillessen dit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
NEC staat goed compact zeg. Was net goed te zien hoe ze drie lijnen vormen, die dicht op elkaar spelen. Vooral goed dat de achterste lijn vrij ver van de eigen goal staat. Ajax gaat het lastig krijgen, vandaag.
 

JMD

Well-known member
NEC staat goed compact zeg. Was net goed te zien hoe ze drie lijnen vormen, die dicht op elkaar spelen. Vooral goed dat de achterste lijn vrij ver van de eigen goal staat. Ajax gaat het lastig krijgen, vandaag.

Dat laatste hoop ik ook, en dan moet de 1-0 dus lang uitblijven. Als het snel 1-0 wordt moet NEC die stellingen wel verlaten en is Ajax ijzersterk met de ruimtes.
 

JMD

Well-known member
Milik dus al snel met de 1-0, maar NEC maakt gelijk.

Die 1-0 is trouwens een parodie op verdedigen tot 3x toe... Faber zal zich voor zijn kop slaan om zoveel onkunde achterin.
Milik maakt het wel fraai af.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Van de aftrap af bijna 2-1. Dijks met een 'Willemsvoorzet' en Milik bijna met de 2-1, maar Jones voorkomt die.
 

JMD

Well-known member
Het is niet de bedoeling om de hele discussie weer te openen, maar het valt me op hoeveel lege stoeltjes er zijn. Eerder in het seizoen kon ik het me voorstellen, maar de laatste weken speelt Ajax goed en leuk voetbal. Dan is er de kans om weer op kop te komen en blijven er velen weg. Ik snap dat niet.
 

JMD

Well-known member
Pfff, 2-1.... Younes voor de verandering eens buitenom, voorzet en eigen goal.

Uit een counter nadat NEC veel spelers voor de bal had. Mooi uitgespeeld overigens.
 
Bovenaan