24e speelronde

JMD

Well-known member
Klopt, nu nog wat meer consequentie bij het scheidsrechterscorps. Zoals ik al aangaf wordt hier doorgaans geel voor gegeven.

Of helemaal niks, zoals hier bij Huntelaar. Exact hetzelfde als gisteren...
Rommelig begin met de schoenen van Boer, de lens van de Ligt...
Hoezo moest Boer ineens schoenen wisselen, je hebt toch al een warming up gedaan hier??

JMD

Well-known member
Ik lees het al, Ajax moet kampioen worden.

Neuh. Daar geloof ik niet in. Maar wel dat de NL arbitrage eens consequenter moet worden. Wij hadden gisteren Higler, die fluit voor elk wissewasje. Blom en Nijhuis laten weer alles doorgaan. Met dat verschil be?nvloed je ook een competitie.

Over een maand of 2 is het PSV - Ajax. Stel dat ze dan op 2 punten van elkaar staan en beide ploegen hebben een aantal spelers op scherp staan. Ajax heeft de week ervoor Higler, PSV Nijhuis. Dan is de kans dus groter dat Ajax tegen schorsingen aan gaat lopen dan PSV, simpelweg omdat Higler veel vaker fluit (en geel geeft) dan Nijhuis. Dat is unfair.

Pascallovic

Well-known member
Neuh. Daar geloof ik niet in. Maar wel dat de NL arbitrage eens consequenter moet worden. Wij hadden gisteren Higler, die fluit voor elk wissewasje. Blom en Nijhuis laten weer alles doorgaan. Daarmee be?nvloed je ook een competitie.

Dat is inderdaad het probleem in Nederland. Elke scheidsrechter fluit anders. Gisteren Lozano en vandaag Huntelaar daar moet je gewoon een beetje gelijk over oordelen en dan kan dit de uitkomst niet zijn.

JMD

Well-known member
Dat is inderdaad het probleem in Nederland. Elke scheidsrechter fluit anders. Gisteren Lozano en vandaag Huntelaar daar moet je gewoon een beetje gelijk over oordelen en dan kan dit de uitkomst niet zijn.

En van mij hoeft Huntelaar hier geen rood te hebben (maar dat vond ik met Lozano ook niet). Allebei geel kan ook, en je kan ook zeggen dat het een duel is zonder intentie om de man te raken en dus niks geeft. Dat Huntelaar niks krijgt is i.m.o. de juiste beslissing.

gevegt

Well-known member
Als Huntelaar niet alsnog minimaal 4 wedstrijden krijgt, kan de KNVB die tuchtcommissie net zo goed opdoeken.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het met De Boer eens; die van Huntelaar vond ik zwaarder dan die van Lozano.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind trouwens dat je deze acties niet moet beoordelen op herhalingen.
Die tik van Lozano leek in slowmotion inderdaad een beetje een duw. Als je het gewoon op volle snelheid afspeelt, zie je dat hij gewoon een klap naar achter geeft en dat heeft met een duel niets te maken.

Bovenaan