2019: Album releases

Unregistere

Well-known member
Ik weet het niet hoor...

Nog niet geluisterd. Zal zo eens even zoeken, dank voor de tip!!! Misschien wel een kandidaat voor plaat van het jaar dan.

Ik zie dat de Flat Worms van Abu ook op Drag City zitten / hebben gezeten. Fantastisch label natuurlijk, dat zegt al genoeg.

En voor De Waan, als Fontaines D.C. hoog staat in je lijst, dan raad ik je ook The Murder Capital aan. Eveneens Ieren, wel wat donkerder qua sound. En, weliswaar heel anders, maar ik schat ook in dat Big Thief je ook wel zal aanspreken. En Tropical Fuck Storm wellicht ook.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Fear Inoculum op nummer 1, dan een hele tijd niks, dan de nieuwe Bon Iver en daarna geen idee.

*en Lana Del Rey uiteraard.

Als je Fear Inoculum tof vindt, dan raad ik In Cauda Venenum van Opeth aan. Ja, dat was inderdaad ooit een death metalband. Maar tegenwoordig maken ze progressieve rock. Voor iedereen die dit genre leuk vindt trouwens een aanrader. Ik vind het een geweldig mooi album, met zeer fraaie en interessante composities.

De nieuwe Lana Del Rey is inderdaad prachtig! Wat ik zeg, zo veel goede nieuwe muziek dit jaar. In alle genres die ik goed vind.
 

Unregistere

Well-known member
Net beluisterd. Inderdaad prima. Binnenkort maar eens wat muntjes aan haar doneren in de jukebox! :duim:
 

Makanaky

Well-known member
Vind het een evenwichtig muziekjaar met een hoop prima releases maar geen hele grote uitschieters.
Had van vorige week veel verwacht maar Nick Cave met z'n dolfijnerige new age requiem (ik vraag me serieus af of het wel goed met 'm gaat) en Wilco met hun onderwaterplaat vielen me erg tegen. Datzelfde kan gezegd worden van Beirut, Brittany Howard en Dylan Leblanc.
5 ? 6 albums zijn al zeker van een top 10-notering.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind de plaat van Brittany Howard vrij sterk, eerlijk gezegd. Maar wel anders dan je op basis van Alabama Shakes wellicht zou verwachten.

Wilco ben ik een aantal jaren al een beetje kwijt geraakt, zo goed als de periode 1995-2005 worden ze niet meer in mijn ogen. De vijf platen uit die tijd blijven mijn favorieten.
 
Bovenaan