2016: Album releases

Unregistere

Well-known member
Ryley Walker - Golden Sings That Have Been Sung

Ja, prima plaat. De voorganger eindigde vorig jaar op nummer twee in mijn jaarlijst, deze gaat denk ik ook weer hoge ogen gooien.

En het debuut van Warhaus komt er aan. Daar kijk ik heel erg naar uit.
 

Makanaky

Well-known member
Hij daalt een stuk sneller in dan Primrose Green. Nu maar hopen dat dit geen kortere bloeitijd betekent.
 

Unregistere

Well-known member
Nieuwe platen van King Creosote en An Pierl?. Ook altijd fijn. Die laatste plaat is best bijzonder, want Pierl? heeft haar songs opgebouwd rond een kerkorgel.
 

Makanaky

Well-known member
Die Warhaus plaat is zeer genietbaar, drijft gelukkig wat meer van het zichzelf herhalende Balthazar af. Al vind ik die stem van Devoldere af en toe wel ?rg zeurderig.
 

Makanaky

Well-known member
Straks nieuwe Slow Show aan een kritisch oor onderwerpen. Vorige was erg fijn, hoewel doorgaans totaal mijn smaak niet, dit soort muziek (zou het aan de blazers liggen?)
 

Unregistere

Well-known member
Nieuwe van Keaton Henson is ook hartverscheurend mooi hoor. Moet je wel van het genre houden (denk o.a. Glen Hansard, maar ook wel wat Elliott Smith of James Blake). Man, man, man, daar staan songs op!
 

Makanaky

Well-known member
Bah, wat is die zanger toch een kwelerige kwezel met z'n quasi-interessante kraakstem. Zang veel te veel op de voorgrond en geen verlichtende toeters meer, enkel nog bombast.
 

Abubakari

Well-known member
Ha, een nieuwe plaat van True Widow.

Trio uit Dallas Texas die hun eigen muziek stonegaze noemt, een kruising van stoner rock en shoegaze. Uitgebracht door Relapse, maar weinig metal, alleen het openingsnummer heeft wat metal kenmerken, de rest is vooral veel bijna Nirvana-achtige doomy grungerock, met veel fuzzy gitaren en zoemende bassen en bakken distortion. Heerlijk, herfstig, aanbevolen!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
The Wounded (Drenthe) komt dan eindelijk met de nieuwe plaat uit. Dat moet Jamel ook wel bevallen, gok ik. Nieuw nummer:

 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Dank voor de tip, Abu. Wat een vette band zeg!

Geen dank, check de vorige ook maar even, die is ook helemaal geweldig.

Met de omschrijving 'Nirvana achtig' ben ik het trouwens niet eens, ik hoor er weinig tot niks Nirvana'igs in.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
The Wounded (Drenthe) komt dan eindelijk met de nieuwe plaat uit. Dat moet Jamel ook wel bevallen, gok ik. Nieuw nummer:


Jup, vette shit! Ik kende ze nog niet, maar dit nummer klinkt heel goed. Ik ga er binnenkort eens wat meer van opzoeken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Epica viel me heel erg mee dit keer.

Ik vind het weer een prima album. Met een duidelijke voorkeur voor het tweede deel. Vooral Dancing in a Hurricane is een fantastisch nummer. Ook een aanrader voor iedereen die van klassieke (film)muziek houdt.
Albumpresentatie in de 013 was ook een mooi feestje. Met naast Epica ook nog mooie optredens van Evil Invaders, Stream of Passion en vooral Katatonia. Fleshgod Apocalypse viel me wederom wat tegen, helaas.

 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nog een mogelijke top-10 kandidaat, Deathspell Omega komt met een release: The Synarchy Of Molten Bones

DsO is een band waar zo'n beetje niks van bekend is, alleen de (Finse) zanger is bekend en de andere twee komen uit Frankrijk, maar verder helemaal niks. Geen website, geen Facebook, geen namen, het platenlabel zwijgt en de leden van de band ook. Er zijn twee interviews bekend met de band, maar er is nooit officieel bevestigd dat het door hun gedaan is, of bedacht door een magazine. DsO speelt onvoorstelbaar chaotische herrie, met als leidraad 'metafysisch Satanisme'. Het zal wel, de teksten zijn mij te ingewikkeld iig.

NED041_cover_1024x1024.jpg


 
Bovenaan