2015: album releases

Janssen

Well-known member
Nog een tip voor de heren:

Torres - Sprinter (2015)

Strange Hellos is een fijn plaatje zodra het eenmaal losbarst.
 

Unregistere

Well-known member
http://www.discogs.com/Parkay-Quarts-Content-Nausea/release/6499163

Parkay Quarts ‎– Content Nausea
Label:What's Your Rupture? ‎– WYR0714
Format:Vinyl, LP
Country: US
Released: 06 Jan 2015
Genre: Rock
Style: Indie Rock

Maar je hebt deels gelijk, hij staat (op discogs) ook met de releasedatum 2 december 2014.
Maar ik heb dus die met de releasedatum 6 januari 2015. :)

Okee. Gek dat er nog een late release is gekomen dan. Ik had hem in 2014 al in ieder geval. En volgens mij zelfs nog voor december. Nou ja, zal wel. We keuren hem dan maar goed voor je jaarlijst. ;)

Sprinter van Torres komt ook wel in mijn Top 47 of 48. Leuk plaatje.
 

Abubakari

Well-known member
De nieuwste Parquet Courts komt in elk geval wel uit 2015, vorige maand uitgekomen, maar haalt de lijst niet. Instrumentaal (al is dat voor mij op zich geen probleem) en volgens mij bedacht en opgenomen toen ze stoned & starving waren, voegt niks toe wat mij betreft, soms moet je niet alles uit willen brengen.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, die komt ook niet in mijn lijst. Daarover zijn we het volledig eens. Uitgave die niets toevoegt aan hun oeuvre.
 

Janssen

Well-known member
Mew - +- (2015) kan had ook nog op mijn eindlijst gekund. Wat is Witness een heerlijk plaatje.
 
G

Gast

Guest
De nieuwste Parquet Courts komt in elk geval wel uit 2015, vorige maand uitgekomen, maar haalt de lijst niet. Instrumentaal (al is dat voor mij op zich geen probleem) en volgens mij bedacht en opgenomen toen ze stoned & starving waren, voegt niks toe wat mij betreft, soms moet je niet alles uit willen brengen.

Dit heb ik om eerlijk te zijn met al het werk van ze. Verbazingwekkend hoe Light Up Gold zo opgepikt werd.
 

Janssen

Well-known member
Verbazingwekkend hoe Light Up Gold zo opgepikt werd.

En het leverde ze spontaan een plek op alle grote Europese festivals op. Het is mij live te zeer een muur van geluid, kan er niet veel mee maar misschien ook gewoon niet (meer) mijn stijl.
 
G

Gast

Guest
En het leverde ze spontaan een plek op alle grote Europese festivals op. Het is mij live te zeer een muur van geluid, kan er niet veel mee maar misschien ook gewoon niet (meer) mijn stijl.

Moet je mijn verbazing nagaan. Ik vind het een grote potpourri van heel veel net-niet. Wal en schip verhaal.
 

de waan

Well-known member
Ik zit nu Jamie xx te luisteren. Die had ik links laten liggen, omdat The xx mij niet bovenmatig kon bekoren. Maar dit is toch wel een heel leuk plaatje heb ik het idee. Heeft verder ook bar weinig met The xx van doen.
 
G

Gast

Guest
In het kader van lijstjes btw. 2015:

1. Night Birds - Mutiny at Muscle Beach
2. Blacklisters - Adult
3. METZ - II
4. KEN mode - Success
5. Loma Prieta - Self Portrait
6. Oblivionized - Life Is a Struggle, Give Up
7. Palm Reader - Beside the Ones We Love
8. Turnstile - Nonstop Feeling
9. Griever - Our Love Is Different
10. Blacklisted - When People Grow, People Go


By far de hardste top10 die ik ooit samengesteld heb, maar ja, die dag moest blijkbaar een keer komen. Special mentions voor Built to Spill en My Morning Jacket. Beide net niet gered en hadden voor aardig wat compensatie kunnen zorgen in het lawaai geweld.
 

inhethoekje

Active member
Tja, die ben ik een beetje uit het oog verloren nadat hun laatste werk me minder kon bekoren. Na The Crane Wife ben ik afgehaakt, daarvoor heb ik alle platen.

Dat kan, als je tijd over hebt wil ik je toch vragen een keer naar deze cd ''What a terrible world,What a Beautiful world'' te luisteren en anders toch zeker een keer ''The King is Dead''.
 

Unregistere

Well-known member
Dat kan, als je tijd over hebt wil ik je toch vragen een keer naar deze cd ''What a terrible world,What a Beautiful world'' te luisteren en anders toch zeker een keer ''The King is Dead''.

Zal het noteren, ben benieuwd dan.

Inmiddels alle omschrijvingen af voor mijn jaarlijst (alle aangeschafte / gekregen albums uit 2015 op volgorde). Het wordt een top 50 dit jaar, omdat ik er twee EP's in heb gesmokkeld. Staat toch leuker dan 48. Nu nog in volgorde zetten, dan heb ik hem mooi voor de kerst afgerond.
 

inhethoekje

Active member
My Morning Jacket heeft mijn lijst niet eens gehaald, een erg matige cd, had het idee dat ze hem erdoorheen hebben gedrukt om toch weer een keer van zich te laten horen.

Het haalt bij lange na niet Evil Urges.
 

inhethoekje

Active member
The Turnpike Troubadours staan met Jason Isbell en Kurt Vile nog steeds te dringen wie cd van het jaar gaat worden.
Ben er nog niet over uit.

Heb er nog 2 op de achtergond die me steeds aan het twijfelen brengen of die niet beter verdienen dan een plek onder de top 4.
 

Janssen

Well-known member
Kurt Vile vond ik toch wat te vrijblijvend uiteindelijk. Hij heeft een jamsessie van zichzelf opgenomen zo lijkt het.

Wel lekker voortkabbelend album maar wordt nergens echt spannend.
 

inhethoekje

Active member
Kurt Vile vond ik toch wat te vrijblijvend uiteindelijk. Hij heeft een jamsessie van zichzelf opgenomen zo lijkt het.

Wel lekker voortkabbelend album maar wordt nergens echt spannend.

Je verwoord het goed, daarom heeft Homesick Hank, Israel Nash en Ryan Adams (geniale cover cd 1989 van het album van Taylor Swift) bij mij nog steeds een kans.
 
Bovenaan