2015: album releases

Janssen

Well-known member
Omdat De Voetbalkantine van oudsher wereldwijd zowel leidend als vooruitstrevend is op gebied van (nieuwe) muziek is het essentieel regelmatig het overzicht te bewaren. Voor nu ben ik zo vrij geweest de actuele rotatielijst van Musicmeter te lenen als bron van inspiratie en om orde te scheppen in de chaos die een doorstart als forum met zich meebrengt.

Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
Balthazar - Thin Walls
Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
The Slow Show - White Water
Villagers - Darling Arithmetic
Death Cab for Cutie - Kintsugi
Alamo Race Track - Hawks
AlascA - Prospero
The Gentle Storm - The Diary
Bjork - Vulnicura
Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress
Benjamin Clementine - At Least for Now
Kovacs - Shades of Black
Tobias Jesso Jr. - Goon
Father John Misty - I Love You, Honeybear
Shlohmo - Dark Red
Therapy? - Disquiet
Mark Knopfler - Tracker
Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance
Earl Sweatshirt - I Don't Like Shit, I Don't Go Outside
The Decemberists - What a Terrible World, What a Beautiful World
Nightwish - Endless Forms Most Beautiful
Toto - Toto XIV
Laura Marling - Short Movie
Jose James - Yesterday I Had the Blues
Action Bronson - Mr. Wonderful
Modest Mouse - Strangers to Ourselves
Drenge - Undertow
Susanne Sundfør - Ten Love Songs
The Tallest Man on Earth - Dark Bird Is Home
Lapalux - Lustmore
Enslaved - In Times
Sleater-Kinney - No Cities to Love
Roosbeef - Kalf
Selah Sue - Reason
Brian Wilson - No Pier Pressure
Ryley Walker - Primrose Green
The Prodigy - The Day Is My Enemy
Calexico - Edge of the Sun
Scott Matthew - This Here Defeat
Joey Bada$$ - B4.DA.$$
Panda Bear - Panda Bear Meets the Grim Reaper
Dan Mangan & Blacksmith - Club Meds
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Alamo Race Track. Wat een heerlijke verslavende plaat van een geweldige band van eigen bodem. Maar gewoon prijsjes uit blijven delen aan de Dotans en Kensingtons.
 

de waan

Well-known member
Godver, ook nog nieuwe platen van Villagers en Death Cab for Cutie. Dit is niet meer bij te houden.
 

Janssen

Well-known member
Godver, ook nog nieuwe platen van Villagers en Death Cab for Cutie. Dit is niet meer bij te houden.

Begin nou eerst maar eens aan Sufjan want die maakt de rest redelijk overbodig.

The Miseries zou ik ook nog even checken. Death Cab valt beetje tegen dit keer. Hele zure plaat.
 

de waan

Well-known member
Ja ja, Sufjan zit ook in de rotatie en die blijft daar voorlopig ook nog wel even in zitten.
 

Shayman

New member
Alamo Race Track. Wat een heerlijke verslavende plaat van een geweldige band van eigen bodem. Maar gewoon prijsjes uit blijven delen aan de Dotans en Kensingtons.
Vind ik een beetje te makkelijk eerlijk gezegd; uiteraard is A.R.T. heel fijn voor de oortjes maar die anderen maken ook leuke muziek en ze kunnen het ook niet helpen dat het ook nog eens commercieel interessant werd.
 

de waan

Well-known member
Een publieke zender als 3FM zou zich wat mij betreft best een tandje meer mogen focussen op artistieke kwaliteit in plaats van commerci?le kwaliteit.
 

Nik

Member
Mumford and Sons komt ook met een nieuw album. Twee nummers daarvan zijn inmiddels al uitgebracht. De banjo's zijn inmiddels aan de wilgen gehangen, iets wat ik juist zo leuk vond aan de band, dat ''Folkse''. Nu is het net alsof ik naar Coldplay luister, wat ik niet heel vervelend vind, maar als ik naar Coldplay wil luisteren zet ik dat wel op. Ik ben erg benieuwd naar de rest van het album, en naar hetgeen ze gaan spelen tijdens hun tour.

Zijn er hier nog liefhebbers van Mumford and Sons of ben ik de enige?
 

de waan

Well-known member
Volgens mij is er zelfs nog een soort van minimeeting geweest bij een M&S concert toen ze net een beetje in opkomst waren.
 

Janssen

Well-known member
Sigh No More vond ik redelijk briljant, die draai ik zo rond de kerst nog wel eens. Het materiaal daarna kon me nooit zo boeien.
 

de waan

Well-known member
Poe ja, das niet meer op te zoeken h?. Inhethoekje dacht ik in ieder geval. Susa misschien?
 

Unregistere

Well-known member
Ik mis in dit lijstje nog:

The Miseries - Self Titled

Frazey Ford - Indian Ocean (Nederlandse release 2015, maar had hem zelf in 2014 eigenlijk al in huis, dus wel arbitrair)

Douglas Firs - The Long Answer Is No

Young Fathers - White Men Are Black Men Too

Alabama Shakes - Sound & Color

Natalie Prass - Self Titled

Jessica Pratt - On Your Own Love Again
 
Bovenaan