2. Bundesliga en lager

Satyr

Administrator
Forumleiding
Morgen de een na laatste speelronde in de 2. BL. Gaat Kiel eindelijk promoveren? Ik hoop het, leuke club (y)

0.png1.png
 

ALenstra

Well-known member
Vanmiddag ook de op een na laatste speeldag in de 3e liga. Vreemd genoeg worden de wedstrijden niet gelijktijdig gespeeld. Zowel vandaag als morgen komen twee promotie-kandidaten in actie. Vanmiddag reist nummer twee Hansa Rostock af naar het reeds gedegradeerde Unterhaching terwijl nummer vier FC Ingolstadt te gast is bij MSV Duisburg.

Morgenmiddag speelt koploper Dynamo Dresden thuis tegen Türkgücü München en nummer drie München 1860 ontvangt stadgenoot Bayern München II dat op een degradatieplek staat. De situatie op de ranglijst voor de bovenste vier ploegen na 36 wedstrijden:

Dynamo Dresden 69 punten +27
Hansa Rostock 67 punten +18
München 1860 65 punten +33
FC Ingolstadt 65 punten +10
 

ALenstra

Well-known member
Ik dacht dat er ooit een regel was dat laatste twee speeldagen gelijktijdig moesten. Al begrijp ik dat de wedstrijd in Dresden niet op zaterdag kon.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat er ooit een regel was dat laatste twee speeldagen gelijktijdig moesten. Al begrijp ik dat de wedstrijd in Dresden niet op zaterdag kon.

Volgens mij in Duitsland niet. Nederland is één van de weinige landen die zo'n regel heeft.
 

ALenstra

Well-known member
In de 3e liga is Dynamo Dresden dankzij een 4-0 zege op Türkgücü München zeker van promotie naar 2e Bundesliga. München 1860 bewees zichzelf een slechte dienst met een 2-2 tegen Bayern München II. Hiermee kan 1860 niet meer rechtstreeks promoveren, wel kan het nog derde worden.

In de 2e Bundesliga zijn de wedstrijden al een half uur aan de gang. Bochum en Kiel staan nog op 0-0, Fürth op 1-1 en HSV op 0-0.
 

ALenstra

Well-known member
Op basis van de ruststanden zijn Kiel en Bochum zeker van promotie en speelt Fürth tegen de nummer 16 van de Bundesliga.
 
Bovenaan