2. Bundesliga en lager

Hankie

Well-known member
Je verwacht het niet he van een Afrikaanse vluchteling, dit is volgens mij voor het eerst.

ALenstra

Well-known member
Erzgebirge Aue heeft verrassend trainer Daniel Meyer en zijn assistent (en broer) Andre Meyer op non-aktief gesteld. Verrassend omdat Aue uit de eerste drie wedstrijden twee overwinningen behaalde. De club weigert te zeggen waarom tot deze maatregel is overgegaan.

ALenstra

Well-known member
Niet alleen in Alkmaar zijn er problemen met het stadiondak. In het stadion van MSV Duisburg is aan het dak dusdanige stormschade geweest dat het niet meer verantwoord is om in het stadion te voetballen. Het stadion is voorlopig gesloten en in ieder geval dient voor de volgende thuiswedstrijd op 31 augustus een alternatief gevonden te worden.

ALenstra

Well-known member
Ja, maar MSV-Meppen gaat definitief niet door. Voor de daarop volgende thuiswedstrijd op 21 september tegen 1860 M?nchen hoopt men dat de problemen opgelost zijn. Zo niet dan moet men alsnog een alternatief stadion zoeken.

Abubakari

Well-known member
Mijn favoriete Duitse club alwehr dik gewonnen en spitzenreiter. Hupf HaaSVau.

De club van gevegt doet het aanmerkelijk minder, vfl Bochel staat voorlaatst.
Het wordt trouwens tijd dat die gek weer terug komt. Nu het goed gaat met Ajax mis ik hem.

ALenstra

Well-known member
Bakery Jatta werd in 2016 gecontracteerd door HSV. Hij was een 18-jarige vluchteling uit Gambia en had nog nooit profvoetbal gespeeld. Des te opvallender dus dat hij vrij vlot zijn debuut maakte op Bundesliga-niveau. De jaren daarna groeide hij, vorig jaar was hij als 20-jarige basisspeler in de 2. Bundesliga. Echter nu komt het niet geheel verrassende verhaal van Sport-Bild dat hij eigenlijk Bakary Daffeh heet, een aantal jaar ouder is en al voor een aantal profclubs speelde in Nigeria, Senegal en zijn thuisland Gambia. Van de profvoetballer Daffeh was sinds 2016 niets meer bekend, nu weten we dus waarom.

Niks aan het handje voor HSV. Er zijn geen bewijzen gevonden dat Jatta onder een andere naam speelt.

JMD

Well-known member
HSV verliest van de buren en de boefjes steken direct weer vuurwerk af om het duel te laten staken. De scheids vindt het na een minuut wachten wel genoeg, er zijn immers al 3 minuten blessuretijd geweest en fluit af.

ALenstra

Well-known member
Sankt Pauli speler Cenk Sahin heeft binnen de club voor opschudding gezorgd met een post op instagram waarin hij zijn steun uitsprak voor de Turkse inval in Syrie. De club neemt afstand van zijn uitspraken en heeft de speler hierover aangesproken. De ultras van Sant Pauli eisen dat Cenk Sahin ontslagen wordt.

zwammy

Well-known member
En Pauli heeft hem ontslagen. Volgens mij ??n van de weinige clubs waar supporters mede bepalen wat er gebeurt binnen de club.

gevegt

Well-known member
En Pauli heeft hem ontslagen. Volgens mij ??n van de weinige clubs waar supporters mede bepalen wat er gebeurt binnen de club.

Bij 'normale' clubs in Duitsland hebben de supporters minimaal 51% van de aandelen in handen. Zo uitzonderlijk is het dus niet.

Bovenaan