2. Bundesliga en lager

Batigoal

Well-known member
Het bijeengekochte 'sterrenteam' van Uerdingen maakt het voorlopig wel waar in de 3. Liga. De promovendus, die 2 jaar geleden nog op het 5e niveau speelde (en 7 jaar geleden op het 6e niveau!), staat keurig 2e. Met onder meer Gro?kreutz, Aigner en recent Maroh werden er al een aantal gerenommeerde spelers gehaald, helaas wilde Fu?ballgott Alex Meier niet komen naar Uerdingen. Uiteraard zit hier een geldschieter achter; de Rus Mikhail Ponomarev verdiende zijn geld in de olie en wil van Uerdingen een vaste Bundesligist maken.

Bonehead

Well-known member
Uiteraard volg ik de 3. liga met vier clubs net over de grens die ik af en toe bezoek. Osnabr?ck is de koploper. Vorig jaar er nog net ingebleven. Preu?en Munster doet het ook goed. Dat staat derde. SV Meppen had een stroeve start maar win nu twee keer op rij. Vandaag tegen 1860. Lotte heeft het weer zwaar en staat 15de. Ik denk dat ik dit seizoen minimaal nog wel 1 wedstrijd in het stadion ga kijken.

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Het bijeengekochte 'sterrenteam' van Uerdingen maakt het voorlopig wel waar in de 3. Liga. De promovendus, die 2 jaar geleden nog op het 5e niveau speelde (en 7 jaar geleden op het 6e niveau!), staat keurig 2e. Met onder meer Gro?kreutz, Aigner en recent Maroh werden er al een aantal gerenommeerde spelers gehaald, helaas wilde Fu?ballgott Alex Meier niet komen naar Uerdingen. Uiteraard zit hier een geldschieter achter; de Rus Mikhail Ponomarev verdiende zijn geld in de olie en wil van Uerdingen een vaste Bundesligist maken.
Dan zal Kalle in de massa opgaan, dat zou wel zonde zijn:

https://youtu.be/Rbl34W9JuZc

JMD

Well-known member

Wat is er met Uerdingen gebeurd? Een jaar of 20-25 terug speelden die toch ook iets van 2.Liga ofzo?

Maasveld

Well-known member
Hebben toch onder de naam Bayer Uerdingen gewoon Bundesliga gespeeld?

Ze wonnen zelfs de beker, haalden de halve finale in de Europacup II en werden 3de in de Bundesliga. Toen de pillendraaiers in 1996 uit de club stapten was het wel zo'n beetje afgelopen en zijn ze mede door financi?le problemen steeds verder afgezakt.

Joost

Well-known member
Alemannia begon echt dramatisch aan het seizoen maar na 4 zeges op rij staan ze alweer 3e. Nog op afstand van Viktoria Koln en Borussia Dortmund.

In de RL West stijgt de kampioen dit jaar sowieso, dat is wel prettig.

erka

Well-known member
Ze wonnen zelfs de beker, haalden de halve finale in de Europacup II en werden 3de in de Bundesliga. Toen de pillendraaiers in 1996 uit de club stapten was het wel zo'n beetje afgelopen en zijn ze mede door financi?le problemen steeds verder afgezakt.

Bayer Uerdingen-Dynamo Dresden, legendarische wedstrijd (kwartfinale geloof ik). Uit 0-2 voor Dresden. Rust 1-3 voor Dresden. Het werd 7-3.

JFK

Well-known member
Bayer Uerdingen-Dynamo Dresden, legendarische wedstrijd (kwartfinale geloof ik). Uit 0-2 voor Dresden. Rust 1-3 voor Dresden. Het werd 7-3.

Die wedstrijd kan ik me nog heel goed herinneren.
Toen was Europees voetbal nog leuk. Daar keek je naar uit.

Bovenaan