1. Bundesliga

erka

Well-known member
Sterke tweede helft van Stuttgart zorgt er dus voor dat zij er terecht in blijven en dat HSV het voor het 6e jaar in de 2e BL mag proberen.
 

Jef400

Well-known member
1. en 2. Bundesliga zijn op enkele clubs na volledig inwisselbaar op het moment. Het is maar net hoe goed je selectie op elkaar reageert.
 

erka

Well-known member
Die 2.BL is idd een halve BL aan hetw orden de laatste jaren... Schalke er ook nog bij.

HSV
Schalke 04
Hertha BSC
Hannover 96
Fortuna Düsseldorf
Kaiserslautern
FC Nürnberg

Samen vele landstitels, ontelbare Europacupwedstrijden en allemaal 50.000 stadions.

Oeh, dat is een leuk statistiekje om uit te zoeken. Welke 2e niveau in Europa heeft de meeste prijzen/EC-wedstrijden etc. Kom ik nog een keertje op terug.
 

Maasveld

Well-known member
Afgelopen vrijdag werd Daniel Farke na een teleurstellend seizoen aan de kant gezet door Borussia Mönchengladbach. Zijn opvolger is de in oktober door Bayer Leverkusen ontslagen Gerardo Seoane.
 

JMD

Well-known member
Oeh, dat is een leuk statistiekje om uit te zoeken. Welke 2e niveau in Europa heeft de meeste prijzen/EC-wedstrijden etc. Kom ik nog een keertje op terug.
Het is nu wat minder maar een paar jaar terug was de Engelse Championship heel sterk bezet en hadden ze met Aston Villa en Forest oud-EC1-winnaars...

Denk dat de 2.Liga komend seizoen idd het sterkst bezet is als je naar de historie kijkt.
 

erka

Well-known member
Onderzoekje quick and dirty gedaan. Komt ie. Ik heb alleen de grote 5 landen gedaan (+Nederland ter vergelijking), voor het seizoen 2022-23
Na de competitie zie je achtereenvolgens het aantal clubs dat ooit Europees heeft gespeeld (N), totaal aantal seizoenen in Europa (AP), aantal EC-wedstrijden (MP) en het aantal keren dat een club die nu in die competitie speelt de kwartfinale, halve finale, finale en winst van een Europacup haalde.

CtyLeagueNAPMPQFSFFW
GER2. Bundesliga994532301573
FRALigue 298544714730
ESPSecunda Division103722712742
ITASerie B5281958743
ENGChampionship14341868430
NEDEerste Divisie626943000

Met Schalke en Hertha erbij (en Darmstadt en Heidenheim naar de 1e. BL) wordt het nieuwe ritje voor de 2e. Bundesliga (2023/24)

NAPMPQFSFFW
GER2. Bundesliga11136815422084
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Volgens Kicker liggen de TV-gelden in de Bundesliga tussen 32.5 miljoen (SV Darmstadt) en 90 miljoen (Bayern München).
 

erka

Well-known member
Dus 1:3 tussen de laagste en de hoogste. In Nederland is die verhouding 1:5, ofwel de topclubs krijgen 5x zoveel als de laagste.
 

Abubakari

Well-known member
Gravenberch weinig speeltijd kon je van te voren wel weten. Blind ook. Jonge spelers moeten spelen, nu staat ie stil in zijn ontwikkeling.

Gravenberch heeft o.a. Kimmich, Musiala en Goretzka voor zich. Dat heeft niet veel met achteraf praten te maken. Hij heeft bewust gekozen voor een hoog trainingsniveau en weinig speeltijd.
Ryan is het met mij eens, maar da’s logisch. En heeft uiteraard ook niet bewust gekozen voor een hoog trainingsniveau en weinig speeltijd.

De elfvoudig international weet dat hij op een leeftijd is dat hij veel aan spelen moet toekomen en overweegt dan ook te vertrekken deze zomer: “Het gaat erom dat ik gewoon wil spelen, dat is op mijn leeftijd het belangrijkste. Ik hoop dat dat bij Bayern is. En als dat niet zo is, moeten we maar verder kijken. Ik heb ook tegen iedereen gezegd dat ik niet nog zo'n jaar wil hebben. Natuurlijk kun je niet altijd in de basis staan, maar wel regelmatig. Zodat je veel minuten maakt.”

Wat trouwens ook logisch is, een (oud) Ajacied heeft de tor des jahres gescoord in de Bundesliga.
 
Bovenaan