1/8ste Finale: Nederland - Roemenië

Batigoal

Well-known member
Het spelletje van Roemenië is compleet anders dan Oostenrijk. De Roemenen zakken in en laten zoveel mogelijk de bal aan de tegenstander. Niet dat Oranje er geen moeite mee zal hebben, want vind maar eens de opening, maar het onder druk gezet worden waardoor ons middenveld en de verdediging door het ijs zakken hebben we Roemenië nog niet zien doen. Een zwakke plek waar je wel weer op moet letten zijn hun opkomende backs die goed moeten worden opgevangen, maar eentje (Bancu) is er dus al geschorst.
 

Mario

Well-known member
Wellicht Brobbey eens een kans geven als aanspeelpunt voorin? Die heeft ook het fysiek zo'n verdediging open te breken, dat lukte Lukaku ook redelijk.
 

Maasveld

Well-known member
Nee, natuurlijk niet echt. Maar als jij in plaats van tegen Engeland of België, tegen Roemenië moet, dan ga je mentaal anders die wedstrijd in. Dat blijkt elk toernooi ook wel weer. Nederland speelt altijd de beste wedstrijden tegen de sterkste tegenstanders.
Vooral omdat je voor een goede wedstrijd twee goede ploegen nodig hebt.
 

stc

Well-known member
Ik zou aanstaande dinsdag Veerman lekker laten banken vanwege zijn slechte wedstrijd tegen Oostenrijk. Middenveld gaat dan worden Reijnders - Simons - Schouten.
 

stc

Well-known member
Ja want Schouten speelde lekker.
Nee speelde ook als een krant net zoals Reijnders. Dus wordt het een middenveld Gravenberch, Simons en Blind. Daar ga je de strijd zeker mee winnen dinsdag. Wat mij betreft mogen Depay, Gakpo en Malen uiteraard ook banken. Net zoals hun kompanen Dumfries en Wijnaldum.
 

erka

Well-known member
Nee speelde ook als een krant net zoals Reijnders. Dus wordt het een middenveld Gravenberch, Simons en Blind. Daar ga je de strijd zeker mee winnen dinsdag. Wat mij betreft mogen Depay, Gakpo en Malen uiteraard ook banken. Net zoals hun kompanen Dumfries en Wijnaldum.

Volgens jou moest toch iedereen behalve Verbruggen op de bank?
 
Bovenaan