1/8ste Finale: Nederland - Roemenië

Mario

Well-known member
Alles over de 1/8ste Finale wedstrijd tegen Roemenië
.
Beide landen hebben in de historie 14x tegen elkaar gespeeld. 10x won Oranje, en slechts 1x was de winst voor Roemenië 3x werd het gelijk.
Nederland en Roemenië hebben elkaar 1x eerder op een eindtoernooi ontmoet: tijdens de groepsfase van het EK2008 won Nederland met 2-0. Nederland speelde toen met een B-elftal omdat het al was geplaatst. De allereerste ontmoeting tussen beide landen was tijdens de Olympische Spelen van 1924, Nederland won die wedstrijd met 6-0. De laatste jaren speelden beide landen vooral kwalificatie wedstrijden tegen elkaar.
.
De wedstrijd vindt plaats op dinsdag 02 juli om 18:00 in de Allianz Arena in München.

De winnaar van deze wedstrijd neemt het in de kwartfinales op tegen de winnaar van Oostenrijk - Turkije.

OIP (1).jpg
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Je bedoelt denk ik dat NL en Roe elkaar voor het eerst ontmoetten op de Spelen van 1924, niet 2024 :)
 

stc

Well-known member
Na het debacle van afgelopen week ga ik nergens meer vanuit bij het Nederlands elftal. Dan kan alles nog meevallen qua resultaat.
 

Jacco

Well-known member
Domme vraag van de NOS journalist aan Roemeense speler wat hij ervan vindt dat Nederland opgelucht is met Roemenië. Zet ze lekker op scherp
 

Jacco

Well-known member
Nog idioterie vraag wat dezelfde Roemeense speler vindt van de kritiek van Van Basten op Van Dijk. Wat moet hij daarmee?!
 

erka

Well-known member
Domme vraag van de NOS journalist aan Roemeense speler wat hij ervan vindt dat Nederland opgelucht is met Roemenië. Zet ze lekker op scherp

Misschien, maar wel terechte vraag. Je hoort en ziet het aan alles. In de media, op allerlei voetbalsites, op dit forum ook, ongetwijfeld zingt het ook rond rond de spelersgroep. Nederland gaat Roemenië mateloos onderschatten.

Nog idioterie vraag wat dezelfde Roemeense speler vindt van de kritiek van Van Basten op Van Dijk. Wat moet hij daarmee?!

Ja, dat vond ik ook een hele domme vraag. Daar kan zo'n speler niks mee.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar zijn er al reacties uit het Nederlands kamp waaruit blijkt dat ze opgelucht zijn? Ik heb het eerlijk gezegd niet goed meegekregen.
Ik vind het meer een relactie van een journalist die er dingen bij haalt die er niet zijn.
 

erka

Well-known member
Maar zijn er al reacties uit het Nederlands kamp waaruit blijkt dat ze opgelucht zijn? Ik heb het eerlijk gezegd niet goed meegekregen.
Ik vind het meer een relactie van een journalist die er dingen bij haalt die er niet zijn.

Nee, natuurlijk niet echt. Maar als jij in plaats van tegen Engeland of België, tegen Roemenië moet, dan ga je mentaal anders die wedstrijd in. Dat blijkt elk toernooi ook wel weer. Nederland speelt altijd de beste wedstrijden tegen de sterkste tegenstanders.
 

Mario

Well-known member
We zullen het wat dat betreft ook nooit leren. Ik hoor en lees overal in de media dat de weg naar de halve finale open ligt. De Engelse media niet anders ... die waren ook opgelucht schijnbaar. Verder weer domme journalisten altijd.
 

Abubakari

Well-known member
Mochten we van Roemenië winnen dan staan die Oostenrijkers ons handenwrijvend op te wachten. Die waren tactisch zoveel beter dan die over de bal struikelende en in eigen doel schietende tactische onbenullen van ons. Gister vd Vaart ook weer, vol vertrouwen en de weg naar de halve finale ligt open. Hou toch op. Roemenië is een stugge ploeg en Nederland heeft op een uur tegen Polen na nog nauwelijks iets laten zien.
Vond het trouwens ook stom van die NOS verslaggever om de Roemenen even extra op scherp te zetten. Maar dat zal wel typisch Nederlands zijn, altijd die zelfoverschatting tegen dit soort ploegen.

Ik las gister in de biep een VI van net na Polen. Column voorin stond dat Verrman zich op dit toernooi echt zou kunnen gaan bewijzen als topspeler en zijn transfer naar de Europese top kon verdienen. Ineen interview met hem verderop in het blad hebben ze het zelfs over Real Madrid.
Zal nu wel Inter Escaldes worden.
 

Abubakari

Well-known member
Ja dat schrijft VI al maanden. Maar een Oranje in goede doen kan zeker wel winnen.
Uiteraard, maar vind jij Oranje op dit EK in goede doen? Een Roemenië in goede doen hoeft niet van dit Oranje te verliezen.
Ik zeg ook niet dat we kansloos zijn maar zo appeltje eitje als ik het soms lees of hoor is het nou ook weer niet.
 

Mommiej

Well-known member
Maakt Roemenie dan zo'n denderende indruk?

3-0 winst tegen Oekraine, terwijl ze gewoon onderliggende partij waren. balbezit 34%-66%, doelpogingen 10-14, passes 240-603 waarvan resp 76% en 88% aan kwamen)

2-0 nederlaag tegen Belgie, balbezit 45%-55%, doelpogingen 13-19, passes 369-445, waarvan resp 83% en 87% aan kwamen

1-1 tegen Slowakije, balbezit 45-55%, doelpogingen 9-13, passes 323-441, waarvan resp 72% en 80% aan kwamen.

Hun linksback Bancu die alle 3 wedstrijden 90 min speelde is geschorst.


Kortom, je moet ze niet onderschatten, maar ga ze aub ook niet overschatten. Want als ze niet zo stunten tegen Oekraine waren ze ook gewoon al naar huis geweest.
 

Abubakari

Well-known member
Ik overschat zowel Nederland als Roemenië niet. Normaal gesproken moet je er van kunnen winnen, maar ik ben niet zo onder de indruk van Oranje dat ik ze zo even zie winnen.
 

Mommiej

Well-known member
Maar een Roemenie in goede doen verliest 11 vd 10 keer van een Oranje met acceptabel niveau wat in buurt komt van wat ze in laatste 2 oefenwedstrijden en 1e uur tegen Polen lieten zien.

Kortom het is geheel afhankelijk van niveau Oranje wie van de 2 dinsdag wint, wat Roemenie doet is daarvoor niet beslissend.
 
Bovenaan