1/16 Finale

Mario

Well-known member
Forumleiding
Ik.ben Argentinië-Kaapverdië ook blijven kijken tot het eind. Wat dat betreft prima dat het in het weekend was. Wedstrijden die om 00:00 beginnen lukt nog wel, de latere wedstrijden geloof ik wel. Nederland was een teleurstellende uitzondering.

Van de meeste landen hebben ik wel een wedstrijd live gezien. Australië was gisteren voor het eerst, en ook Colombia en de VS heb ik.nog niet live gezien.

U.G.

Well-known member
Mooie pot zeg! Kaapverdië mag trots zijn op zichzelf. Wat een geweldig toernooi hebben zij gespeeld.

Argentinië is wel heel erg afhankelijk van Messi. Hij is natuurlijk hun beste speler, maar meer nog dan het vorige WK komt de rest van het team amper voor in het aanvalsspel. Lautaro en Julian Alvarez vallen erg tegen tot nu toe. Dat kan ze weleens gaan opbreken.

Die jongens hebben gewoon hun land op de kaart gezet, en dat dankzij voetbal.

Frankrijk-Portugal ( ‘84, lichte ‘kindertrauma’ voor mij…ik was hierna vastberaden om prof te worden om Fransen terug te kunnen pakken ) en Portugal-Engeland ( 2000, Eindhoven ) zijn voor mij de meest ingrijpende wedstrijden ooit geweest. Maar sinds vannacht is er een derde bij gekomen. Ik ben nog steeds niet hersteld, en ik weet niet waar ik zit met m’n emoties. Want ergens ; vanaf een bepaalde punt moesten ze eigenlijk winnen….en vanaf dan the sky would’ve been the limit ! Aan de andere kant dit is natuurlijk al fucking absurd genoeg. Dit team heeft in twee wedstrijden (reguliere speeltijd) tegen de Europees kampioen en wereldkampioen slechts 1 doelpunt geïncasseerd ! Absoluut respect voor Kaapverdië !

Lautaro loopt ontzettend veel gaten dicht te lopen voor Messi. Want die wandelt grotendeels maar levert wel elke wedstrijd een paar geniale momenten. En dat is waar Argentinië voor kiest.

Bovenaan