Het duel tussen Oostenrijk en Algerije kan heel vreemd worden zaterdag a.s. (vroege zondag), het kan zo zijn dat het voor beide landen beter om te verliezen dan te winnen. De winnaar (of bij een gelijkspel Oostenrijk) komt namelijk naw Spanje tegen in de 2e ronde, verliezer als een nummer 3 waarschijnlijk een mindere groepswinnaar (oke, Frankrijk is ook mogelijk op dit moment, maar groep J is de laatste groep die afgemaakt wordt komend weekend, dan is al bekend wie de beste nummers 3 zijn (waarbij dan Oos/Alg zich misschien voegt)
Pikant: in 1982 was er de 'schande van Gijon', waarbij Oostenrijk en West Duitsland na een vroege 0-1 stopten met spelen omdat met die stand beide landen door gingen ten koste van... Algerije.