F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivanhoe

Active member
Perez zou ik persoonlijk geweldig vinden. Misschien na Max de meest complete en spectaculaire rijder van het huidige veld.
Perez heeft te grote sponsors aan zich hangen om los te weken van FI. Goede coureur, maar (nog) geen elite niveau zoals Alonso, Hamilton, Ricciardo, Max en Vettel. Net de categorie daaronder.
 
Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Active member
Voor Mercedes? Bottas vind ik wel een logische keuze, ervaren puntenpakker en ik denk niet veel minder dan Rosberg.
 

Ivanhoe

Active member
Hulkenberg word door jullie nergens genoemd.

Dat had ik wel een logische keuze voor Mercedes gevonden.
Die stond waarschijnlijk wel op het lijstje en werd in de media en veel autosport forums ook genoemd, maar die had net bij Renault getekend en die wilde hem niet laten gaan.
 

Ska P 187

Well-known member
Renault komt er denk ik ook wel weer aan. Da's er toch eentje die het bijna elke keer laat zien, op de laatste terugkeer na dan.
Misschien nog niet komend seizoen, maar daarna.
Ben ook wel benieuwd of Honda McLaren eindelijk gaat leveren. Tiende met Alonso was toch een beetje tegenvallend afgelopen seizoen.
 

Ivanhoe

Active member
Renault komt er denk ik ook wel weer aan. Da's er toch eentje die het bijna elke keer laat zien, op de laatste terugkeer na dan.
Misschien nog niet komend seizoen, maar daarna.
Ben ook wel benieuwd of Honda McLaren eindelijk gaat leveren. Tiende met Alonso was toch een beetje tegenvallend afgelopen seizoen.
McLaren Honda zal zeker stappen zetten, maar ze verwachten nog niet de volledige aansluiting met de top 3 te zullen hebben in 2017, zouden wel vaste waarde voor Q3 moeten zijn met twee auto's. Mooi koppel hoor met Stoffel en Fred.

Welke laatste terugkeer van Renault doel je op? De periode vanaf 2007 (toen ING sponsor werd en Alonso naar McLaren vertrok) was niet echt een terugkeer van Renault natuurlijk want ze waren al sinds 2002 terug en behaalden in 2005 en 2006 de WCC en in 2006 de WDC-titel met Alonso. 2007 - 2010 waren wel zeer magere jaren voor Renault, waarbij het na de spionage bekentenissen eigenlijk elk jaar slechter ging. In 2011 gingen ze nog een jaartje door als Lotus Renault GP, maar dat was ook niet echt een terugkeer en eigenlijk ook niet echt een team van Renault meer, ze waren daar meer een soort motorleverancier plus (knowhow van RenaultSport was beschikbaar voor het team), maar het chassis was van Lotus.

Ik verwacht voor de toekomst best veel van Renault, zeker nu ze begin van dit jaar RenaultSport Racing weer nieuw leven hebben ingeblazen. Enige smetje is Jolyin Palmer, jammer dat zo'n matige coureur met de uitstraling van een natte wortel op zo'n mooi stoeltje mag zitten. Had liever Magnussen gezien met De Hulk.
 
Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Active member
Slecht nieuws volgens AMuS, de afzichtelijke shark fin lijkt zijn rentree te gaan maken in 2017

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/neue-f1-autos-airbox-segel-wie-2010-780993.html

mclaren_fin.jpg
 

gevegt

Well-known member
Het ziet er niet uit inderdaad en haalt het effect van de nieuwe en mooiere lagere achtervleugel helemaal weg.

Dat zou betekenen dat ze meer behoefte hebben aan stabiliteit dan aan downforce op het rechte stuk. In de bochten moet de nieuwe auto dan wel heel veel druk kunnen leveren als ze dit werkelijk gaan doen.

Lotus had vroeger ook zo'n vleugel. Die vond ik wel mooi.
 

Ivanhoe

Active member
De shark fin is er juist ter voorkoming van 'dirty air' op je achtervleugel, dus om de downforce achter te verhogen. Bij de huidige auto's gaat die vieze lucht onder de hogere achtervleugel door, bij de nieuwe lagere vleugel heb je er last van. Auto's met meer rake, dus een hogere achterkant zoals de RedBull hebben er minder last van, vandaar dat RedBull voorgesteld schijnt te hebben om de shark fin te verbieden uit estetische gronden, maar daar was Mercedes niet blij mee, die een auto hebben met heel weinig rake en dat als basis willen blijven houden voor hun 2017 auto.
 

gevegt

Well-known member
De shark fin is er juist ter voorkoming van 'dirty air' op je achtervleugel, dus om de downforce achter te verhogen. Bij de huidige auto's gaat die vieze lucht onder de hogere achtervleugel door, bij de nieuwe lagere vleugel heb je er last van. Auto's met meer rake, dus een hogere achterkant zoals de RedBull hebben er minder last van, vandaar dat RedBull voorgesteld schijnt te hebben om de shark fin te verbieden uit estetische gronden, maar daar was Mercedes niet blij mee, die een auto hebben met heel weinig rake en dat als basis willen blijven houden voor hun 2017 auto.

Je hebt gelijk, die oude auto's hadden geen achtervleugel. Daar had ik zo snel niet aan gedacht.
Toch blijft het een nadeel in de bochten.

Dat RB een hogere achterkant had meende ik al eens gezien te hebben, maar werd toen smadelijk weggelachen.
 

Ivanhoe

Active member
Shark fin vermindert turbulentie en maakt de auto dus ook stabieler zonder vleugel. Je scherpe oog heeft je niet bedrogen gevegt, RB en McLaren hadden de meeste rake in 2016.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wehrlein schijnt door Mercedes niet op het vrije stoeltje te worden gezet wegens een te explosief karakter in combinatie met Hamilton. Dat het Bottas wordt wisten we natuurlijk al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan