F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jozsef

New member
Zes tiende op de snelste Red Bull is toch gewoon zoals het op de andere circuits ook was? Hamilton maakte een fout die was anders ook sneller geweest.

Max blokkeerde naar eigen zeggen ook 2 keer. Zo kan je wel bezig blijven natuurlijk. Rosberg en Ricciardo reden op de limiet. Dat is het verschil denk ik.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ben wel benieuwd naar de verschillende strategie?n. Max heeft, net als Ricciardo nog 2 setjes nieuwe supersofts en een setje nieuwe softs.

Hamilton en Rosberg starten op gebruikte US en hebben dan nog twee nieuwe setjes softs, maar geen supersofts meer.

Vettel heeft uiteraard ruim keuze en Raikkonen heeft hetzelfde als Max en Ricciardo.

Pirelli verwacht minimaal twee stops voor iedereen. Ik hoop dat Max en Ricciardo de eerste stint kunnen maken tot bijvoorbeeld een SC in ronde 15. Een vroege SC zou m.i. ongunstig zijn voor RB.
 

Eef de Kip

Well-known member
Even voor mijn beleving maar een SC net voordat Verstappen naar binnen moet is dus het gunstigste of net daarna? Verder is het tegenwoordig vooral Virtual SC de laatste tijd, maar die hebben volgens mij geen invloed toch?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
SC na de stops van de mensen op US is het meest gunstige lijkt mij.

In Singapore is de kans op SC toch wel ietsje groter. Zeker ook als je kijkt naar enkele schuivers in de trainingen.
 

JMD

Well-known member
Even voor mijn beleving maar een SC net voordat Verstappen naar binnen moet is dus het gunstigste of net daarna? Verder is het tegenwoordig vooral Virtual SC de laatste tijd, maar die hebben volgens mij geen invloed toch?
Die hebben ook invloed. Een pitstop gaat qua tijd net zo snel of dat onder SC is, of onder Virtual SC, of onder 'groen'. Alleen je concurrenten gaan langzamer onder SC of Virtual SC.

Een vroege SC is vandaag in het nadeel omdat de RB nu op de banden staan die langer meegaan, als de SC vroeg komt dan wil je als RB nog niet naar binnen (want je banden kunnen nog wel even mee), maar eigenlijk moet je mee omdat je anders kansloos bent. Het mooiste is idd altijd een SC op het moment dat je moet stoppen. Briatore benutte dat in 2008 ten volste door Piquet te laten crashen net op het moment dat Alonso binnen stond. In die tijd mocht je bij een SC niet direct naar binnen. Hierdoor moest iedereen naar binnen toen er al een 'treintje' was en toen was Alonso al binnen geweest.
 

JMD

Well-known member
SC na de stops van de mensen op US is het meest gunstige lijkt mij.

In Singapore is de kans op SC toch wel ietsje groter. Zeker ook als je kijkt naar enkele schuivers in de trainingen.

Mol gaf aan dat de kans op een SC hier 100% is. Hij deed het voorkomen alsof het een theoretische kans is, maar dat is natuurlijk een empirische kans. Hij bedoelde dat in alle races in Singapore tot nu toe altijd een SC was.
 

JMD

Well-known member
Het risico van een gele vlag is vele malen groter.

De stabilisatorstang van Vettel zat los. Dat hebben ze niet snel genoeg kunnen vinden en daarom heeft hij zijn laatste training en kwalificatie verkloot.

Maar die zat dus ook al los tijdens FP3??? Toen was ie gewoon 5e. Vreemd.

Go Max!
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Verdomme. Slechte start weer zeg.

Wel enorm veel geluk dat Hulkenberg NET voor hem langsgaat, anders zit Max z'n race erop na 50 meter.
 

JMD

Well-known member
Dat lijkt me toch een unsafe release van Bottas...

Als Max iets beter was gestart was zijn race nu klaar geweest, auto schakelde niet door naar zijn 2... Elk nadeel hep zijn voordeel dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan