F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
En de kwalificatie wordt gedaan in een prima weetje zoals het nu lijkt.
Iedereen is dus de lul!

Ook daar spreken de berichten elkaar over tegen...

Mmm, als die auto;s vanaf 2017 lager komen te liggen zal er nog vaker achter de SC gestart worden bij regen... 1 plas en de auto begint te drijven...
 

Ivanhoe

Active member
Mmm, als die auto;s vanaf 2017 lager komen te liggen zal er nog vaker achter de SC gestart worden bij regen... 1 plas en de auto begint te drijven...
Ik drukte me niet helemaal goed uit, de auto ligt niet lager, maar krijgt een lagere look doordat de achtervleugel veel lager komt te liggen.

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2016-2017-front-comparison.jpg
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Komt bij dat in de regen de auto niet alleen soepeler wordt afgesteld, maar ook hoger.

Dat snap ik. Maar als de auto in de basis lager zou liggen dan vorig jaar (zeg 20 mm), dan zal dat verschil naw ook blijven in de regen...

Maar goed, vooral een lagere look dus. Zal even wennen worden die brede banden.
 

Ska P 187

Well-known member
Bredere banden= meer grip (ook in regen toch?)
Zo de komende maand heeft Verstappen de druk van het Nederlandse volk er vol op staan vanwege het gebrek aan e.k.
Ben benieuwd hoe hij dit soort druk handelt. Het moet nu!
 

gevegt

Well-known member
Als ik op de interviews met Max moet afgaan, heeft hij een duidelijke boodschap van het team meegekregen.
Haal de finish.
 

JMD

Well-known member
Als ik op de interviews met Max moet afgaan, heeft hij een duidelijke boodschap van het team meegekregen.
Haal de finish.
Dat lijkt me de boodschap die elk team aan een coureur meegeeft...

Zondag lijkt het overigens op zeker te gaan regenen... De hoeveelheid is nog even de vraag...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan