F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Plekje bij de eerste 8 dus het hoogst haalbare, of een safety car halverwege maar die mazzel heeft hij vorig jaar al een paar keer gehad.

Ik hoop alleen wel dat hij zijn hoofd een beetje koel houdt bij de start (vind ik persoonlijk sowieso al niet zijn sterkste punt) en dat hij niet dusdanig opgefokt is dat hij 'm gelijk tegen een voorligger zet bij een geforceerde inhaalpoging.
 

JMD

Well-known member
Verstappen start morgen uit de pits, de auto is teveel beschadigd.

Misschien in Monaco niet eens zo ongunstig, je weet zeker dat je het gedrang in Ste Devote voorkomt, waar er altijd achter in het veld wel wat gebeurt. En als 21e vanaf de grid of 22 vanuit de pits starten is ook niet zo'n verschil. Dat rechte stuk daar is zo kort en smal dat je ook niet zomaar 3 plaatsen wint in de race naar bocht1.
 

JMD

Well-known member
Vanuit de pits is de auto minder beschadigd?

Nee, maar de auto is zo erg beschadigd dat er heel veel hersteld moet worden. Daar zitten dan blijkbaar ook dingen bij die reglementair niet hersteld mogen worden na de kwalificatie en dat betekent automatisch starten vanuit de pits.
 

JMD

Well-known member
Duidelijk. Een ontsnappingsclausule omdat hij geen tijd heeft neergezet.

Nee, daar heeft dat niet mee te maken. Dat staat los van elkaar.

Al had Verstappen wel een tijd neergezet, maar de ronde erna deze crash gehad dan had hij nog steeds uit de pits gemoeten.
 

Ivanhoe

Active member
Voordeel zou kunnen zijn dat Max bij een natte race als enige zijn set up daarop kan aanpassen, de andere auto's mogen hun instellingen niet meer veranderen.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Begin maar met afstellen dan, zoals ik al zei als het hier een beetje regent, wat het uiteraard hier niet meer doet laten we wel wezen, dan komt het in Monaco met bakken uit de lucht.
Regenrace!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan