Schotland moet hopen, maar de kans lijkt me vrij klein dat ze met drie punten en dit doelsaldo doorgaan…
En dan ligt Schotland er dus weer uit na de eerste ronde, nog nooit haalden de Schotten de tweede ronde van een toernooi, zelfs bij een ek met 24 of een wk met 48 lukt dat dus niet…
Ik zeg zeker niet dat het gaat gebeuren, maar het is ook zeker nog niet uitgesloten. Als je kijkt naar wat er nog in de rest van de groepen moet gebeuren, is er nog altijd een redelijke kans.
Om door te gaan voor Schotland, moeten 4 van de volgende dingen gebeuren:
Groep D: Australië wint met minstens 2 doelpunten verschil van Paraguay of Paraguay wint met minstens 4 doelpunten verschil van Australië
Groep E: Ecuador wint niet van Duitsland en Curaçao wint niet van Ivoorkust
Groep F: Japan wint met minstens 4 doelpunten verschil van Zweden
Groep G: Egypte wint van Iran
Groep H: Spanje wint van Uruguay
Groep I: Senegal - Irak wordt gelijk of Irak wint met 1 doelpunt verschil
Groep J: Oostenrijk wint met minstens 2 doelpunten verschil van Algerijë
De scenario's in groep E en H lijken mij zeer waarschijnlijk, dan heb je er nog 2 andere nodig. Egypte is in principe sterker van Iran, dan heb je er nog 1 nodig. Natuurlijk heeft Schotland het zichzelf moeilijk gemaakt, zelfs 1 doelpuntje meer scoren (of 1 minder tegen) en de situatie was al een stuk beter geweest. Maar de kans is nog altijd redelijk.