District Noord

noordooster

Well-known member
Ik mocht ook een redactioneel steentje bijdragen aan Jubbegate.

De rol van KNVB-mensen als van der Zee en Braam lijkt me nogal dubieus ( zie wat dat betreft ook de reacties op het krantenartikel), maar het verbaast me niet.
Jubbega straffen met een degradatie naar de 5e klasse ,( zoals enkele reageerders voorstellen) lijkt me gepast.
En de 2 voorstellen van d' Olde Veste'54 over het verdere verloop van de competitie zijn volgens mij eerlijker dan het domweg schrappen van alle resultaten van Jubbega. Hoewel ik ONS het kampioenschap evenzeer gun als d'Olde Veste.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Jubbega is enerzijds de dupe van de strikte reglementen van de KNVB waarin vrijwillige degradatie niet mogelijk is. Maar maakt daarnaast handig gebruik van een mogelijkheid om andere regels in het reglement te ‘misbruiken’.

Het verdiend niet de schoonheidsprijs maar ik kan er wel begrip voor opbrengen.

Complottheoriën over de rol van van der Zee zijn echt lachwekkend.
 

Jacco

Well-known member
Dat ze proberen de regelementen in hun voordeel te gebruiken is een statement tegen de inflexibiliteit van de KNVB.
Het is ook slim, je bereikt er mogelijk iets mee wat anders niet lukt.
Maar ook vreselijk onsymphatiek omdat het grote gevolgen heeft voor competitiegenoten, die geen onderdeel zijn van het probleem.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
In 4A kunnen er ploegen met 29 punten de degradatie play-off in gaan, da's wel bijzonder (klote)
 

noordooster

Well-known member
Het voetbal dat Alcides zo1 speelde leek me ook ongeveer van 3e klasse niveau.
En MSC en waarschijnlijk Fc Meppel promoveren .
Met 3 zaterdagclubs van ongeveer hetzelfde niveau op 1 sportpark lijkt een fusie weer wat dichterbij te komen.
Ondanks de sentimenten die er leven bij de eeuwelingen en de bijna eeuweling.
 

bqandy

Well-known member
De straf van WKE is nu één punt in mindering vanwege ongeregeldheden bij Velocitas. Dat betekent dat PKC'83 ook volgend seizoen eersteklasser is. Maar ja, de aanklager van de KNVB is het er niet mee eens en eist nu 3 punten in mindering voor WKE en een boete van 850 euro. (Was 800 en teruggedraaid naar 100).

 

Abubakari

Well-known member
En in 3C lijkt detitel naar Helpman te gaan, tot voor kort waren er nog 7 titelkandidaten. Groen Geel denkt elk jaar dat zekampioen worden maar verloor voor de tweede keer op rij en zal dus weer de nacompetitie in moeten. Hoe en wat?


En de de tweede klassers + VVK, Gruno en Glimmen.
 
Bovenaan