District Noord

Abubakari

Well-known member
In 1J heeft WKE 2 punten in mindering gekregen vanwege ongeregeldheden tijdens de wedstrijd tegen Velocitas eerder dit jaar in Groningen. Publiek kreeg het met elkaar aan de stok. Ook nog 800 euro boete. Dure punten in de strijd tegen de nacompetitie.
Die hebben ze voorlopig weer terug, ze zijn in beroep gegaan. Ze gingen vanmiddag wel met 4-1 onderuit in de woonwagenkampclash bij PKC'83.

De clubs bovenin wisten niet te winnen. Koploper HZVV verloor thuis met 1-5 van SVBO, ON kon op 2 punten komen maar verloor voor de derde keer op rij (deze keer in de stadsderby van Velocitas, 0-2), WVV speelde 0-0 tegen Winsum en DZOH verloor met 5-2 van hekkensluiter Hoogezand.
Goede dag dus voor Velocitas wat nu vierde staat, die plek is goed voor nacompetitie.

In 3C staat volgende week Groen Geel-Helpman op de rol. Tot vanmiddag samen koploper. Helpman leek de topper in te gaan met 3 punten voorsprong. Om kwart voor vier stond Helpman (met nog een half uur te gaan) 1-0 voor en stond Groen Geel bij rust 2-0 achter. Liep even anders. Hoe? Dat staat hier.

Dokkum won met 4-0 maar speelt eigenlijk nergens meer om, buh kwiek verloor en moet naar beneden kijken om niet volgend jaar bij Dokkum in de vierde klasse terecht te komen. VVG verloor en is nu officieel gedegradeerd en dat was Mamio al.
In 5E werd Haren kampioen.
 

noordooster

Well-known member
Ik mocht ook een redactioneel steentje bijdragen aan Jubbegate.

De rol van KNVB-mensen als van der Zee en Braam lijkt me nogal dubieus ( zie wat dat betreft ook de reacties op het krantenartikel), maar het verbaast me niet.
Jubbega straffen met een degradatie naar de 5e klasse ,( zoals enkele reageerders voorstellen) lijkt me gepast.
En de 2 voorstellen van d' Olde Veste'54 over het verdere verloop van de competitie zijn volgens mij eerlijker dan het domweg schrappen van alle resultaten van Jubbega. Hoewel ik ONS het kampioenschap evenzeer gun als d'Olde Veste.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Jubbega is enerzijds de dupe van de strikte reglementen van de KNVB waarin vrijwillige degradatie niet mogelijk is. Maar maakt daarnaast handig gebruik van een mogelijkheid om andere regels in het reglement te ‘misbruiken’.

Het verdiend niet de schoonheidsprijs maar ik kan er wel begrip voor opbrengen.

Complottheoriën over de rol van van der Zee zijn echt lachwekkend.
 

Jacco

Well-known member
Dat ze proberen de regelementen in hun voordeel te gebruiken is een statement tegen de inflexibiliteit van de KNVB.
Het is ook slim, je bereikt er mogelijk iets mee wat anders niet lukt.
Maar ook vreselijk onsymphatiek omdat het grote gevolgen heeft voor competitiegenoten, die geen onderdeel zijn van het probleem.
 
Bovenaan