WK vrouwen 2019

Unregistere

Well-known member
Meestal weten organiserende landen het programma wel zo te be?nvloeden dat ze de makkelijkste route naar de finale hebben. Foutje van de organisatie?

Opmerkelijk inderdaad. Ze hebben allebei gedaan wat vooraf verwacht mocht worden (de poule winnen), dus vermoedelijk heeft de organisatie ergens een verkeerd nummertje ingevuld.

Op dit moment spelen onze Leeuwinnen trouwens virtueel tegen Zweden. De blondines staan met 1-2 voor tegen Duitsland, maar er is nog wel zo'n half uur te gaan.
 

Sensini

Active member
Opmerkelijk inderdaad. Ze hebben allebei gedaan wat vooraf verwacht mocht worden (de poule winnen), dus vermoedelijk heeft de organisatie ergens een verkeerd nummertje ingevuld. [...]

Dat komt misschien door het corrigeren van een fout in het originele schema. In het oorspronkelijke schema zaten nl. aan de "Franse" kant twee groepswinnaars en vier nummers 2, aan de andere kant twee groepswinnaars en twee nummers 2 (zie Wikipedia geschiedenispagina https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=2019_FIFA_Women's_World_Cup&oldid=872568415#Bracket). Dat is, vlak voor de loting, hersteld door de winnaar en nummer 2 van groep F om te wisselen. En in groep F kwam nou net de Verenigde Staten.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Dat komt misschien door het corrigeren van een fout in het originele schema. In het oorspronkelijke schema zaten nl. aan de "Franse" kant twee groepswinnaars en vier nummers 2, aan de andere kant twee groepswinnaars en twee nummers 2 (zie Wikipedia geschiedenispagina https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=2019_FIFA_Women's_World_Cup&oldid=872568415#Bracket). Dat is, vlak voor de loting, hersteld door de winnaar en nummer 2 van groep F om te wisselen. En in groep F kwam nou net de Verenigde Staten.

Lijkt mij een prima verklaring, maar het pakt dan dus wel deksels zuur uit voor de Fran?aises.

De Italiaanse meiden waren de nederlaag snel vergeten. Gelukkig!

Gingen lekker aan de zuip op een terrasje. Geef ze eens ongelijk. Ze dronken Jeroen Stekelenburg eenvoudig onder tafel:

https://twitter.com/JeroenStekel/status/1145075411484852224
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heerlijk begin zeg! Ik begin zowaar fan te worden van die Amerikaanse dames. :)
 

erka

Well-known member
Heerlijk begin zeg! Ik begin zowaar fan te worden van die Amerikaanse dames. :)

Ik ook. Die zijn echt zooooooo veel beter dan de rest. Veel sneller, veel directer. Heerlijk om te zien!

1-0!!! Dat is precies wat ik bedoel. Dit is voetbal.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zie bij Amerika zowel in verdedigend als aanvallend opzicht een tactisch plan. Ik zie vrouwen die niet inhouden in de duels. Ik zie lopende spelers in de diepte, met name via de vleugels. Ik zie goed ingespeelde passes en degelijke aannames. Het kan dus allemaal wel en het is eens te meer te bevestiging dat de forse kritiek op Nederland, met name in de groepsfase, echt wel zwaar terecht was.
 

erka

Well-known member
Ik zie bij Amerika zowel in verdedigend als aanvallend opzicht een tactisch plan. Ik zie vrouwen die niet inhouden in de duels. Ik zie lopende spelers in de diepte, met name via de vleugels. Ik zie goed ingespeelde passes en degelijke aannames. Het kan dus allemaal wel en het is eens te meer te bevestiging dat de forse kritiek op Nederland, met name in de groepsfase, echt wel zwaar terecht was.

Je weet het maar nooit, maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat Nederland of Zweden ook maar 1% kans maakt tegen Amerika.
 

Batigoal

Well-known member
Frankrijk en Spanje zijn de enige ploegen geweest die nog goed overeind wisten te blijven tegen Amerika.
 

erka

Well-known member
Frankrijk en Spanje zijn de enige ploegen geweest die nog goed overeind wisten te blijven tegen Amerika.

Frankrijk zeker, dat vond ik ook een goede ploeg. Spanje heb ik stukje van gezien maar dat was vooral omdat Amerika zelf fouten ging maken.
 
Bovenaan