Zijn er zoveel van dan? Overigens waren bij het WK 1994 juist de wedstrijden onder het dak (Detroit) het allerergste omdat het daar een sauna werd. Nou was daar ook geen airco, het dak liet niet de zon door, maar wel de hitte, en zal de techniek 30 jaar later flink verbeterd zijn.
De stadions in Atlanta, Vancouver, Dallas en Los Angeles hebben daken die dichtkunnen en airco. Bij een aantal andere stadions is er een dak dat een deel van het stadion in de schaduw zet en het te doen was. Maar het MetLife in New York, wat ook gelijk het meest sfeerloze bak was en op een troosteloze locatie (soort gigantisch parkeerterrein ver buiten NY), scheen het niet te doen te zijn voor spelers en publiek.
Het lastige met zo'n toernooi zijn de verschillende aanvangstijden, want ze willen wel zoveel mogelijk elk continent de wedstrijden van diens landen laten zien.
Ik vond het overigens wel een leuk toernooi, het was weer eens wat anders en met name van de Braziliaanse clubs heb ik genoten. Die zie je niet zo vaak. Wat ook scheelde was dat het reguliere seizoen al achter de rug lag, waardoor al mijn voetbalinteresse naar het Club WK en de Gold Cup kon. Zo eens in de 4 jaar kun je dit toernooi er prima bijhebben, als je het vaker doet gaat de lol er snel af. Al zal dit proeven naar meer en zal de FIFA ongetwijfeld al nadenken voor iets anders in de zomermaanden.