Wielrennen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Thomas rijdt toch wel het allersterkste hoor. Als die gewoon op zijn fiets blijft zitten dan wint ie 'm. Hoewel, dat zei ik ook over Yates in de Giro.

Ik denk (en hoop) dat Thomas er in de Pyrenee?n en dat het toch weer een tweestrijd wordt tussen Dumoulin en Froome. En dan wordt de voorlaatste etappe (de tijdrit) ontzettend interessant.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk (en hoop) dat Thomas er in de Pyrenee?n en dat het toch weer een tweestrijd wordt tussen Dumoulin en Froome. En dan wordt de voorlaatste etappe (de tijdrit) ontzettend interessant.

door heen zakt?

Dat hoor ik meer om me heen, net zoals hij nog wel is onderuit wil gaan maar ik vind 'm erg goed, maar goed, 3e week kan er nog van alles gebeuren.
Ik denk dat Dumoulin dit jaar niet minder is dan Froome.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Froome? En niet Thomas?

Nee. Ik voorzie twee scenario's: Thomas wint dit jaar de Tour, wat voor hem het absolute hoogtepunt van zijn carri?re zal zijn en hij zich zonder moeite zal schikken in een rol om Froome volgend jaar weer aan een Touroverwinning te helpen. Of hij zakt er ergens de komende dagen zo hard doorheen dat dat gelijk het einde betekent van zijn aspiraties om de Tour te winnen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
door heen zakt?

Dat hoor ik meer om me heen, net zoals hij nog wel is onderuit wil gaan maar ik vind 'm erg goed, maar goed, 3e week kan er nog van alles gebeuren.
Ik denk dat Dumoulin dit jaar niet minder is dan Froome.

Ja klopt.

Thomas is al 32 en heeft het nog nooit over drie weken laten zien. Ik vind hem tot nu toe ook zeer sterk, maar het is voor mij zeker geen uitgemaakte zaak dat hij dat in de derde week door kan trekken. We hebben aan Yates in de Giro ook weer kunnen zien hoe ontzettend moeilijk dat is. Anderzijds heeft Thomas zich volledig voorbereid op de Tour, terwijl Dumoulin en Froome al een ontzettend zware Giro in de benen hebben. Wie weet dat dat ze opeens nekt in week drie. En dan zit Roglic er niet eens zo ver achter. Kortom, het wordt een zeer interessant weekje.
 

SanMark.

Well-known member
Nee. Ik voorzie twee scenario's: Thomas wint dit jaar de Tour, wat voor hem het absolute hoogtepunt van zijn carri?re zal zijn en hij zich zonder moeite zal schikken in een rol om Froome volgend jaar weer aan een Touroverwinning te helpen. Of hij zakt er ergens de komende dagen zo hard doorheen dat dat gelijk het einde betekent van zijn aspiraties om de Tour te winnen.

Als hij hem dit jaar wint en ik geef hem een zeer grote kans, dan zie ik hem volgend jaar wel bij een ander team rijden als ze daar voor Froome gaan in de Tour.
 

SanMark.

Well-known member
Ja klopt.

Thomas is al 32 en heeft het nog nooit over drie weken laten zien. Ik vind hem tot nu toe ook zeer sterk, maar het is voor mij zeker geen uitgemaakte zaak dat hij dat in de derde week door kan trekken. We hebben aan Yates in de Giro ook weer kunnen zien hoe ontzettend moeilijk dat is. Anderzijds heeft Thomas zich volledig voorbereid op de Tour, terwijl Dumoulin en Froome al een ontzettend zware Giro in de benen hebben. Wie weet dat dat ze opeens nekt in week drie. En dan zit Roglic er niet eens zo ver achter. Kortom, het wordt een zeer interessant weekje.

Gevoelsmatig vond ik Dumoulin niet 100% in de Giro, dus als hij daar niet volledig gepiekt heeft kan het zijn dat hij hier gewoon drie weken goed is. Zakt Thomas er doorheen krijgen we een geweldige tijdrit.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vraag me af hoe Thomas 'm in deze vorm kan verliezen. Expres 2 minuten langzamer rijden in de tijdrit lijkt me niet echt aannemelijk.

Tenzij hij er een keertje doorheen zakt natuurlijk.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vraag me af hoe Thomas 'm in deze vorm kan verliezen. Expres 2 minuten langzamer rijden in de tijdrit lijkt me niet echt aannemelijk.

Tenzij hij er een keertje doorheen zakt natuurlijk.
Hij is nog nooit 3 weken goed geweest, dus die kans is best aannemelijk. Dat maakt het ook wel interessant. Bij Sky zal men daar toch ook wel over twijfelen en het gat tussen Froome en Dumoulin is te klein voor de tijdrit. Froome zal dus eigenlijk moeten aanvallen, maar dan bestaat weer het risico dat ie Thomas in de vernieling rijdt.
 

JMD

Well-known member
Sagan in de kopgroep, mannetje of 30 (ook Mollema en Terpstra erbij) 2,5 minuut voorsprong.
 
Bovenaan